کد خبر : 1771421 | 09 مرداد 1400 ساعت 02:26 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

مدالی به یادگار در آخرین فصل تنهایی داوران

یکی از رسم های خوب در مراسم قهرمانی که در همه جای دنیا مرسوم است اهدای مدال یادگاری به تیم داوری بازی است.

به گزارش "ورزش سه"، این رسم خوب در پایان بازی پیکان – پرسپولیس هم رعایت شد و موعود بنیادی فر و تیم داوری اش زودتر از پرسپولیس به سکوی قهرمانی رفتند و مدال گرفتند. مردانی که بیشترین نقش را در اداره بازی دارند اما بیشتر از همه مورد انتقاد واقع می شوند. اگر اشتباهی از سوی تیم داوری رخ  دهد تیم بازنده همه ناکامی اش را به داور ربط می دهد حتی اگر در همان بازی شیوه بازی اش اشتباه بوده باشد یا تعویض های اشتباه انجام داده باشد و یا ...

 

فیفا و تیم کارشناسی اش برای اینکه داوران کمتر مرتکب اشتباه شوند و حقی از تیمی ضایع نشود کمک داور وید ئویی را پدیده آورده که به نظر می رسد فصل آینده تیم های داوری در فوتبال ایران را هم از تنهایی در خواهد آورد. اجرایی کردن این تکنولوژی در استادیوم های ایران بهانه تیم های بازنده را به حداقل خواهد رساند و دیگر به خاطر یک اشتباه همه کاسه و کوزه ها بر سر داور نخواهد شکست. این تکنولوژی در سایر رشته ها مدت هاست بکار گرفته شده چرا که همه بر این عقیده ایم مادامی که آدمی داوری می کند امکان اشتباه وجود دارد و اکنون صحبت از این است که کاربرد تکنولوژی  VAR در فوتبال بیشتر شود و حتی روی اوت ها و کرنرهای اشتباه هم نظر دهد.

 

1629091

 

خوشبختانه یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی استادیوم آزادی از بازی های تیم ملی نصب این تکنولوژی در این استادیوم است و پی آمد ورود این تکنولوژی به استادیوم آزادی دیگر تیم ها هم ترغیب خواهند شد که VAR را در استادیوم هایشان نصب کنند چون در امان ماندن از اشتباهات داوری ارزش هزینه برای خرید سیستم کمک داور وید ئویی را دارد. تکنولوژی که اگر تا اکنون به ایران نیامده به خاطر این بوده که عزم فدراسیون فوتبال برای واردات آن جدی نبوده و شاید در برهه ای از زمان این تصور وجود داشت که VAR یک تکنولوژی ساده و پیش افتاده است و براحتی می توان آن را بومی سازی کرد یا دانش آنرا به ایران انتقال داد. امیدواریم فدراسیون فوتبال هر طور شده این تکنولوژی را در فوتبال ایران پیاده کند تا داوران از تنهایی در بیایند و انتقادات از آنها کم شود و این چنین فوتبال ایران دچار پیشرفت هم خواهد شد.

دیدگاه‌ها