کد خبر : 1779833 | 23 شهریور 1400 ساعت 17:15 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد داشتم ولی حتی پای مذاکره هم نرفتم؛

ربیعی: برای من مهم‌ترین مسئله میزبانی است

سرمربی جوان مس رفسنجان در گفتگویی با ورزش‌سه در مورد فعالیت در پنجره تابستانی و همینطور اهداف تیم فوتبال باشگاه در سال پیش رو صحبت کرده است.

ربیعی: برای من مهم‌ترین مسئله میزبانی است

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان دومین فصل حضور در لیگ برتر را هم با محمد ربیعی تجربه خواهد کرد؛ مربی‌ای که توانست این تیم را پس از دو دهه فعالیت به لیگ برتر برساند و در اولین فصل حضور با کسب رتبه هشتم نشان داد که اهداف بزرگی در سر دارد و حالا با تقویت تیمش و اضافه شدن چند مهره در رفسنجان با امیدواری زیادی به فصل پیش رو نگاه می‌کنند.


با محمد ربیعی سرمربی جوان تیم فوتبال مس رفسجان گفتگویی در مورد شرایط این تیم در فاصله بیش از یکماه مانده تا آغاز مسابقات انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

*برای من میزبانی الان مهم‌ترین مسئله است
خبرنگار ما با محمد ربیعی با صحبت در مورد شرایط چمن ورزشگاه شهدای مس آغاز شد و اینکه این ورزشگاه آیا با تعویض چمن آماده میزبانی از بازی های خانگی مس خواهد شد یا خیر. سرمربی مس در پاسخ به این سوال گفت:« نمی دانم. فقط می‌دانم کارهای برداشت صورت گرفته و به شدت هم در حال کار هستند. بحث زیرسازی زمین و مواردی از این دست هم در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم ان شالله در شهر رفسنجان میزبانی را داشته باشیم. این برای من الان مهم ترین مسئله است و همه دوستان اذعان دارند که اگر ما نتوانیم در شهر رفسنجان میزبانی را برسانیم، قطعا ضربه شدیدی از این موضوع خواهیم خورد.» 

 

 

 

1643842

 

 

*میانگین سنی مس را 2 سال کاهش دادیم
سوال بعدی از سرمربی مس رفسنجان در رابطه با خریدهای جدید تیم نظیر علیاری، گلر عمانی تیم، محمدی‌مهر و ... بود. ربیعی در واکنش به این سوال عنوان کرد: « ما با توجه به رویکردی که نسبت به آینده در مجموعه داریم و با توجه به تمدید قراردادی که در اسفندماه سال گذشته برای 2 سال دیگر داشتم، رویکردمان برای آینده این بود که یک مقدار میانگین سنی تیم را کاهش دهیم و توانستیم 2 سال میانگین سنی تیم را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم و تیم جوان‌تر شده است. تشکر می کنم از بچه های سال گذشته که بسیار زحمت کشیدند، ولی با توجه به اهدافی که کمیته فنی و هیئت مدیره ترسیم کرده‌اند، مجبور شدیم با تعدادی از بچه‌ها خداحافظی کنیم. منظورم از کمیته فنی و هیئت مدیره جمع بندی در مورد جوان گرایی است. 6 بازیکن لیگ برتری فعلا جذب کرده‌ایم و 2 بازیکن خارجی از عمان، که تمام بازیکنان جذب شده به غیر از الرشیدی و ترکمان سعی کردیم از بازیکنان زیر 30 سال باشند. اکثر آنها 26 ، 27 ساله هستند. علیاری 25  ساله است و شاهین توکلی هم 24 ساله. این‌ها باعث شد که میانگین سنی کاهش پیدا کند.»

 

*شایعات پیرامون مس را به شدت تکذیب می‌کنم
بخش بعدی صحبت‌های ربیعی در مورد قرارداد بازیکنان مس رفسنجان بود و در این مورد توضیح داد:« برای نقل و انتقالات اشل کاملا مشخص مالی داشتیم و در چارچوب این اشل عمل کردیم. تاکید می‌کنم که تمام شایعات موجود و اخبار کذب در ریخت و پاش مس رفسنجان را به شدت تکذیب می‌کنم و من حاضرم همه بیایند و بدانند که امسال که همت مسئولان باشگاه و جناب آقای علیزاده سعی کردیم نظمی در سقف قراردادها ایجاد کنیم و روی همان چارچوب هم برای جذب بازیکن قدم برداشتیم.»

 

*ابراهیم صادقی می‌تواند به تیم کمک کند
یکی از تغییرات قابل توجه کادر فنی مس رفسنجان پس از پایان لیگ بیستم، اضافه شدن ابراهیم صادقی به عنوان دستیار اول محمد ربیعی به جمع مربیان تیم بوده است. ربیعی در مورد حضور سرمربی سایپا در فصل‌های نوزدهم و بیستم لیگ برتر بیان کرد:« آقای صادقی از دوستان قدیمی بنده هستند. امسال تشخیص دادم ایشان به جمع کادر فنی اضافه شود و یک ارتباط دوسویه در کادر فنی در مورد این موضوع برقرار است. خودشان هم از فوتبالیست‌های ارزنده بوده‌اند و  سال‌ها سابقه حضور در لیگ برتر به عنوان فوتبالیست و همچنین سرمربی را دارند که قطعا می‌تواند در طول مسیر به بنده کمک کنند. ضمن اینکه تشکر می کنم از تمام اعضای کادر فنی سال گذشته و برای آن عزیزان هم آرزوی موفقیت می‌کنم.» 

 

 

 

1643843

 

 

*استقلال نیاز به زمان دارد
سوال بعدی از ربیعی در رابطه با حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا با شکست مقابل استقلال بود و او در واکنش به این سوال به  عنوان یک کارشناس فوتبال توضیح داد:« من پاسخگوی خوبی برای این مسئله نیستم. استقلال به هر حال اما تلاش خودش را کرد. هر تیمی که تغییرات انجام می‌دهد، برای رسیدن به هماهنگی به زمان نیاز دارد. از آن طرف هم تیم الهلال بسیار تیم قدرتمندی است. دیروز به نظرم استقلال بازی بدی انجام نداد ولی تعدادی بازیکن جدید به این تیم اضافه شده‌اند که برای هماهنگی به زمان نیاز دارند. در این مدت بازی دوستانه هم که نبوده است و اینکه تیمی به میزانی از هماهنگی برسد، به زمان نیاز دارد.»

 

*برنامه سال دوم مس تکرار رتبه تک رقمی است
سوال بعدی از سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در رابطه با کسب رتبه تک رقمی در سال اول حضور در لیگ برتر در شرایطی بود که اولویت اصلی توسط مدیران و کادر فنی تیم ماندن در لیگ در نظر گرفته شده بود. محمد ربیعی در واکنش در پاسخ به این سوال که پس از کسب رتبه تک رقمی، آیا هدف رسیدن به آسیا برای تیم در سال دوم ترسیم شده است، تاکید کرد:« من به هر حال الان 2 فصل است که هدایت تیم فوتبال مس رفسنجان را برعهده داشته‌ام. این را خود مدیران باشگاه هم اذعان دارند که ما برنامه‌ای سه ساله برای صعود از لیگ یک به لیگ برتر داشته‌ایم که خدا را شکر برنامه سه ساله را در یکسال با کمک و همت همه و عنایت پروردگار انجام دادم و تیم به لیگ برتر صعود کرد. برنامه‌ریزی در لیگ برتر این بود که در سال اول تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و  ثبات ایجاد کنیم. در سال دوم بتوانیم رتبه تک رقمی کسب کنیم و در سال سوم خودمان را در جمع 6 تیم برتر قرار بدهیم. خب ما برنامه سال دوم‌مان کسب رتبه تک رقمی بود، که هدف سال دوم را در سال اول حضور در لیگ برتر به دست آوردیم. الان باید به شما بگویم که یک برنامه پنج ساله در 2 سال محقق شده است. کسانی که ما را در این راه حمایت کردند از مدیر کارخانه مس آقای سعدمحمدی تا اعضای هیئت مدیره، آقای زیندینی و علیزاده و بقیه دوستان کمک کردند که برنامه‌ای 5 ساله در 2 سال محقق شود. ضمن اینکه برنامه ریزی بعدی کسب رتبه تک رقمی است. پارسال رتبه تک رقمی و هشتمی را کسب کردیم و امسال سعی خواهیم کرد که دوباره در میان هشت تیم برتر باشیم و رتبه تک رقمی را تکرار کنیم تا ثبات را ایجاد کنیم؛ حالا هر چقدر جایگاه خودمان را ارتقا بدهیم، در مسیری که پیش رو داریم، پیشرفت‌ داشته‌ایم. این مسیر و برنامه‌ریزی پیش روی ما است و قطعا برای سال‌های آینده باید بتوانیم ان شاالله با توجه به تکمیل زیرساخت‌ها شاهد حضور مس و شهر رفسنجان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم و یک نماینده خوب برای ایران. اما باید این موضوع در سال‌های آینده با توجه به تکمیل تمام داستان‌ها و تجربه بیشتر در تمامی امور برای تیم صورت بگیرد. باید با تحقیق و تدبیر به این موضوع نگریسته شود. توقع الکی نباید در این موضوع ایجاد شود. کادر فنی و مدیریت حواسشان به این موضوع هست و سعی می‌کنیم با تدبیر و منطق درست در این قضیه پیش برویم. سعی کردیم نسبت به سال گذشته جوانگرایی داشته باشیم. چندین بازیکن جوان زیر 22 سال، زیر 21 سال برای تیم جذب کردم که می توانند در آینده سرمایه‌های باشگاه باشند و با توجه به قراردادهای بلندمدتی که امضا شده، در آینده میزان جابجایی و تغییرات بازیکنان اینجا کمتر انجام خواهد شد و می توان گفت الان فنداسیون صحیحی از اشل یک تیم آینده‌دار برای مس رفسنجان ریخته شده است. به هر حال زمان می برد تا این بازپروری صورت بگیرد و در این قضیه همه منطقی نگاه خواهند کرد. باید به تثبیت بیشتری برسیم. الان تیم مس رفسنجان بیشتر شناخته شده است؛ این‌ها زمان می‌برد. به هر حال یکی از موضوعات استادیوم و محل برگزاری مسابقات است و امیدارم این موارد هم زودتر انجام شود تا ظرف 2 ، 3 سال آینده باشگاه مس و شهر  رفسنجان صاحب یک تیم حرفه‌ای در سطح اول فوتبال ایران و حتی سطوح بالاتر شود.»

 

 

 

1643841

 

 

*از هواداران و عوامل باشگاه تشکر می‌کنم
بخش بعدی صحبت‌های محمد ربیعی در رابطه با هواداران رفسنجانی بود و در این مورد گفت:«از هواداران و مردم عزیز رفسنجان تشکر می کنم؛ از کارگران صنایع ملی مس؛ از مجمع سرچشمه. از عوامل باشگاه آقای دکتر سعد محمدی ، آقای احمدی ، آقای زیندینی، آقای علیزاده و .. که تمام تلاششان را گذاشته اند که شاهد سرافرازی مس باشیم.» 

 

*پیشنهادم داشتم ولی مذاکره هم نکردم
سوال پایانی  از ربیعی در رابطه با پیشنهاد رسمی 2 باشگاه ذوب آهن و آلومینیوم اراک برای جذب او بود که او ضمن تشکر از این دو باشگاه حاضر در سطح برتر فوتبال ایران، اینطور حرف‌هایش را خاتمه داد:«به هر حال پیشنهاداتی بود که همینجا هم از تمام باشگاه‌های محترم تشکر می‌کنم و هم عذرخواهی. به هر حال من با باشگاه مس رفسنجان قرارداد داشتم و به این تعهد پایبندم . ضمن اینکه مسئولان باشگاه مخالفت داشتند و به همین دلیل حتی به خودم این اجازه را ندادم که بنشینم و مذاکره کنم. برای همه این باشگاه‌ها آرزوی موفقیت دارم، اما به دلیل تعهدی که به باشگاه  مس رفسنجان داشتم، اینجا باقی ماندم. امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات خوبی برای مس رفسنجان و همینطور باشگاه های دیگر باشیم. همینجا چون از آقای فریدونی اسم بردید، از ایشان تشکر می‌کنم و برای ایشان و همینطور مربی جدیدی که به این باشگاه تشریف برده، آرزوی سربلندی و موفقیت دارم. امیدوارم در مسیری که دارند، به اهداشان برسند و به نظرم این موضوع اتفاق خواهد افتاد.»

دیدگاه‌ها