کد خبر : 1771754 | 10 مرداد 1400 ساعت 18:45 | 167.6K بازدید | 37 دیدگاه

او نتوانست به ما کمک کند

انتقاد تند مصطفی کارخانه از ولادیمیر الکنو

مصطفی کارخانه سرمربی باتجربه ایرانی انتقادات تندی را نسبت به ولادیمیر الکنو مطرح کرد.

انتقاد تند مصطفی کارخانه از ولادیمیر الکنو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران امروز در یک بازی بسیار نزدیک و سرنوشت ساز با نتیجه 3-2 مقابل ژاپن شکست خورد تا در کمال ناباوری در رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های المپیک باز بماند؛ این در حالی است که پیش از این فدراسیون والیبال مدعی شده بود که عملکرد واقعی والیبال ایران در المپیک قابل مشاهده خواهد بود. 

 

بعد از شکست ایران مقابل ژاپن و حذف از المپیک با مصطفی کارخانه هم صحبت شده و او درباره باخت ایران مقابل ژاپن گفت: "به هر حال بچه‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند اما نتوانستیم به چیزی که میخواستیم دست پیدا کنیم. فکر می‌کنم حالا این اتفاقی است که رخ داده و ما اکنون به تغییرات و نگاهی نو احتیاج داریم؛ مردم ایران انتظارات زیادی از والیبال دارند." 

 

کارخانه در ادامه انتقادات تندی را نسبت به عملکرد ولادیمیر الکنو مطرح کرد و گفت: " الکنو جایی که باید نتوانست به پیروزی ما کمک کند. او چون پیش از این المپیک را از نزدیک لمس کرده بود توسط ایران به خدمت گرفته شد اما در لحظات حساس مسابقه امروز نتوانست به داد ما برسد. شما به ست پنجم مسابقه نگاه کنید. ما اول 4-1، بعد 8-4 عقب افتادیم اما مربی هیچ واکنشی نشان نداد. تازه در امتیاز 12-8 که شاید شرایط خیلی سخت شده بود او تصمیم گرفت که وقت استراحت بگیرد." 

 

1629717

 

کارخانه ادامه داد: "ما الکنو را به ایران آوردیم تا بهتر شویم اما شما ببینید قبل از آمدن او به اینجا ما در رده‌بندی جهانی هشتم بودیم اما حالا دوازدهم هستیم و نمی دانم که بعد از این عملکرد در المپیک پایین‌تر هم خواهیم آمد یا خیر. او نتوانست هیچ کمکی به والیبال ما بکند. ما در حالی او را به ایران آوردیم که در دو سال گذشته هیچ تیم بزرگی را هدایت نکرده بود. با این حال همانطور که گفتم دیگر این شکست اتفاق افتاده و ما باید به جلو نگاه کنیم؛ والیبال ایران به تغییرات و پوست اندازی احتیاج دارد و هرچه سریعتر باید این اتفاق رخ دهد." 

 

کارخانه در ادامه به تمجید از عملکرد ژاپن پرداخت و گفت: "تیم ملی ژاپن رویکردی دارد که برای هر امتیاز تمام توان خود را به کار می گیرد؛ اتفاقی که شاید هیچ تیم دیگری در دنیا به این اندازه از آن بهره نمی برد. آنها اگرچه یک والیبال ماشینی و با نظم بازی می کنند اما برای هر امتیاز می جنگند و رسیدن به این نگرش واقعا کار بزرگی است و اگر تیمی بتواند به آن دست پیدا کند واقعا فوق العاده است."

دیدگاه‌ها