کد خبر : 1771947 | 11 مرداد 1400 ساعت 18:00 | 412.2K بازدید | 15 دیدگاه

پدرم از بغض سعید گریه کرد

فیاضی :باید منت سعید معروف را بکشیم

پوریا فیاضی بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی بوده و در آخرین تجربه‌اش در لیگ ملت‌ها نیز با الکنو کار کرده بود پس از حذف ایران جامعه والیبال را به پرهیز از تصمیمات و حرف‌های احساسی دعوت کرد.

 فیاضی :باید منت سعید معروف را بکشیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در توکیو با دو برد و سه باخت پیاپی پنجم شد و نتوانست مثل المپیک ریو به دور حذفی برسد. پوریا فیاضی بازیکنی که در آخرین اردوهای تیم ملی هم حضور داشت و در ایتالیا نیز بازی کرد و شناخت خوبی از آلکنو و تیمش دارد با خبرنگار "ورزش سه"، در خصوص حذف ایران و ادامه کار تیم ملی ایران گفت و گو کرد.

 

*نباید اجازه میدان داری به آسیایی‌ها دهیم


فیاضی در ابتدای صحبت‌هایش باخت مقابل ژاپن که حذف ایران را رقم زد تحلیل کرد و گفت: من فکر می‌کنم در اینجور بازی ها تیم ها با یک آرامش خاطری جلو می آیند و بدون استرس بازی می‌کنند مخصوصا تیم ژاپن که در کشور خودش بازی می‌کرد.ما باید وقتی با تیم های آسیایی مثل ژاپن، استرالیا و کره بازی میکنیم سوار بازی باشیم و وقتی به این تیم ها میدان می‌دهیم  واقعا برد برای ما سخت میشود. من فکر میکنم نباید اجازه می‌دادیم بازی پایاپای شود و به امتیاز تعیین کننده برسد. درست است که روزی خوبی نداشتیم اما توانستیم ۲ بر ۱ در ست شماری جلو بیفتیم. 

 

او در خصوص بازگشت بازی برای ژاپن گفت: متاسفانه بازی به سمتی پیش رفت که یکی از بازیکنان آنها (نیشیدا) استثنایی ظاهر شد و او اجازه نمیداد که تیمش در انزوا بماند و بازی را برای ژاپن باز می‌کرد. همینطور ایشیکاوا (کاپیتان) ست پنجم را به خوبی برای ژاپن گرفت.ولی در کل المپیک تمام شد و بهترین اتفاق برای ما شروع بازی ها و برد مقابل لهستان بود.

 

*باید مقابل کانادا کار را تمام می‌کردیم


ملی پوش سابق ایران ادامه داد: فکر می‌کنم مشکل ما بازی با کانادا بود باید آن روز کار را تمام می‌کردیم ولی این اتفاق نیفتاد به هرصورت باید یک خسته نباشید به بچه ها بگویم و فراموش نکنیم بچه ها چقدر باعث شادی مردم شدند و تلاش کردند و به آینده با بقیه جوانان امیدوار باشیم. 

 

*احساسی تصمیم نگیریم


فیاضی در خصوص این روزهای تلخ والیبال گفت:من فقط به عنوان یک بازیکن کوچک که در تیم‌ملی سال‌ها بازی کرده است می‌خواهم بگویم که الان احساسات ممکن است روی نظرات و تصمیمات غلبه کند و باید از این برهه که حال جامعه والیبال خوب نیست عبور کنیم ما همه امید داشتیم تیم صعود کند ولی این اتفاق نیفتاد ولی الان بخواهیم نظرات انتحاری بدهیم و بگوییم فلان بازیکن ها باید بروند و فلانی‌ها نسل آینده را تشکیل دهند خوب نیست.

 

*باید منت سید و معروف را بکشیم!


او افزود:هیچ موقع والیبال ما این قدرت را ندارد که یکدفعه پوست اندازی کند و باید همیشه با تجربه ها در تیم باشند که به جوانان کمک کنند با تجربه های تیم ما در شرایط بدنی نیستند که بخواهند کنار بروند و می‌توانند بمانند. الان تیم‌های قدرتمند دنیا به تورنمنت های حساس میرسند با تجربه ها را می‌آورند وقتی با تجربه های ما بهترزن های لیگ جهانی بودند. ما باید منت سید موسوی و سعید معروف را بکشیم که برای‌مان بازی کنند. ما اگر تیم ملی داشتیم که می‌توانستیم یک دفعه همه را کنار بگذاریم و ضربه نخوریم مشکلی نداشتیم ولی تیم ملی همیشه از بازیکنان با تجربه در ترکیبش استفاده کرده است و دو سه تا جوان کنار با تجربه ها قدرتمند شدند.

 

*جنبه باخت‌های پس از پوست اندازی را داریم؟


فیاضی در مورد تبعات تغییر نسل یک باره گفت: آیا مردم و جامعه والیبال جنبه باخت های پی در پی پس پوست از پوست اندازی را دارد؟ اگر جواب این سوال بله است آن چهار پنج بازیکن با تجربه را کنار بگذارید ولی تیم ما نمی‌خواهد تمام تورنمنت های حساسش را با چنین کاری با باخت پشت سرگذارد. درست است که صعود نکردیم ولی ما در این چندسال فقط دو تورنمنت اخیر را بد نتیجه گرفتیم و میلیمتری حذف شدیم بین پنج تیم خوب دنیا. امریکا از آن گروه حذف شد ایا باید قید تمام با تجربه هایش را بزند؟ باید فرصت بدهیم و این احساسات کنار رود و هر کس در جای خودش باید پاسخگو باشدولی نظرات انتحاری الان به هیچ عنوان کمک نمی‌کند به کشور ما.

 

*نظرات داورزنی قلبی بود


او در مورد اظهارات داورزنی پیش از المپیک و پیشبینی مدال آوری ایران در توکیو عنوان کرد: ببینید آقای داورزنی جدا از ریاست فدراسیون والیبال به عنوان یک شهروند هم می‌تواند نظرش را بدهد برای تیم ملی که آیا روی سکو می‌رود یا خیر و ایشان با اعتقاد قلبی که به بازیکنان داشته گفته تیم ما روی سکو می‌رود.  غیر از این هم هرکس باید در مورد صحبت هایش پاسخگو باشد و من طبق شناخت شخصی ام از ایشان این را می‌گویم و این مجموعه ای است که او برایش زحمت کشیده است و من شاید سواد آن را نداشته باشم جزئیات را بگویم.

 

*خودزنی را بهتر بلدیم؛ مربی ایرانی بیاورید!


فیاضی در مهمترین بخش حرف‌هایش گفت:ما یکی از بهترین مربیان دنیا را آوردیم و من نمی‌خواهم کورکورانه از آقای آلکنو دفاع کنم. ما سرمربیان خوب ایرانی داریم که می‌توانند در تیم ملی هم باشند از اینجا به بعد بیایم ماجرا را به مربیان داخلی بسپاریم و ببینیم چه اتفاقی برای والیبال ما رخ می‌دهد! ما چند گزینه مثل پیمان اکبری، بهروز عطایی رضا تندروان یا رحمان محمدی راد را داریم که من با همه آن‌ها کار کرده‌ام و خیلی هم دوستشان دارم.

 

او ادامه داد: الان سطح انتظارات از تیم ملی خیلی بالاتر رفته و اگر یک مربی ایرانی بود تحت فشارهای شدید تری قرار می‌گرفت چراکه زور ما به خودمان بیشتر می‌رسد. من می‌دانم الکنو کسی است که نه مشکل مالی دارد نه مدال کم گرفته و دلی و برای کسب افتخار کار می‌کند ولی این اتفاق متاسفانه نیفتاد و یک مقدار زمان بدهیم. از لحاظ فنی کسانی که در خانواده والیبال هستند بیایند و بهترین تصمیم را بگیرند و روی این مسئله کار کند.

 

*تمام ملت ایران با اشک‌های سعید بغض کردند


او در خصوص سعید معروف، ناراحتی شدیدش و احتمال خداحافظی او گفت:من پدرم بغض کرده بود وقتی سعید معروف و گریه هایش را دید. اگر کسی بخواهد به تیم ملی یا دوران حرفه‌ای خودش پایان دهد می‌خواهد با کسب یک جام این اتفاق بیفتد. من تصمیم شخصی معروف را نمی‌دانم اما می‌دانم که تمام ملت ایران با تمام عشقی که به تیم ملی داشتند بغض کردند و عصبانی شدند اما درکل همه دارند برای این پرچم تلاش می‌کنند.موهایی که روی سر معروف سفید شده بیشترآن به خاطر والیبال بوده است و زندگی‌اش را برای تیم ملی گذاشته است. دوست دارم که معروف ادامه دهد و بعد از کسب یک کاپ یا یک مدال جهانی و یا آسیایی کار خودش را پایان دهد.

 

او به عنوان حرف آخر گفت: می‌خواهم از تمام بچه ها تشکر کنم چون تمام تلاششان را کردند. شاید روز بد ما بود اما بازهم تاجایی که انرژی داشتیم گذاشتیم اما متاسفانه میسر نشد و نباید با یک باخت یا یک بازی زحمات ده ساله بچه هارا زیر سوال ببریم.

دیدگاه‌ها