کد خبر : 1772065 | 12 مرداد 1400 ساعت 11:23 | 10.3K بازدید | 1 دیدگاه

سوال مهم باشگاه ها؛ قانون نقض می‌شود یا نه؟

در حالی که به زمان نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال ایران نزدیک می شویم هنوز مشخص نشده که تیم ها می توانند برای فصل جدید از بازیکن و مربی خارجی بهره ببرند یا نه!

سوال مهم باشگاه ها؛ قانون نقض می‌شود یا نه؟

به گزارش "ورزش سه"، نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال ایران با تایید فیفا از 25 مرداد آغاز می شود و تا 16 آبان ادامه خواهد داشت. فصل جدید لیگ برتر هم در روزهای ابتدایی مهرماه آغاز می شود و این بدین معنی است که چند هفته بعد از شروع بازی ها نقل و انتقالات در فوتبال ایران ادامه خواهد داشت. شروع نقل و انتقالات از 25 مرداد هم چنین به تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این اجازه را می دهد که نقاط ضعف خود را با جذب بازیکنان جدید برطرف کنند. اما اکنون سوال اصلی باشگاه ها از سازمان لیگ این است که در فصل جدید می توانند از بازیکن و مربی خارجی بهره ببرند یا نه؟ 

 

در ماه های اخیر به دفعات از سوی مدیران فدراسیون فوتبال گفته شد این قانون دستخوش تغییر می شود با این حال فعلا تصحیح این قانون از سوی دبیر کل فدراسیون فوتبال به هیات فوتبال استان ها و هم چنین باشگاه ابلاغ نشده است و به نوعی موجب سردرگمی باشگاه ها شده است. به خصوص که گفته می شود در صورتی که این مجوز بار دیگر برای باشگاه ها صادر شود همانند گذشته نخواهد بود و باشگاه ها برای جذب و بازیکن خارجی باید از فیلترهای خاص عبور کنند. شرایط جذب بازیکن و مربی خارجی در فصل جدید خود نیاز به مطالعه از سوی باشگاه ها دارد و به واقع وفق با تصمیم جدید سازمان لیگ زمان بر است. 

 

سازمان لیگ در نظر دارد برای ورود بازیکنان با کیفیت خارجی به تیم های لیگ برتری شرایط ویژه ای را تعیین کند و از سویی این بار برای سازمان لیگ پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر باشگاهی در این زمینه کوتاهی و موجب طرح شکایت در فیفا شود این امتیاز را در ادامه رقابت ها از دست خواهد داد. خبرهای رسیده از راهروی فدراسیون فوتبال این است دقیقه 90 و با نزدیک شدن به مسابقات قانون منع حضور خارجی ها در لیگ برتر لغو خواهد شد. این وعده ای است که فدراسیون فوتبال داده است و اکنون در حال بحث در مورد بندهای آن هستند.

دیدگاه‌ها