کد خبر : 1772217 | 13 مرداد 1400 ساعت 09:06 | 51.8K بازدید | 4 دیدگاه

رضا اطری به اردنبات اجازه خودنمایی نداد

سبک وزن ایرانی در نیمه نهایی المپیک

رضا اطری با شکست رقیب مغولستانی خود به نیمه نهایی کشتی آزاد المپیک توکیو راه یافت.

سبک وزن ایرانی در نیمه نهایی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، در مرحله یک چهارم نهایی وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، رضا اطری که در دور نخست رقیب ترکیه ای را در یک کشتی نفس گیر و با حساب 3 بر 2 از پیش رو برداشته بود، مقابل بخبایار اردنبات از مغولستان قرار گرفت. 


این کشتی گیر مغول که قهرمانی بازی های آسیایی 2018 و چند مدال جهانی در کارنامه داشت، در سه دقیقه اول با اخطار سی ثانیه داوران یک امتیاز به اطری داد، اما غلام محمدی و عباس حاج کناری در تایم استراحت هم به آزادکار ایرانی اعلام کردند که این یک امتیاز دلیلی برای پیروزی نخواهد بود.


در وقت دوم هم کشتی به همان سبک بسته و بدون امتیاز پیش رفت تا اینکه این بار داوران به رضا اطری اخطار دادند و بعد از سی ثانیه اولین امتیاز به کشتی گیر مغولی رسید.

 


حملات و یورش های اطری در فاصله یک دقیقه و سی ثانیه به پایان آغاز شد و داوران بار دیگر به خاطر دفاع اردنبات به او اخطار سی ثانیه دادند. بعد از اینکه اطری امتیاز دوم را هم گرفت و در آستانه پیروزی قرار داشت، حریف مغول به آب و آتش زد. اما این یورش ها با واکنش خوب اطری همراه شد و او توانست حریفش را دو بار خاک کند که بار اول دو امتیاز و بار دیگر یک امتیاز به دست آورد.


در نهایت رضا اطری 5 بر یک برنده کشتی با اردنبات لقب گرفت و توانست خودش را به نیمه نهایی برساند.


اوگوئف، قهرمان روسی جهان که رقیب اطری در مسابقه نیمه نهایی خواهد بود.

دیدگاه‌ها