کد خبر : 1771289 | 08 مرداد 1400 ساعت 23:35 | 35.1K بازدید | 3 دیدگاه

سرنوشت عجیب تیم چهارم و سقوط کننده؛

لحظه به لحظه با هفته پایانی لیگ برتر

رقابت‌های هفته سی‌اُم و پایانی لیگ بیستم با قهرمانی پرسپولیس و سقوط سایپا به پایان رسید.

لحظه به لحظه با هفته پایانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های هفته پایانی فصل 1400-1399 لیگ برتر در شرایطی از ساعت 21:15 امشب(جمعه) با انجام هشت دیدار همزمان آغاز شد که در پایان این مسابقات تیم قهرمان، تیم چهارم جدول که احتمالا سهمیه آسیایی را پس از رقابت‌های حذفی کسب کند و همچنین دومین تیم سقوط کننده پس از ماشین‌سازی تعیین شد.


قبل از بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر پرسپولیس با 64 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و سپاهان با 2 امتیاز کمتر در رتبه دوم بود و امید زیادی دارد تا در صورت برتری برابر استقلال، سرخ‌پوشان پایتخت هم مقابل پیکان شکست بخورند تا آنها به قهرمانی برسند ولی این اتفاق نیفتاد وشاگردان گل‌محمدی با عبور از سد پیکان به پنجمین جام پیاپی دست یافتند.

 

 

 

اتفاقات مهم هشت مسابقه همزمان امشب لیگ برتر را در زیر می‌خوانید:

 

 

23:25- پایان فصل طولانی لیگ برتر در سال 1400 ؛ پرسپولیس قهرمان شد، تراکتور به رتبه چهارم رسید و سایپا به لیگ یک سقوط کرد؛ جدول بازی ها را در پایان لیگ بیستم ببینید:

 

23:11 - گل‌گهر سیرجان نتوانست کامبک خود مقابل نساجی را تکمیل کند و بازی با نتیجه 2-2 تساوی به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که باعث شد تا امیدواری‌های کسب سهمیه آسیایی از راه لیگ برتر برای گل‌گهر به صفر برسد و آن‌ها تنها در صورت قهرمانی در جام حذفی بتوانند به سهمیه آسیایی برسند.

 

23:06 - مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال در اوقات تلف شده دیدار با سپاهان موفق شد با شلیکی تماشایی از روی ضربه ایستگاهی، گل اول استقلال را به ثمر برساند و اختلاف را به حداقل برساند؛ گل مهدی‌پور آخرین گل لیگ بیستم بود. گلی که باعث شد تا پیام نیازمند نتواند در آخرین بازی خود با پیراهن سپاهان، کلین‌شیت کند.

 

 

23:04: در حالی که سایپا از جبران گل های خورده ناامید شده بود، تراکتوری ها گل پنجم را هم به ثمر رساندند. سامان نریمان جهان روی یک فرار زیبا، با پاس در عمق، پیمان بابایی را در موقعیت تک به تک قرار داد و مهاجم تراکتوری ها با یک ضربه دقیق پنجمین گل تیمش را وارد دروازه سایپا کرد.

 

 

23:00 - تعویض طلایی محرم نویدکیا در دقیقه 84 گل دوم سپاهان را ساخت و در موقعیت دو به تک توانست توپ را به سجاد شهباززاده برساند تا او بیستمین گل فصل خود و هم‌چنین دومین گل سپاهان در مقابل استقلال را به ثمر برساند تا برتری شاگردان نویدکیا در ورزشگاه آزادی مسجل شود.

 

 

22:55- گل‌گهر در دقیقه 79 گل دوم را توسط مهاجم نیجریه‌ای به ثمر رساند؛ گادوین منشا پس از دریافت پاس تماشایی سعید صادقی، با یک ضربه زیبا و فنی دروازه نساجی را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

 

22:47- گادوین منشا پنالتی اعلام شده به سود گل گهر را تبدیل به گل کرد تا یکی از دو گل خورده این تیم جبران شده باشد.

 

 

22:46- بالاخره گل گهری ها پس از دو بار اعتراض صاحب یک ضربه پنالتی در دقیقه 70 شدند.

 

 


22:45: علی فتحی که در دقیقه 67 به جای سعید واسعی وارد زمین شد، تنها پس از 2 دقیقه موفق شد برای تیمش گلزنی کند. شوت از پشت محوطه جریمه او را دروازه بان سایپا هر چقدر به بدن خود کش داد نتوانست مهار کند. به این ترتیب نتیجه بازی 4 بر یک به سود تراکتور شد تا کار سایپا برای جبران خیلی سخت شود.

 


22:45 - روی پاس عالی کریم اسلامی، حسین زامهران از پشت خط دفاعی گل‌گهر فرار کرد و توانست گل دوم مسابقه برای نساجی بزند تا امیدهای گل‌گهر برای رسیدن به رتبه چهارم جدول به حداقل برسد.

 

22:41- امیر قلعه نویی، سرمربی گل گهر در اعتراض به داوری در دقیقه 66 کارت زرد گرفت.

 

22:40- بازیکنان گل‌گهر در دقیقه 65 و برای دومین بار در این مسابقه اعتقاد به خطای پنالتی روی سهرابیان داشتند که داور چنین تصمیمی نگرفت.

 


22:32 - دقیقه 52 و روی پاس پشت دفاع عالی امیرحسین فرهادی، طالب ریکانی کاپیتان تیم صنعت نفت توانست در موقعیتی تک به تک با امین رضایی، دروازه ماشین‌سازی را باز کند تا بار دیگر برتری از آن نفتی‌ها شود.

 

22:29: نخستین حمله جدی سپاهان به روی دروازه استقلال منجر به گل شد. پاس فوق العاده سروش رفیعی در دقیقه 54 به رضا میرزایی رسید که از ابتدای نیمه دوم به بازی آمده بود و او در مصافی تک به تک با سیدحسین حسینی، دروازه استقلال را باز کرد.

 

 

22:25 - در دقیقه 52 و با خلق اولین موقعیت برای مس رفسنجان، محمد قاضی با یک ضربه استثنایی و آکروباتیک توانست گل اول را به سود مس رفسنجان بزند تا ذوب‌آهن تنها به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از سایپا در منطقه سقوط به لیگ یک قرار داشته باشد.

 

 

22:25- نیمه دوم هر هشت مسابقه آغاز شده و تا این لحظه پرسپولیس تیم قهرمان و سایپا دومین تیم سقوط کننده است.

 

22:19- بازی پرسپولیس و پیکان در نیمه دوم آغاز شد، اما اتفاق عجیب عدم همزمانی در شروع نیمه دوم این مسابقه با دیدار استقلال و سپاهان است!

 

 

22:10- پایان نیمه اول در هشت مسابقه هفته پایانی لیگ برتر؛ تراکتور با نتیجه 3 بر یک از سایپا پیش افتاده، نساجی در زمین گل گهر و همچنین نفت مسجدسلیمان در خانه آلومینیوم اراک یک گل زدند و از رقبای خود پیش هستند و صنعت نفت و ماشین سازی هم با تساوی یک بر یک کارشان را دنبال می کنند. در دیدارهای پدیده- فولاد، استقلال- سپاهان و ذوب آهن- مس رفسنجان هیچ گلی رد و بدل نشده و مهم تر از همه اینکه پرسپولیس فعلا با 2 گل پیکان را شکست داده تا در آستانه قهرمانی باشد.

 

 

22:08- ماشین سازی در حالی نیمه اول دیدار با صنعت نفت آبادان را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشت که محمدامین رضایی، دروازه بان تیم تبریزی با مصدومیت مواجه است و با توجه به اینکه آنها هیچ گلر ذخیره ای ندارند، او به اجبار باید در زمین بماند!
 

 

22:07 - در دقیقه 45+6 و در شرایطی که ماشین‌سازی در حال انجام آخرین حمله در نیمه نخست مسابقه بود، محمدامین اسدی مهاجم سبزپوشان تبریز توانست با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه با پای چپ دروازه فرزین گروسیان را باز کند تا مسابقه صنعت نفت آبادان و ماشین‌سازی تبریز با تساوی یک-یک در نیمه اول به پایان برسد.

 

 

22:04- ایوب کلانتری در پشت محوطه جریمه گل‌گهر صاحب توپ شد که شوت ناگهانی او با دفع ناقص بشاگردی همراه بود تا نساجی برخلاف جریان بازی در دقیقه 4+45 به گل برسد و نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان ساکت الهامی پایان پیدا کند.

 


22:00 - ساسان حسینی در محوطه جریمه آلومینیوم صاحب توپ شد که با یک چرخش و شوت تماشایی دروازه ناصری را در دقیقه 1+45 باز کرد تا نفت مسجدسلیمان بقای خود را تقریبا قطعی کند.

 


22:00- میلاد فخرالدینی با سرعت بالای خود از سمت راست محوطه جریمه سایپا نفوذ کرد که شوت محکم او از زاویه بسته به طاق دروازه چسبید تا تراکتور در دقیقه 45 گل سوم را بزند و سرنوشت پایین جدول را تقریبا مشخص کند.

 

 

1628963

 

21:55 - استقلال در نیمه اول نمایش کاملا برتری نسبت به سپاهان داشته و موقعیت های جدی به وجود آورده که درخشش پیام نیازمند مانع از گلزنی آبی پوشان شده است تا بازی بدون گل در جریان باشد.

 

 

21:46- سایپا خیلی زود اختلاف را به حداقل رساند. خطایی که بوحمدان روی حسین مالکی انجام داده بود را حسین ماهینی در دقیقه 31 تبدیل به گل کرد تا امیدهای نارنجی پوشان برای بازگشت به بازی و بقا در لیگ برتر را زنده کند.

 

21:45- اعلام پنالتی به سود سایپا یک دقیقه پس از دریافت گل دوم!

 


21:44 - روی پاس تماشایی مهدی تیکدری، سامان نریمان‌جهان موفق شد دومین گل تراکتور را به ثمر برساند تا سایپا یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شود؛ با این نتیجه، تراکتور یک گام به سوی کسب سهمیه آسیایی برخواهد داشت و از آن سو، سایپا قطعاً دومین سقوط‌کننده از لیگ برتر بعد از ماشین‌سازی خواهد بود.

 

 

21:37- گل دوم برای پرسپولیس؛ وحید امیری با یک پاس رو به جلو احمد نوراللهی را در محوطه جریمه پیکان صاحب توپ کرد که این بازیکن با فریب دو مدافع حریف و ضربه زمینی گل دوم را به ثمر رساند تا تیمش در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

 

 

21:35- پرسپولیس، تراکتور و صنعت نفت تا این لحظه مقابل پیکان، سایپا و ماشین سازی گلزنی کرده اند؛ این نتایج پرسپولیس را قهرمان می کند و منجر به سقوط سایپا می شود.

 

 

21:27- سایپا در آستانه سقوط؛ تراکتور روی ارسال مسلمی پور از جناح چپ، حرکت نریمان جهان و برخوردی که توپ با پیمان بابایی داشت و مقابل سعید واسعی افتاد، با شوت روی پای چپ تماشایی این بازیکن به گل اول رسید.

 

21:25- صنعت نفت آبادان دروازه ماشین سازی را باز کرد؛ ضربه ایستگاهی عبدالله ناصری در دقیقه 9 از سمت چپ زمین با اشتباه عجیب در خط دفاعی ماشین و بدون برخورد به بازیکنان صنعت نفت وارد دروازه شد.

 

21:25- پرسپولیس گل اول هفته آخر را زد؛ مهدی عبدی با جایگیری مناسب در محوطه 6 قدم پاس در عرض مهدی ترابی را بدون مکث تبدیل به گل کرد.

 

21:24- تمام بازی‌ها بدون گل در جریان هستند.

 

21:15- شروع بازی‌های هفته پایانی لیگ بیستم.

دیدگاه‌ها