کد خبر : 1772041 | 12 مرداد 1400 ساعت 09:52 | 36.5K بازدید | 1 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

موج‌سوار برزیلی که یک شهر را نجات داد

ایتالو فریرا، موج سوار برزیلی، با کسب مدال طلای المپیک، علاوه بر کسب موفقیتی شخصی، به شهر محل تولدش نیز کمک کرد تا پس از یک دوره سخت در دوران کرونا، یک بار دیگر رونق بیابد.

موج‌سوار برزیلی که یک شهر را نجات داد

به گزارش "ورزش سه"، مدال طلای برزیل در موج سواری نه تنها تعداد مدال های این کشور در توکیو را افزایش داد، بلکه باعث رونق کسب و کار در شهر کوچکی شد که ایتالو فریرا، ورزش خود را در آن شروع کرد.


فریرا که هفته گذشته اولین طلای المپیک را در رشته موج سواری به دست آورد، ژاپن را ترک کرد و مستقیماً راهی بایا فورموسا، شهر کوچکی در ساحل شمال شرقی برزیل شد، جایی که در آن متولد شده و رشد یافته است.


صاحبان مشاغل در این شهر می گویند این توجه جهانی به شهر محل تولد این قهرمان برای آنها بسیار سودآور بوده است زیرا رسانه ها، گردشگران و علاقه مندان به موج سواری این روزها به این شهر می آیند تا با فضایی که این قهرمان المپیک را تربیت کرده بیشتر آشنا شوند.

 

صاحب یکی از مهمانخانه های شهر بایا فورموسا می گوید: "این یک موفقیت عالی برای شهر است. ما در دوران شیوع کرونا سختی های زیادی کشیدیم. شهر واقعا به حضور گردشگران وابسته است و برای مدت زیادی به دردسر افتاده بودیم. اما اکنون اوضاع دارد به روال سابق برمی گردد."

 

برزیل از شیوع ویروس کرونا در جهان بسیار آسیب دیده است چرا که تاکنون بیش از 550،000 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند و تعداد بی‌شماری از مشاغل به دلیل قرنطینه و بحران اقتصادی از بین رفته اند.


فریرای 27 ساله در بازگشت به خانه از دیدن اینکه پیروزی او پیامدهای وسیع تری داشته، بسیار خوشحال بود.


این قهرمان برزیلی گفت: "خیلی عالی است چرا که این به اقتصاد شهر و آن دسته از افراد محلی که به گردشگری وابسته هستند کمک می کند."

دیدگاه‌ها