کد خبر : 1778692 | 17 شهریور 1400 ساعت 13:48 | 124K بازدید | 4 دیدگاه

برنده‌ها و بازنده‌های روز دوم مقدماتی جام جهانی

مسی در آسیا به مشکل خورد! (عکس)

روز دوم دور نهایی مقدماتی جام جهانی برنده ها و بازنده های زیادی داشت که هر کدام برای خود داستانی خواندنی دارند.

مسی در آسیا به مشکل خورد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز دوم دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا با برگزاری 6 دیدار در 2 گروه به پایان رسید. در بازی های این روز تیم ملی ایران تنها تیم برنده ای بود که به موفق شد با اختلاف بیش از یک گل پیروز شود. در روزی که کره جنوبی اولین برد خود را در این دور به دست آورد، استرالیا و عربستان با کسب دومین پیروزی خود در گروه دوم از ژاپن جلو زدند. ابتدا مروری داریم بر نتایج روز دوم:

 

گروه اول:
عراق 0-3 ایران
کره جنوبی 1-0 لبنان
سوریه 1-1 امارات
در این گروه ایران با 6 امتیاز اول است و کره جنوبی و امارات به ترتیب با 4 و 2 امتیاز در مکان دوم و سوم قرار دارند.

 

گروه دوم:
ویتنام 0-1 استرالیا
چین 0-1 ژاپن
عمان 0-1 عربستان
در این گروه استرالیا و عربستان با 6 امتیاز اول و دوم هستند و ژاپن و عمان با 3 امتیاز در مکان های سوم و چهارم قرار دارند.

در 6 بازی که نتایج آن را در بالا مشاهده کردید، اتفاقات زیادی رخ داد و برنده ها و بازنده های متعددی از دل این اتفاقات بیرون آمدند که در ادامه می خواهیم در موردشان صحبت کنیم.

 

 

بازنده ها:

 

عمر خربین؛ کجا می زنی برادر؟!
ستاره خط حمله تیم ملی سوریه که در بازی اول مقابل ایران نتوانست توفیقی در گلزنی داشته باشد، امید زیادی برای درخشش در بازی دوم تیمش مقابل امارات داشت. در دیداری که سوریه با اشتباه عجیب دروازه بان خود گل خورد، خربین یک تنه برد را از تیمش گرفت. او در نیمه اول دو موقعیت طلایی را از دست داد؛ این دو موقعیت در عرض چند دقیقه برای خربین ایجاد شد و او با ضرباتی کم دقت دروازه بان تسلیم شده اماراتی ها را خوشحال کرد. البته عمر خوش شانس بود که بازی با شکست تیمش به پایان نرسید که اگر این گونه بود باید او را بازنده بازنده ها می نامیدیم.

 

1641868

 

فن ماوریک؛ همه چی عالی بود!
سرمربی هلندی تیم ملی امارات قطعا از مصاحبه ای که ماه گذشته در خلال اردوی آماده سازی تیمش انجام داده پشیمان است؛ او شگفت زده از امکانات خوب اماراتی ها گفته بود: "ما در طول اردو تمام وسایل مورد نیاز، زمین های تمرینی ممتاز و نزدیک محل اقامت، یک هتل راحت با تمام خدمات را در اختیار داشتیم و اتحادیه فوتبال امارات یک هواپیمای خصوصی را در اختیار ما قرار داد تا بزرگترین معضل را حل کند. آب و هوا عالی بود که کار ما را آسان تر کرد و ما را قادر ساخت تا به روشی که می خواهیم بازی کنیم ادامه دهیم." ماوریک  در آن مقطع تیمش را آماده کسب پیروزی در دو دیدار نخست مقابل لبنان و سوریه دانسته بود؛ حریفانی که هر دو توانست از امارات مساوی بگیرند! شاگردان ماوریک در گام اول با تساوی بدون گل مقابل لبنان متوقف شده بودند و روز گذشته هم با سوریه مساوی شدند؛ نتیجه ای که تا حد زیادی آن را مدیون بی دقتی های خربین هستند!

 

1641859

 

دیک ادووکات؛ حسرتی دیگر در راه است؟
سرمربی تیم ملی عراق که تیمش با یک بازی اتوبوسی آزار دهنده در کره از این تیم مساوی ارزشمندی گرفته بود، در نشست خبری پیش از بازی با ایران اعلام کرد که از هیچ تیمش نمی ترسیم و برای برد به میدان خواهیم رفت. 24 ساعت بعد اما بعد از شکست 3 بر صفر مقابل ایران، ادووکات به قدرت ایران اعتراف کرد و از هواداران عراق خواست تا امید خود را از دست ندهند چرا که هنوز 8 بازی باقی مانده است؛ البته هواداران عراق با توجه به اظهارات پیش و پس از بازی با ایران، نمی دانند که آیا واقعا می شود به ادووکاتی که در طول بازی فقط در حال حرص خورد نبود اعتماد کنند یا حسرتی دیگر در راه است؟

 

1641860

 

 

لی تای؛ با چین به برد اول برسید!
زمانی که تیم ملی چین اولین و آخرین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کرد لی تای با 25 سال سن یکی از بازیکنان این تیم بود؛ او شانس بزرگی را به دست آورد و توانست از میان بیش از یک میلیارد چینی، جزو آن 23 نفری باشد که بازی در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا را تجربه می کند. او اما این روزها در قامت سرمربی نتوانسته تیم ملی چین را در مسیر 20 سال پیش قرار دهد. متحمل شدن دو شکست، دریافت 4 گل و بدون گل زده و صفر امتیاز؛ این حاصل کار شاگردان تای در شروع کار بوده که به نوعی می تواند پایان زودهنگام کارشان در گروهی که استرالیا، ژاپن و عربستان حضور دارند تلقی شود. در حالیکه در روز اول پیروزی اول خود را مقابل چین کسب کرده بود، ژاپن هم پس از توقف در روز اول، اولین برد خود را در روز دوم برابر چین به دست آورد.

 

1641861

 


سون هیونگ مین؛ انتقاد، مصدومیت و دیگر هیچ!
مهاجمی که در 37 بازی 17 گل برای تاتنهام در لیگ جزیره به ثمر رساند، در تکرار این عملکرد خوب با لباس تیم ملی کشورش کاملا ناکام بوده است. او در طول حدود 2 سال اخیر تنها یک بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش شده است. سون که در بازی با عراق در گلزنی ناکام بود و به شدت سبک بازی تیم حریف را مورد انتقاد قرار داده و تنها راه کسب امتیاز توسط آنها را ضد فوتبال مقابل کره دانسته بود برای پایان دادن به ناکامی های ملی خود فرصتی طلایی داشت؛ بازی دوم مقابل لبنان که البته آن را به دلیل مصدومیت از دست داد...

 

1641862

 


عبدالعزیز المقبالی؛ به قیمت پایان آرزوها؟!
تیم ملی عمان در بازی اول دست به کار بزرگی زد و با یک گل از سد ژاپن گذشت. آنها با هدایت برانکو ایوانکوویچ در روز دوم مقابل عربستان قرار گرفتند؛ حریفی که با خوش شانسی توانست هر 3 امتیاز بازی را به دست بیاورد. عمان بعد از دریافت گل از عربستان حملات زهرداری را روی دروازه این تیم انجام داد که در دقایق پایانی اوج آن را شاهد بودیم؛ یکی از این موقعیت ها که به نظر می رسد می توان آن را بهترین موقعیت کل بازی برای عمان دانست در دقیقه 92 توسط مهاجم این تیم هدر رفت. عبدالعزیز المقبالی روی پاس عرضی تند و تیز هم تیمی خود می رفت که در دهانه دروازه گل تساوی را به ثمر رسانده و ناجی تیمش لقب بگیرد اما ضربه عجیب او به توپ همه آرزوهای عمان را با داد؛ توپ به بالای دروازه رفت و عمان بدون امتیاز بازی را ترک کرد تا کارش برای صعود گروه، سخت تر شود.

 

1641888

 

 

 

برنده ها:

دراگان اسکوچیچ؛ یک فنجان چای داغ!
تیم ملی فوتبال ایران بعد از رقم زدن دو صعود متوالی به جام جهانی با هدایت کی روش، برای صعود به جام جهانی 2022 با یک چالش بزرگ روبرو شد؛ جدایی کی روش بعد از یک دوره طولانی، کار را برای جانشین او بسیار سخت کرده بود. بعد از اینکه ویلموتس از پس این کار برنیامد نوبت به اسکوچیچ رسید؛ عبور از باتلاق بحرین با 4 برد متوالی، شروع خوبی برای دراگان بود. او روز گذشته یک بار دیگر با تیم ملی ایران به پیروزی دست یافت؛ پیروزی که اسکوچیچ را از نظر آماری با 9 برد متوالی در بین مربیان تاریخ فوتبال ایران یکه تاز کرد. تیم او روز گذشته با 3 گل عراق را شکست داد؛ بردی که در نیم قرن اخیر بی سابقه بود. بعد از پشت سر گذاشتن کرونا، انتقادات از سبک بازی تیم ملی مقابل سوریه و کلی مشکلات دیگر، اسکوچیچ اینک با آرامش با یک فنجان چای داغ در دستش به جدولی نگاه می کند که تیمش با 6 امتیاز کامل از 2 بازی در صدر آن حضور دارد.

 

1641863

 

رایان گرانت؛ می رفت که...
تیم ملی استرالیا با یک گل از سد ویتنام گذشت تا 6 امتیازی شود. تک گل این تیم را رایان گرانت به ثمر رساند؛ مدافع 30 ساله ای که چند دقیقه قبل از به ثمر رساندن گل می رفت که با تقدیم یک پنالتی به حریف به لیست بازنده های روز دوم منتقل شود. او خوش شانس بود که داور بازی پس از بررسی صحنه در VAR تشخیص داد که برخورد توپ به دست او خطای هند پنالتی نبوده است. رایان سرخوش از این رای داور در واپسین دقایق بازی طی نفوذی که به محوطه جریمه حریف داشت با یک ضربه سر دقیق دروازه ویتنام را باز کرد تا زننده تک گل سه امتیازی تیمش در بازی لقب گرفته و وارد لیست برنده های روز دوم شود.

 

1641864

 

صالح الشهری؛ پاس گل زیباتر نبود؟!
تیم ملی عربستان دومین بازی خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی را با پیروزی خفیف یک بر صفر مقابل عمان به پایان رساند. صالح الشهری، مهاجم 27 ساله عربستانی ها زننده تک گل آنها در دقایق پایانی نیمه اول بود. روی یک کار تمرین شده و پاس پشت پای زیبای فهد الموالد توپ به الشهری رسید و او ضربه ای را روانه دروازه عمان کرد که دروازه بان حریف فقط تماشاگر آن بود. این گونه شد که تک گل عربستان به نام الشهری ثبت شد و این بازیکن به عاملی مهم برای کسب سه امتیاز مهم در گام دوم؛ اما از انصاف نگذریم پاس گل زیباتر از خود گل بود! البته از آن جایی که معمولا گلزن و برنده فقط به یاد می مانند پس الشهری را باید یکی از برنده های روز دوم بدانیم که به لطف پاس زیبای هم تیمی اش به تک گلزن بازی تبدیل شد.

 

1641878

 

امید نورافکن؛ آیا می شود او را نیمکت نشین کرد؟
تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته با سه گل از سد عراق گذشت و تک تک بازیکنان این تیم از جان برای کسب برد دوم مایه گذاشتند. حتی اگر یک بیننده معمولی بوده باشید که فقط با جریانات بازی بالا و پایین پریدید و از دیدن فوتبال کیف کرده اید هم قطعا متوجه درخشش متفاوت یک ستاره در ترکیب تیم ملی شدید؛ امید نورافکن، ستاره چند پستی باشگاه سپاهان در بازی با عراق ما را به یاد بازیکنان دوران کریم باقری انداخت که روی نیمکت تیم ملی به عنوان مربی حضور داشت؛ نورافکن جگردار، با شهامت و پر احساس ظاهر شد و به قدری این خصوصیات در او به اوج رسیده بود که خیلی سریع تک تک اشتباهات جزئی اش را پوشش می داد تا امید یکی از ماندگارترین بازی های ملی اش را در قطر انجام دهد؛ او برای قطع توپ باکی از سبک بازی خطرناک حریف نداشت و بارها خود را میان توپ و دروازه قرار داد و بارها در نبردهای فیزیکی و سرعتی از جان مایه گذاشت تا کم نیاورد. حال با این عملکرد یک سوال به وجود می آید که آیا در بازی های بعد می شود امید را نیمکت نشین کرد؟

 

1641865

 


علی مبخوت؛ عبور از مسی کافی بود
مهاجم تیم ملی امارات در بازی روز گذشته تیمش مقابل سوریه روی اشتباه عجیب دروازه بان حریف درس سختی به او داد و دروازه را باز کرد. مهاجم گلزن اماراتی ها با گلزنی در این بازی تعداد گل های خود را به عدد 77 رساند تا از لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پاریس سبقت گرفته و بعد از رونالدوی 111 گله، دومین گلزن برتر جهان در بین بازیکنان غیر بازنشسته فوتبال جهان محسوب شود. همین یک مورد برای قرار گرفتن مبخوت در میان برنده های روز دوم مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا کافی بود؛ چرا که برای کشوری چون امارات که حضور در جام جهانی با این همه هزینه هنوز برایش رویا به حساب می آید، داشتن مهاجمی که از نظر گلزنی از مسی عبور کند یک افتخار بزرگ است.

 

 

1641866

 

پارک هان سئو؛ کارتان ستودنی است
تیم ملی ویتنام با هدایت هان سئو، سرمربی کره ای خود برای اولین بار به دور نهایی مقدماتی جام جهانی صعود کرد؛ این یک افتخار بزرگ برای فوتبال ویتنام بود. آنها در گروهی قرار گرفتند که ژاپن، استرالیا و عربستان، عمان و چین در آن حضور دارند. صعود از این گروه به جام جهانی قطعا خواسته ویتنامی ها یا هر کس دیگری نیست چرا که اصلا شدنی به نظر نمی رسد. پارک اما تیمی شایسته ساخته که در طی دو بازی اول هر دو حریف بزرگش را به دردسر انداخته است. آنها در بازی اول با عربستان در حالی 3-1 باختند که در دقیقه سوم دروازه حریف را باز کرده بودند اما دو پنالتی برای عربستان در ادامه بازی شرایط را تغییر داد. شاگردان پارک در بازی دوم که روز گذشته مقابل استرالیا برگزار شد هم عملکرد خوبی داشتند و اگر کمی بخت یارشان بود و تصمیم داور پس از بازبینی هند بازیکن حریف، پنالتی به سود آنها بود، شاید اولین و تاریخی ترین بردشان را در آسیا رقم می زدند. آنها با دو باخت پنجم هستند اما کارشان قطعا ستودنی است و پارک را بابت این تیم خوب باید در بین برنده ها قرار داد.

 

1641867

دیدگاه‌ها