کد خبر : 1780009 | 24 شهریور 1400 ساعت 13:05 | 73.8K بازدید | 61 دیدگاه

تراکتور و استقلال؛عربستان آمار را هم برد

پرسپولیس و شانس برتری دوباره ایران به رقیب سنتی

با شکست شب گذشته تراکتور برابر النصر، تعداد پیروزی های نمایندگان عربستان در تقابل با تیم های ایرانی افزایش یافت و سعودی ها در این زمینه پیشی گرفتند.

پرسپولیس و شانس برتری دوباره ایران به رقیب سنتی

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست استقلال برابر الهلال، در فاصله 24 ساعت دیگر نماینده ایران نیز مقابل یک تیم عربستانی دیگر تن به شکست داد. تراکتور که با حواشی بسیار و لشگری از بازیکنان غایب راهی دوحه شده بود، با تک گل ابوبکر به النصر باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

روزنامه الریاضیة در همین خصوص نوشته است که پس از پیروزی النصر برابر تراکتور، باشگاه های سعودی برتری خود را نسبت به همتایان ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا افزایش دادند و بدین ترتیب از سال 2003 و برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با سیستم جدید، تعداد پیروزی های تیم های عربستانی در تقابل های رو در رو با تیم های ایرانی افزایش یافت.

 

این روزنامه نوشته است از سال 2003 تاکنون، تیم های ایرانی و سعودی 6 مرتبه در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و در زمین های بی طرف به مصاف هم رفته اند که تمامی این تقابل ها با برتری نمایندگان عربستان به پایان رسیده است.

پس از شکست شب گذشته تراکتور، تعداد پیروزی های نمایندگان عربستان برابر تیم های ایرانی به عدد 48 رسید در حالیکه این عدد برای طرف مقابل 47 برتری در مصاف های رو در رو است. تیم های ایرانی و سعودی از سال 2003 تاکنون در مجموع 118 بار با یکدیگر روبرو شده اند.

در این تقابل ها، الهلال با 15 پیروزی مقابل تیم های ایرانی رکورددار است. الاهلی با 11، الاتحاد با 9، النصر و الشباب با 6 و الاتفاق با یک پیروزی برابر تیم های ایرانی شمار بردهای عربستانی ها را به 48 پیروزی رسانده اند. همچنین، 47 شکست نمایندگان سعودی برابر تیم های ایرانی شامل 11 شکست برای الهلال، 8 باخت برای الاهلی، 7 شکست برای الشباب و النصر، 6 باخت برای الاتحاد، 4 شکست برای التعاون، 3 باخت برای الفتح و یک شکست نیز در کارنامه الاتفاق به ثبت رسیده است.

 

همچنین، در این 118 تقابل، در 23 دیدار نیز تیم های ایرانی و عربستانی به نتیجه تساوی دست یافته اند. پرسپولیس این فرصت را دارد که در صورت تقابل با یکی از تیم های الهلال و النصر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، این دوئل را یک بار دیگر به تساوی بکشاند.

 

دیدگاه‌ها