کد خبر : 1778688 | 17 شهریور 1400 ساعت 13:36 | 73.2K بازدید | 25 دیدگاه

نورافکن: اسکوچیچ برای من استرس زیادی کشید

یک مدعی دیگر برای ترکیب ثابت تیم ملی (عکس)

نمایش امید نورافکن و به خصوص پاسی که برای مهدی طارمی روی گل اول بازی ارسال کرد، نقش مهمی در پیروزی مقتدرانه تیم ملی مقابل عراق داشت.

یک مدعی دیگر برای ترکیب ثابت تیم ملی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ در 9 دیداری که هدایت تیم ملی ایران را عهده دار شده، پس از اینکه صادق محرمی را به عنوان گزینه اصلی خود در پست دفاع راست انتخاب کرد، نشان داده که برای انتخاب بازیکن مورد نظرش در پست دفاع چپ نیز دغدغه دارد و به همین دلیل است که طی بازی های اخیر در این پست نفراتی چون امید نورافکن، احسان حاج صفی، وحید امیری و میلاد محمدی بازی کرده اند.


در بازی شب گذشته اما این نورافکن بود که پس از دیدار دوستانه برابر ازبکستان که اولین دیدار دوستانه تیم ملی با اسکوچیچ بود، پست دفاع چپ را در اختیار گرفت و با پاسی که در همان دقایق ابتدایی برای مهدی طارمی ارسال کرد و سپس منجر به گل شد، نشان داد چقدر علی رغم جوانی اعتماد به نفس خوبی برای درخشش در ترکیب تیم ملی دارد.


البته حرکات نورافکن در برخی صحنه‌های بازی کند بود و در نیمه دوم هم شاید همین موضوع می‌توانست منجر به یک پنالتی برای عراقی‌ها شود که با تمام وجودشان برای جبران نتیجه تلاش می‌کردند، اما مشارکت بسیار خوب در بازیسازی و بازی بدون اشتباه در خط دفاعی می‌تواند دراگان اسکوچیچ را به این فکر بیندازد که در مصاف با امارات و سپس کره جنوبی هم بار دیگر از نورافکن در پست دفاع چپ استفاده کند.

 

نورافکن که در لیگ بیستم با نظر محرم نویدکیا از پست هافبک میانی به دفاع چپ بازگردانده شد، توانست با این تغییر به موقع در تیم ملی هم شرایط بهتری پیدا کند.

 

 

مدافع چپ سپاهان در دربی اصفهان در موقعیتی مشابه به این موفق به گلزنی شده بود و دیشب نیز یکبار شانس خود را امتحان کرد ولی ضربه او با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد.

 


نورافکن خودش پس از پایان بازی به اهمیت تصمیمی که دراگان گرفته اشاره کرده و در پست اینستاگرامی خود اینطور نوشته است:« تبریک میگم به همه تیم و مردم خوب کشورم بابت برد,مطمئن هستم بازی ماه آینده جلوی امارات و پنج روز بعدش با کره بهتر خواهیم بود. از همه ی هم تیمی هام ممنونم که منو یاری دادن، از مربی ها مخصوصا اسکوچیچ ممنونم انتخاب من خیلی سخت بود من احساس کردم تصمیم خیلی پر استرسی گرفت؛ اما خوش حال هستم نتیجه تیمی خوب بود لحظه شماری برا حریف بعدی»
البته که نورافکن برای گرفتن پست دفاع چپ تیم ملی اصلا کار ساده‌ای ندارد و حاج صفی کاپیتان اول تیم ملی، نشان داده در این پست هنوز عملکردی قابل توجه دارد و میلاد محمدی هم با آن دوندگی بی امان و نفوذهای همیشگی نمی‌تواند به صورت مداوم از تفکرات اسکوچیچ خارج شود و باید دید پست دفاع چپ در 2 بازی آینده تیم ملی به چه بازیکنانی خواهد رسید.

دیدگاه‌ها