کد خبر : 1772066 | 12 مرداد 1400 ساعت 11:28 | 71.5K بازدید | 9 دیدگاه

به احترام پیکان، با تیم دیگری مذاکره نمی کنم

تارتار: مگر مربیان محبوب‌تان، پرسپولیس را برده بودند؟

سرمربی پیکان در لیگ بیستم می گوید آنهایی که طی روزهای گذشته به او اهانت کردند را به خدا واگذار می کند.

تارتار: مگر مربیان محبوب‌تان، پرسپولیس را برده بودند؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم پیکان تهران در رقابت های لیگ بیستم یکی از پدیده های مسابقات بود. تیمی که سال گذشته را با رتبه سیزدهم به پایان رسانده بود، امسال با تغییرات متعدد در مدیریت و کادرفنی توانست به رده هفتمی برسد که با توجه به هزینه اندک و البته جوانی تیم این نتیجه برای خودروسازان فوق العاده محسوب می شود.


مهدی تارتار سرمربی پیکان که نقش زیادی در موفقیت های این تیم در لیگ بیستم داشت، حالا در پایان فصل به موضوعات مختلفی درباره تیمش اشاره می کند. تارتار که بعد از بازی با پرسپولیس هم مورد هجمه هایی از سوی برخی هوادارنماهای فوتبال مواجه شده، در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت های مختلفی را انجام داده که مشروح آن را درادامه می خوانید:


**نتایجی در خور شان پیکان گرفتیم
خداراشکر می کنم که امسال با تیمی جوان و با هزینه ای اندک توانستیم روزهای خوبی را پشت سر بگذاریم و در نهایت به رتبه هفتمی برسیم که در شان قدمت و برند باشگاه پیکان است. حضور پیکان امسال در لیگ برتر دستاوردهای زیادی داشت که همه این ها با لطف خداوند و تلاش و همت همه اعضای تیم پیکان از مدیریت گرفته تا کادراجرایی و پشتیبانی و پزشکی و بازیکنان و کادر فنی در آن نقش دارند.


**آمار و ارقام نشان از موفقیت ما دارد
علم آمار در فوتبال همواره می تواند موفقیت ها و ناکامی های یک تیم را نشان بدهد. ما در این فصل به گفته آمار و ارقام عملکرد خوبی داشتیم. ما 40 امتیاز گرفتیم که نسبت به سال گذشته 11 امتیاز بیشتر است. نسبت به فصل گذشته پیکان 6 پله در جدول صعود کرد که این در لیگ بیستم بهترین جهش برای یک تیم محسوب می شود. ششمین خط حمله برتر لیگ و ششمین خط دفاع برتر لیگ را به خود اختصاص دادیم. در مجموع 33 بازیکن در طول مسابقات در ترکیب پیکان به میدان رفتند که نشان دهنده اعتماد به همه بازیکنان است و فکر می کنم این مساله یک رکورد در لیگ بیستم محسوب بشود. این ها نشان می دهد که فصل موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشتیم.


**خوشحالم بازیکنان جوان دیگری را به فوتبال معرفی کردیم
بسیار خوشحالم که در لیگ بیستم هم توانستیم مثل سال های گذشته جوانان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کنیم. در سال های گذشته در پارس جنوبی و نفت مسجدسلیمان هم ما بازیکنان جوان زیادی را به زمین فرستادیم و نامشان مطرح شد و امسال همان شرایط را با جوانان پرورش یافته در آکادمی باشگاه پیکان انجام دادیم. جا دارد از مسئولانی که در آکادمی باشگاه پیکان زحمت می کشند تشکر کنم که چنین بازیکنانی را پرورش دادند و ما از آنها در طول فصل استفاده کردیم.

 

1630326


**ما قهرمان معنوی لیگ برتر هستیم
اگر به جدول رده بندی نگاه کنید، در بین تیم هایی که قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی بسته نشده بودند، ما قهرمان هستیم! ما با هزینه اندک و بودجه ای که داشتیم فقط به دنبال بقا در لیگ بودیم اما رتبه هفتمی را کسب کردیم و به نوعی می توان گفت پیکان در این فصل قهرمان معنوی لیگ برتر است! 


**یکبار هم از اشتباهات داوری سود نبردیم
یک موضوعی که باعث شد رتبه ای بهتر از هفتمی کسب نکنیم، اشتباهات داوری علیه پیکان بود. در بازی های متعددی ما از اشتباهات داوری ضرر کردیم و امتیاز از دست دادیم. برایم جالب است که در طول لیگ بیستم حتی یکبار هم یادم نمی آید که از اشتباهات داوری سود کرده باشیم. شاید اگر این اتفاقات نمی افتاد رتبه ای بهتر هم در جدول به دست می آوردیم اما به هر حال چاره ای نیست. بارها گفتم فوتبال ایران نیاز به VAR دارد و امیدوارم تلاش هایی که مسئولان فدراسیون فوتبال برای آوردن این تکنولوژی به ایران انجام داده اند، کارساز شود و لیگ ایران با کمترین اشتباهات داوری برگزار شود.


**زورمان به پرسپولیس نرسید
واقعیت این است که پرسپولیس از نظر تجربه و مهره و شرایط فنی تیم قدرتمندی است و قهرمانی در لیگ برتر هم حق این تیم بود. ما در بازی آخر تلاش کردیم که بتوانیم جوانمردانه بازی کنیم و شرافت مان را نشان بدهیم اما متاسفانه زورمان به پرسپولیس نرسید و تجربه ستاره های این تیم به جوانان ما چربید و در نهایت شکست خوردیم.


**مگر مربیان محبوب‌تان پرسپولیس را برده بودند؟
من فقط یک سوال از آنهایی که طی روزهای گذشته به من اهانت کردند، دارم؛ اینکه مگر در این فصل و حتی فصول گذشته مربیان محبوب خودشان با تیم هایشان توانستند جلوی تیم پرسپولیس بایستند و این تیم راشکست بدهند که از جوانان پیکان با این شرایط انتظار داشتند مقابل پرسپولیس برنده باشیم؟ در همین فصل خیلی از مربیان محبوب که سابقه کار کردن در تیم های دیگر را داشتند، مقابل پرسپولیس بازنده بودند اما حالا از ما با این تیم جوان انتظار شکست پرسپولیس را داشتید؟

 

1630327

 

**وجدانم راحت است
قبل از بازی با پرسپولیس هم درباره اهانت هایی که در فضای مجازی توسط برخی انجام می شود صحبت کردم. من هرگز  آنها را حلال نمی کنم و به خداوند می سپارم. همواره در هر جایی کار کردم، سعی کردم شرافتم را زیر پا نگذارم. بارها گفته ام لقمه ای که سر سفره خانواده ام می برم، باید حلال باشد و وجدانم راحت است که همه کار برای موفقیت تیم هایم انجام دادم و جایی کم نگذاشتم. بقیه اش هم اهمیتی ندارد؛ به هر حال برخی در فضای مسموم مجازی به توهین کردن عادت کرده اند و دوست هم ندارند رویه شان را اصلاح کنند.


**در لیگ بیستم عدالت اجرا شد
به نظرم در لیگ برتر امسال عدالت به طور کامل اجرا شد. هم در بحث قهرمانی و نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی و هم در بحث پایین جدول و سقوط تیم ها. تیم هایی که خوب بودند، در رده های بالایی قرار گرفتند و تیم هایی که عملکرد ضعیفی داشتند به رده پایین تر سقوط کردند.


**تشکر از همه عوامل پیکان، ایرانخودرو و سازمان لیگ
جا دارد از تلاش ها و حمایت های دکتر مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در طول فصل تشکر کنم.همچنین از همه عوامل باشگاه پیکان، کادر مدیریتی و هیات مدیره و به خصوص آقایان اینانلو رییس هیات مدیره و  اکبر محمدی مدیرعامل ممنونم. از کادرفنی و اجرایی و پزشکی و تدارکات و بازیکنان تشکر می‌کنم که با زحمات شبانه روزی برای موفقیت گام برداشتند. نتایجی که به دست آمد، نتیجه یک کار جمعی بود و ممنون همه عزیزانی هستم که در این راه کمک کردند. از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون و عوامل برگزار کننده مسابقات هم ممنونم که در شرایط سخت کرونایی مسابقات را برگزار کردند و پایان خوبی را رقم زدند.


**به احترام پیکان، با تیمی مذاکره نمی کنم
قرارداد من با پیکان تمام شده اما با توجه به پیشنهاد این باشگاه برای تمدید قرارداد تا زمانی که با مسئولان پیکان برای تمدید مذاکره نکنم، با تیم های دیگر صحبتی نخواهم کرد. طبیعی است که یکسال خوب در پیکان داشتیم و اولویتم برای فصل آینده هم پیکان است اما باید در این خصوص با مدیران باشگاه جلسه بگذاریم و به نتیجه برسیم. تیم ما امسال با هزینه اندک هفتم شده و برای آنکه در سال آینده عملکرد بهتری داشته باشیم، نیاز به بودجه بیشتر و سرمایه گذاری بهتر است. فعلا چند روز استراحت خواهم کرد تا ببینیم برای فصل آینده چه اتفاقاتی رقم می خورد.

دیدگاه‌ها