کد خبر : 1771896 | 11 مرداد 1400 ساعت 12:36 | 27.7K بازدید | 3 دیدگاه

المپیک عجیبی بود؛

ناهید کیانی: توقع استقبال بهتری داشتم

تنها نماینده زن تکواندوی ایران در بازی های المپیک توکیو معتقد گفت: بازیکن توقع دارد که وقتی از یک مسابقه بزرگ می آید استقبال بهتری صورت بگیرد.

ناهید کیانی: توقع استقبال بهتری داشتم

به گزارش "ورزش سه"، ناهید کیانی تنها نماینده زن تکواندوی ایران در بازی های المپیک توکیو  2020 بود که در دور اول با قبول شکست مقابل کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان که زمانی هم تیمی اش در تیم ملی ایران بود، حذف زودهنگام و دراماتیکی داشت. تکواندوکار ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم زنان، چند روز پیش به ایران بازگشت. او شب گذشته میهمان ویژه برنامه المپیک شبکه سه بود. صحبت های کیانی را در این برنامه بخوانید:

 

 

مردم خیلی دوست مان داشتند

کیانی در مورد حضور 10 ورزشکار بانوی ایرانی در المپیک گفت: خیلی حس خوبی داشت که تعدادمان خیلی بیشتر شده بود. اگر با همین روند پیش برویم مطمئن هستم که المپیک های بعدی بیشتر هم خواهد شد. من خیلی از بازی بچه ها خوشحال شدم البته زیاد با آنها در ارتباط نبودم. بازی های خانم ملایی و فصیحی را از دور دنبال می کردم. مردم خیلی انرژی مثبتی در این مدت به ما دادند. بعد از بازی ما گویا اتفاق عجیبی رخ داد بود چون مردم خیلی دوست مان داشتند و استقبال می کردند. این خیلی برای من ارزشمند بود.

 

دوست دارم که بهترین باشم

او که اصالتی بختیاری دارد در مورد خصوصیات مردم این خطه گفت: مردم آن قسمت ایران بیشتر به غیرتشان معروف هستند. آدم های خیلی غیوری هستند. خدا را شکر من هم کمی از این را به ارث بردم و غیرتم نسبت به اطرافیانم خیلی بالاست و دوست دارم که بهترین باشم و کاری را که دارم تا انتها پیش ببرم و در وسط راه رها نکنم.. اولین مدالم را در سنین نوجوانی گرفتم که برنز جهان بود. بعد از آن طلای آسیای نوجوانان گرفتم، نقره بزرگسالان آسیا گرفتم. در جاکارتا برنز گرفتم و...

 

المپیک عجیبی بود

در این دوره از المپیک اتفاقات عجیبی برای تک تک بچه های اعزامی تکواندو رخ داد. من که فشار روانی رویم بود و دیگر بچه ها هم با مصدومیت دست و پنجه نرم می کردند. در کل المپیک عجیبی بود ولی قطعا توانایی ما بیشتر از این هاست. من در رده های سنی پایین می بینم که آدم های خیلی عجیبی هستند. بعضی وقت ها که به تماشای مسابقات رده های سنی پایین می رویم از تکنیک بالای بچه های تکواندوکار تعجب می کنیم و گاهی حتی آنها را الگو قرار می دهیم. از مربیان می خواهم که بچه ها را در سنین پایین به کم کردن وزن مجبور نکنند. من ترجیح می دهم یک بچه در وزنی که هست شکست بخورد ولی وزن کم نکند. بچه ها در سن رشد هستند و در این حالت رشد قدشان متوقف می شود و با کاهش وزن زیاد، میانگین قدی این بچه ها در آینده پایین می آید.

 

کسانی مدال گرفتند که نمی شناختمشان

مسابقات تیمی در المپیک، برای حفظ تکواندو بود چون جذابیت بالایی داشت و بدون وقفه مبارزه می کنند. چون طی سال های اخیر تکواندو آرام تر و فکری شده دید المپیک کمی تغییر کرده و فکر می کند که تکواندو دیگر جذاب نیست. نتایجی که در خود المپیک انفرادی هم رقم خورد و تقریبا همه قهرمانان صاحب عنوان شکست خوردند جذابیت را بسیار بالا برد. من خودم که در اکثر مسابقات بودم خیلی از این بازیکنان را ندیده بودم ولی آمدند و حتی طلا گرفتند. این خیلی برایم عجیب بود و نشان داد که همه کشورها در تلاش اند تا تکواندوی خود را ارتقا بدهند.

 

توقع استقبال بهتری داشتم

دو سه نفر از مسئولین آمده بودند و حضور داشتند. همان جا هم بابت حضورشان تشکر کردم. ولی بازیکن توقع دارد که وقتی از یک مسابقه بزرگ می آید استقبال بهتری صورت بگیرد. عکسی که از من گرفته شده بود بعد از رفتن مسئولین بود. البته اعضای خانواده ام آمده بودند و حضور داشتند. غیر از آنها فقط چند نفر بودند.

دیدگاه‌ها