کد خبر : 1779569 | 22 شهریور 1400 ساعت 12:59 | 17K بازدید | 1 دیدگاه

جوایز ۱۶۰۰ میلیاردی یواس اوپن به چه کسانی رسید؟

مسابقات تنیس آزاد امریکا سرانجام با مشخص شدن قهرمانان بخش‌های مختلف در شاخه زنان و مردان به اتمام رسید.

جوایز ۱۶۰۰ میلیاردی یواس اوپن به چه کسانی رسید؟

به گزارش "ورزش‌سه" ۱۴۱ امین دوره یواس اوپن که از ۳۱ اگوست در فلشینگ مدوز در کرونا‌پارک نیویورک آغاز شده بود، بزرگترین تورنومنت تاریخ تنیس از نظر جوایز مالی بود که در مجموع ۵۷.۵ میلیون دلار جوایز فردی به ورزشکاران حاضر در آن پرداخت شد. یو اس اوپن که اولین مسابقه در سطح جهان بود که جوایز بخش زنان و مردان آن باهم برابر در نظر گرفته شد، به واسطه برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۱ از اهمیت بسیار بالایی برای ثبت رکوردهای جاودانه در دنیای تنیس برخوردار بود.


در شاخه مردان و بخش انفرادی این مسابقات، ۱۲۸ ورزشکار حاضر به رقابت برای قهرمانی پرداختند که در نهایت دنیل مدودف تنیسور ۲۵ ساله روس موفق به کسب این عنوان شد و جایزه ۲.۵ میلیون دلاری قهرمان را برای خود نقد کرد. مدودف که تا فینال مسابقات تنها یک ست را در مرحله یک‌چهارم نهایی واگذار کرده بود، باید به مصاف قهرمان سه دوره قبلی گرنداسلم‌ها می‌رفت؛ نواک جوکوویچ صرب که با هدف کسب کلندراسلم پای به مسابقات گذاشته بود و تا فینال تمام حریفانش را به معنای واقعی شکست داده بود. اما در فینال این مسابقات دنیل مدودف با عملکردی بی‌نظیر موفق شد در سه ست متوالی تنیسور پرافتخار صربستانی را شکست دهد و به اولین قهرمانی خود در گرنداسلم ها دست پیدا کند.

 

1643428


در بخش دو نفره هم راجا رام امریکایی و جو سالزبوری زوج پرافتخار دو سال اخیر دنیای تنیس موفق شدند دومین قهرمانی خود در گرنداسلم ها را این‌بار در مسابقات ازاد امریکا جشن بگیرند. آنها موفق شدند در فینال برونو سوارز برزیلی و جیمی ماری بریتانیایی را شکست دهند و جایزه ۶۶۰ هزاردلاری مسابقات را هم برنده شوند.

 

1643431


در بخش میکس مردان و زنان هم جو سالزبوری دست به کار بزرگی زد و توانست در کنار کراوزیک امریکایی قهرمانی در بخش میکس را هم تجربه کند تا بعد از برایان تنیسور افسانه‌ای امریکایی در سال ۲۰۱۰ به دومین تنیسوری تبدیل شود که این دو عنوان را در یک‌سال از مسابقات یواس اوپن کسب کرده است و علاوه بر آن جایزه ۱۶۰ هزار دلاری این بخش را هم تصاحب کند

 

1643433


در بخش انفرادی شاخه زنان مسابقات ازاد امریکا در سال ۲۰۲۱، شاهد شگفتی‌های بیشماری بودیم که در نهایت زمینه برگزاری فینال مسابقات بین دو جوان ۱۸ و ۱۹ ساله را فراهم کرد. اما رادوکانو نوجوان ۱۸ ساله بریتانیایی که از پدری رومانیایی و مادری چینی در تورنتو کانادا به دنیا امده است،  موفق شد یکی از مقتدرانه ترین قهرمانی های یک تنیسور در گرنداسلم‌های عصر جدید را به دست آورد. اما در حالی که از مرحله مقدماتی پای به مسابقات گذاشته بود، ۱۰ بازی متوالی را با نتیجه دو بر صفر پیروز شد و بدون اینکه در هیچ یک از این ست‌ها کارش به تایبریک کشیده شود، قهرمان شد. حریف او در فینال لیلا فرناندز تنیسور ۱۹ ساله کانادایی بود که او هم در راه رسیدن به فینال قهرمانانی چون اوساکا، کربر، سابالنکا و اسویتولینا را کنار زده بود.
رادوکانو با قهرمانی اش بعد از ۵۳ سال بریتانیا را در بخش انفرادی زنان یواس اوپن صاحب عنوان قهرمانی کرد تا از سمت ملکه الیزابت هم مورد تقدیر قرار بگیرد و عکسش با جام، جلد اول مجله تایمز و دیلی تلگراف را هم به خود اختصاص دهد.

 

1643429


در قسمت دونفره هم سامانتا استاسور و شوای ژانگ موفق شدند با عملکردی بی‌نقص به فینال رقابت‌ها برسند و در فینال هم توانستند کوکو گف و مک‌نیلی، زوج امریکایی را شکست داده و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند تا استاسور ده سال پس از کسب عنوان قهرمانی در بخش انفرادی یواس اوپن، این بار لذت قهرمانی در بخش دوبل را هم در کنار پارتنر چینی‌اش تجربه کند.
مسابقات یواس اوپن ۲۰۲۱ یکی از رکوردهای جاودانه دنیای تنیس را هم در خودش جا داد؛ جایی که دیلان الکوت استرالیایی بعد از فتح گرنداسلم های ملبورن و پاریس و لندن و قهرمانی در پارالمپیک توکیو، این‌بار یواس اوپن را تصاحب کرد و عنوان تاریخی گلدن‌اسلم را برای خود ثبت کرد.

 

1643432


مسابقات ازاد امریکا در سال ۲۰۲۱ با وجود اینکه از حضور قهرمانانی چون فدرر، نادال، خواهران ویلیامز، دومنیک تیم، استن واورینکا و دل‌پوترو بخاطر مصدومیت بی‌بهره بود، ولی یکی از جذاب‌ترین ورژن‌های برگزار شده در قرن ۲۱ بود و خصوصا بعد از پاندمی کرونا، بهترین گرنداسلم برگزار شده در ۲ سال اخیر بود. رقابت‌هایی که اشک‌ها و لبخندهای بسیاری را در خود جای داد ولی در نهایت مثل همیشه، این "تنیس" بود که برنده شد!

 

1643430

دیدگاه‌ها