کد خبر : 1771858 | 11 مرداد 1400 ساعت 10:07 | 102.6K بازدید | 0 دیدگاه

در دوی سرعت 200 متر؛

دونده جاماییکایی قدم‌زنان از خط پایان گذشت و حذف شد!

شریکا جانسون، برنده مدال برنز دوی 100 متر المپیک، در 200 متر سرعت قدم زنان از خط پایان گذشت تا با 0.004 ثانیه اختلاف از راهیابی به نیمه نهایی بازبماند.

دونده جاماییکایی قدم‌زنان از خط پایان گذشت و حذف شد!

به گزارش "ورزش سه"، شریکا جکسون، دونده جاماییکایی، پس از این که خیلی زود در مسابقه مقدماتی خود دست از دویدن برداشت، از رقابت های 200 متر زنان حذف شد.

 

این دونده سرعت در ماده 100 متر یک مدال برنز را در کنار هموطنان خود الین تامپسون هرا و شلی‌آن فریزرپریس، به عنوان بخشی از یک-دو-سه جاماییکا به دست آورده بود.

او همچنین در ماده 200 متر هم شرکت کرده بود، اما خیلی زود و قبل از رسیدن به خط پایان سرعت خود را کم کرد تا با فاصله ای بسیار اندک نسبت به رقبا چهارم شده و از این مسابقات حذف شود.

حرکت عجیب جکسون در پایان مسابقه و کم کردن سرعتش پیش از خط پایان باعث شگفتی گزارشگران و هواداران شد.

استیو کرام، دونده سابق، به BBC گفت: "شریکا جکسون تقریبا داشت قدم می زد! این دیگه چی بود؟ چرا چنین ریسکی کرد؟ متاسفم که عصبانی به نظر می رسم، اما من طرف او، مربی او و هم تیمی هایش هستم. نباید چنین ریسکی می کرد."

 

1629960

 

جکسون که در خط دوم می دوید به نظر می رسید که به راحتی در بین سه دونده برتر قرار بگیرد، اما پس از کم کردن سرعتش با اختلاف 0.004 ثانیه نسبت به نفر سوم، چهارم شد تا از راهیابی به مراحل بعدی بازبماند.

 

استفن فرانسیس، مربی دوومیدانی جاماییکایی اظهار داشت که جکسون وضعیت را "اشتباه" برداشت کرده و بی تجربگی او در ماده 200 متر برای آنها گران تمام شد.

فرانسیس گفت: "بدیهی است که او اشتباه برداشت کرد و بهای آن را داد. او یک ورزشکار باتجربه نیست، او یک ورزشکار باتجربه در 400 متر و یک تازه کار در 200 متر است. انتظار داشتم او بهتر عمل کند. او یاد خواهد گرفت."

 

هواداران نیز به حذف شریکا جکسون واکنش نشان دادند.

 

یکی از کاربران توییتر نوشته: "یکی از احمقانه ترین نمایش های تاریخ در مسابقات مقدماتی از شریکا جکسون از جاماییکا. دارنده مدال برنز 100 متر پس از اینکه کل مسابقه قدم زد و در خط پایان زیادی شل کرد، حذف شد. در آخرین مترها از رده دوم به چهارم رفت."

 

دیگری توییت کرده: "چرا آخر باید قدم زنان و بدون اینکه به چپ و راست نگاه کنی از خط پایان بگذری؟ رفتار احمقانه ای بود."

 

کاربر دیگری پرسیده: "من گیج شدم، او مصدوم شده؟"

 

دیگری توییت کرده: "حتما مصدوم شده وگرنه اینطور دویدن توجیه دیگری ندارد!"

 

 

دیدگاه‌ها