کد خبر : 1771989 | 11 مرداد 1400 ساعت 23:28 | 19.8K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ 

سالگرد گل تماشایی کرمانی‌مقدم در نیمه نهایی(عکس)

یکی از سنگین ترین نبردهای تاریخ پرسپولیس برابر الهلال در حضور صد هزار نفر به نفع پرسپولیس خاتمه یافت

به گزارش "ورزش سه "،چند روزی ازقهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا در سال 70می گذشت و پرسپولیس باید در 11مرداد 30سال قبل در سال 70 به مصاف الهلال در مرحله نیمه نهایی جام در جام أسیا می رفت.


بازی رفت در ریاض به تساوی بدون گل رسیده بود و پرسپولیس برای رسیدن به فینال باید در تهران الهلال را حذف می کرد.


بیش ازصد هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا از نماینده ایران حمایت کنند.بازی دو تیم در روز حملات دامنه دار نماینده ایران و اخراج یکی از بازیکنان الهلال روی زیرکی حسین عبدی با پاس قیچی بغل پیوس به کرمانی مقدم با یک گل به نفع پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم با شکست المحرق بحرین  در فینال  قهرمان جام در جام آسیا شود.


فرصت تک به تک الهلالی ها بعد از گلزنی پرسپولیس که با کم لطفی داور و شروع زودهنگام بازی توسط بازیکنان الهلال  به گل نرسید ،هنوز در خاطر هواداران پرسپولیس باقی مانده است.


فرشاد پیوس که همیشه ازکرمانی مقدم  پاس گل دریافت می کرد در این بازی پاس گل به کرمانی داد تا همه بدهی اش به کرمانی مقدم را در بازی حساس با الهلال جبران کند.اتفاقی که سالها به مزاح به آن اشاره کرد.


نکته قابل توجه و باقی مانده از آن بازی  حضور دروازه بان الهلال در نماز جمعه تهران در روز بازی بود که بازتاب گسترده ای در رسانه های آن زمان داشت.

 

1630190

دیدگاه‌ها