کد خبر : 1772042 | 12 مرداد 1400 ساعت 09:53 | 106.1K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش سینه‌خیر برای ویژه برنامه گلات

رحمتی آمد جام‌های پرسپولیس جمع شد!

احمد نوراللهی که قراردادش با سرخپوشان به اتمام رسیده سابقه خداحافظی با هواداران تیم محبوبش را دارد.

رحمتی آمد جام‌های پرسپولیس جمع شد!

به گزارش "ورزش سه"، در پنجمین قهرمانی پرسپولیس تهران احمد نوراللهی نقش پر رنگی داشت. او که از ابتدای فصل با دستورات تاکتیکی یحیی به خط تهاجمی پرسپولیس اضافه شده بود با گل‌هایی که زد این اعتماد به نفس را به دست آورد که می‌تواند بیشتر هم گل بزند و همین اتفاق هم افتاد.

 

نوراللهی در این فصل لیگ ده گل زد و در نیم فصل دوم با وجود بازگشت به پست هافبک دفاعی در بزنگاه‌های مهمی به داد پرسپولیس می‌رسید و با نفوذهایش برای سرخ‌ها گل می‌زد.

 

احمد نور در اولین قهرمانی سرخ‌ها در راه گلات غایب بزرگ پرسپولیسی‌ها بود. او برای گذراندن خدمت سربازی به اجبار راهی تراکتورسازی تبریز شد تا خداحافظی‌اش لحظات احساسی و جالبی را در آزادی خلق کند. احمد نور در آخرین بازی نیم فصل اول لیگ شانزدهم مقابل سیاه جامگان بازوبند کاپیتانی را در حضور سیدجلال به بازو بست و در دقیقه هشتاد، در روز پیروزی پر گل تیمش در میان تشویق تماشاگران و اشک‌های برانکو از زمین خارج شد.

 

 

غیبت نوراللهی در آن مقطع باعث شد لحظه‌ای که خیلی برایش تلاش کرده بود را از دست بدهد چرا که با علی دایی و برانکو دوبار نایب قهرمان شده بود و این بار نیز در جشن قهرمانی غایب بود.

 

اما بازگشت نوراللهی او را در مسیر با شکوهی قرار داد و بازی‌های فوق العاده او و کسب چهار قهرمانی پیاپی با پرسپولیس و همچنین رسیدن به ترکیب فیکس تیم ملی احمد نور را به یکی از فوتبالیست‌های موفق این سال‌ها تبدیل کرده است.


متنی که می‌خوانید خلاصه‌‌ای از مهم‌ترین برنامه ورزشی و قسمت‌هایی از این برنامه است که از دید مخاطبان تلویزیون پوشیده است.


به  گزارش "ورزش سه"، پس از چندین ورودی امنیتی به طبقه منفی سه رسیدیم؛ احمد نوراللهی با پیراهن سفید و کتانی سفید و شلوار طوسی در حالی که از اتاق گریم بازگشته و ظاهری کاملا آراسته دارد، در کنار یکی از بدشانس‌ترین مدافعان سال‌های اخیر فوتبال ایران نشسته و در انتظار شروع بخشی از برنامه است که او کاراکتر اصلی آن خواهد بود. بازیکن ارزشمند سرخپوشان که قرار بود چند دقیقه بعد‌تر پس از اینکه محمدحسین میثاقی آیتم‌های ابتدایی برنامه را پیش برد، مقابل او بنشیند و از دلایل موفقیت خودش به عنوان بهترین بازیکن فصل بیستم فوتبال ایران بگوید و اینکه پرسپولیس چطور توانسته برای پنجمین مرتبه قهرمانی را جشن بگیرد؛ موفقیتی که بازیکنان و مربیان این تیم آن‌را سخت‌ترین قهرمانی در میان 5 قهرمانی متوالی اخیر می‌دانند و البته این موضوع و اینکه میهمانان در برنامه چه گفتند، مسئله اصلی ما در این گزارش نیستند.

 


نوراللهی که این روزها به یکی  از بازیکنان اصلی تیم ملی نیز تبدیل شده با آرامش در قسمت لابی استودیو یا اتاق انتظار نشسته بود؛ گاهی درخواست برای عکس یادگاری او را از حالتی که داشت خارج می کرد و گاهی هم صحبت با برنامه‌سازان یا دوست صمیمی‌اش محمدامین آرام طبع او را به وضعیت دیگری می‌برد. آن سو در استودیو اما این آرامش اصلا وجود نداشت و تصویربردارانی که پشت چند دوربین برای پوشش برنامه مستقر شده بودند، گوش به فرمان مدیر صحنه بودند تا مبادا اشتباهی حین پخش زنده رخ دهد و وقتی چند ثانیه مانده بود که محمدحسین میثاقی یا میهمانانش روی خط زنده بروند، او با حالتی که نشانی از رافت در آن وجود نداشت، به همه هشدار می‌داد و کسانی که پشت صحنه بودند با سرعت در مکان‌های که به آنها اختصاص داشت، مستقر می‌شدند.

 


هنوز صحبت‌های احمد نوراللهی آغاز نشده بود که ابراهیم شکوری و 5 جامی که پرسپولیس طی 5 سال اخیر در لیگ برتر از آن خود کرده، از راه رسیدند؛ افرادی که پشت صحنه بودند باید خیلی زود این 5 جام را مقابل دکوری که میثاقی و نوراللهی پشت آن نشسته بودند، مستقر می‌شدند؛ جانمایی در مرحله اول خیلی دقیق نبود ولی زمان تمام شده بود و برنامه دوباره روی آنتن بود؛ پس وقتی بینندگان در حال دیدن یک تصویر بسته از احمد نوراللهی بودند، یکی از همان افراد پشت صحنه سینه خیز خودش را به جام ها رساند و سعی کردند آرایش بهتری به آنها بدهد تا تصویر زیباتری به خانه های مردم فرستاده شود. اینکه چطور نوراللهی نگاهش به او نیفتاد و مجری هم نگاهی به او نکرد نشان از پختگی هر دو در مشکلات برنامه های زنده داشت.


صحبت های نوراللهی که به اتمام رسید، نوبت به ابراهیم شکوری رسید. اما پیش از این بازار عکس با ستاره پرسپولیس و جام هایی که مسئولان این باشگاه به استودیو فوتبال برتر آورده بودند، داغ داغ بود تا در میان جدیتی که در ضبط یک برنامه زنده وجود دارد، در میان پخش برنامه‌های ضبط شده، فرصتی هم برای نفس کشیدن و استراحت ایجاد شود.

 


ابراهیم شکوری صحبت‌هایش را با محمدحسین میثاقی آغاز کرد و آن طرف در لابی استودیو احمد نوراللهی در حال خداحافظی بود و پس از مدتی به همراه آرام طبع ساختمان را ترک کرد. حضور آرام طبع نیز یکی از همان بی رحمی‌های فوتبال را در شب شلوغ فوتبال برتر به رخ می کشید؛ بازیکنی که در اوج آمادگی با پافشاری برانکو به پرسپولیس پیوست، اما مصدومیتی بد موقع مانع شد تا بتواند برای سرخ‌های پایتخت نشین بازی کند و حالا میان او و دوستش در دینای حرفه‌ای فرسنگ‌ها فاصله افتاده بود؛ هر چند واضح بود این فاصله حرفه‌ای، خدشه‌ای به دوستی‌اشان وارد نکرده است.


مهدی رحمتی که آمد، مدتی از رفتن کاپیتان پرسپولیس گذشته بود؛ صحبت های ابراهیم شکوری و مدتی که برای این مصاحبه در نظر گرفته شده بود نیز در حال انتها بود. رحمتی زمان کوتاهی داشت تا به اتاق گریم برود و آماده نشستن مقابل مجری برنامه شود. او که برگشت، پس از چند عکس یادگاری آماده حضور روی خط زنده شد، اما برخورد او با معاون باشگاه پرسپولیس که همچنان به باشگاه مشهدی بدهکار است،  لحظات جالبی را رقم زد و این دو از مبلغ بدهکاری سرخ‌ها گفتند و میثاقی نیز با صدای بلند به رقمی اشاره کرد که پرسپولیسی ها باید بابت هر روز تاخیر در پرداخت بدهی بدهند. در ادامه شکوری، رحمتی، میثاقی و هاشمی تهیه کننده برنامه فوتبال برتر برای ثانیه‌هایی جمعی 4 نفره تشکیل دادند و در حالی که گاهی شوخی و خنده هم چاشنی کارشان می‎شد، خیلی آهسته به روابط میان دو باشگاه و احتمالا انتظاراتی که از یک برنامه ورزشی دارند، پرداختند.

 

 

پس از ورود رحمتی باید خیلی زود جام ها از مقابل دکور برداشته می شد تا معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس به اتفاق همراهانش، جام هایی که خیلی هم سبک نبودند را دوباره با خود ببرد و به باشگاه برگرداند. در این بین بازار کری خوانی هم میان عوامل پشت صحنه با جام های پرسپولیس داغ بود. 


یکی دیگر از شب های پرکار استودیو فوتبال برتر در طبقه منفی سه رو به پایان بود، اما گپ و گفتی که پشت صحنه و در حین صحبت های میثاقی و سرمربی پدیده با تهیه کننده برنامه داشتیم، نشان می داد او از ساعات آغازین سه شنبه روز پرکارتری را پیش رو خواهد داشت؛ تماس هایی از سوی مربیان، مدیران و سایر عوامل مربوط به باشگاه‌ها بخش تماس های ورودی تلفن همراه او را کاملا قرمز کرده بود. این‌ها البته تازه بخش‌های پایانی کارند و اوست که باید زحمت تهیه جمع آوری تک تک ثانیه‌های برنامه هایی را بکشد که با مشکلات فراوانی در  استان‌های مختلف کشور ضبط می‌شوند.

 


این‌ها بخشی از اتفاقاتی بود که در یک برنامه زنده تلویزیونی که گاهی هر هفته انتقادات فراوانی در رسانه‌ها و در فضای مجازی به آن مطرح می شود، رخ داد؛ البته شاید هم یکی از آرام‌ترین شب‌های آن در شبی که بیشتر زمان آن به قهرمانی پنجم سرخپوشان اختصاص داده شده بود؛ شبی که 4 ساعت طول کشید و به آخرین هفته لیگ بیستم پرداخته شد و احتمالا اگر همین حالا از مسئولان باشگاه های مختلف بپرسید به آن ایرادهایی را وارد می‌کنند، ولی آنها از همین حالا باید به فکر برنامه هفته بعدی باشند؛ میهمانانشان را مشخص کنند و بخش‌هایی را برای مخاطبانش تدارک ببینند که نشان دهد آنها با رفع نقص‌ها، علی‌رغم تمام فشارها و مشکلاتی که برای برنامه سازی در ورزش پرحاشیه فوتبال دارند، در مسیر پیشرفت قرار دارند و هدف آنها ترقی و بهبود وضعیت فوتبال کشور است.

 

عکس‌ها: محسن قزلباش

دیدگاه‌ها