کد خبر : 1781764 | 02 مهر 1400 ساعت 22:35 | 26.9K بازدید | 7 دیدگاه

اگر فردا مساوی شود، پنالتی صعودکننده را مشخص می‌کند!

تبصره ویژه برای دختران ایران در راه جام ملت‌های آسیا

براساس قوانین رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، احتمال وقوع یک اتفاق ویژه در جدال فردای تیم ملی فوتبال زنان ایران و اردن وجود دارد.

تبصره ویژه برای دختران ایران در راه جام ملت‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه" عصر فردا (شنبه سوم مهر) یک رخداد تاریخی برای فوتبال زنان ایران می‌تواند رقم بخورد؛ جدال دختران ملی‌پوش با تیم ملی فوتبال زنان اردن، مصافی که برنده آن می‌تواند جواز حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2022 هند را به دست آورد. اگر این افتخار برای دختران ایران به دست آید، برای اولین‌بار است که تیم ملی فوتبال زنان ایران به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود خواهد کرد.

جالب اینجاست که هم تیم ملی زنان ایران و هم تیم ملی زنان اردن مسابقه اول خودشان را با برتری پنج گله مقابل بنگلادش سپری کرده‌اند تا در شرایطی برابر و ویژه فردا از ساعت 13:30 مقابل هم صف‌آرایی کنند؛ در حالی‌که ابتدا برداشت از قوانین این‌چنین بود که نتیجه مساوی حذف دختران ایران را رقم خواهد زد، اما این‌چنین نیست.

براساس بند 7.3.2.7 ضوابط برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اگر دو تیم در شرایط برابر قرار داشته باشند و نتیجه بازی مساوی شود، بدون وقت اضافی دو تیم باید در ضربات پنالتی شرکت کنند و تیم برنده در ضربه پنالتی، جواز صعود به جام ملت‌ها را به دست آورد.

با این وصف، دو تیم ملی فوتبال زنان ایران و اردن فردا در شرایطی برابر و 50-50 مقابل هم قرار می‌گیرند، زنان ایران پیروز شوند، آن‌ها جواز هند 2022 را به دست می‌آورند و اگر اردنی‌ها برنده بازی فردا باشند، سهمیه صعود به جام ملت‌ها نصیب آن‌ها می‌شود و نتیجه مساوی کار را به ضربات پنالتی می‌کشد که حساسیت بازی با این وصف دوچندان خواهد شد.

نویسنده: مهدی شاملو

دیدگاه‌ها