کد خبر : 1782187 | 04 مهر 1400 ساعت 23:21 | 19K بازدید | 1 دیدگاه

عقاب معروف لاتزیو بر فراز شهر رم

این جشن خاص در پایان دلاکاپیتاله(عکس)

مائوریتزیو ساری سرمربی لاتزیو پس از برد شیرین در دربی دلا کاپیتاله و خواباندن مچ مورینیو، با عقابی که نماد تیمش است، جشن پیروزی گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، دربی میان لاتزیو و رم همیشه از حساسیت های ویژه ای برخوردار بوده است. شاید این بازی به اندازه های دربی ایتالیا بین اینتر و یووه یا دربی دلامادونینا میان میلان و اینتر حساس و مهم نباشد، اما هواداران افراطی دو تیم فارغ از تمام نتایج فصل، به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند.

 

این دو تیم یکشنبه شب و در دربی دلاکاپیتاله به مصاف هم رفتند. مسابقه ای حساس که به میزبانی لاتزیو برگزار شد و بخش اعظم هواداران حاضر در استادیوم را هواداران این تیم تشکیل داده بودند. مائوریتزیو ساری که پس از تجربه خوب در ناپولی یک فصل ناامید کننده را در چلسی پشت سر گذاشت، پس از قهرمانی با یووه در سری آ و یک فصل خانه نشینی، حالا با به عهده گرفتن هدایت بیانکوچلستی، سعی در تکرار دوران شیرین خود در کالچیو دارد.

 

 

1648007

 

 

 

تیم ساری بازی را خیلی خوب آغاز کرد و 2 بار دروازه رم را باز کرد. در ادامه جالوروسی یکی از گل ها را جبران کرد تا مورینیو برای هواداران لاتزیو کری بخواند و با اشاره به ساعتش، اعلام کند که زمان برای بازگشت تیمش به بازی باقی مانده است. اتفاقی که رخ نداد و سهم دو تیم در نیمه دوم یک گل بود تا لاتزیو 3 بر 2 برنده دربی بزرگ پایتخت سرزمین چکمه باشد.

 

جدال میان لاتزیو و رم، نبرد بین عقاب ها و گرگ ها بود. مسئله ای که برای هر دو تیم ریشه تاریخی دارد و سالهاست که عقاب و گرگ بخش جدایی ناپذیر لوگوی تیم های پایتخت هستند. داستان عقاب حاضر در لوگوی لاتزیو نیز داستان جالبی دارد. لوییجی بیارلی یکی از موسسین این باشگاه، سالها پیش پیشنهاد کرد که یک عقاب به عنوان نماد باشگاه انتخاب شود.

 

 

1648008

 

 

 

انتخاب این پرنده برگرفته از نشان امپراتوری روم است که قرنها به قدرت اول اروپا و جهان تبدیل شد و تمام سرزمینهای شمال و جنوب مدیترانه را تسخیر کرده بود. رومی های باستان هرگاه به میدان نبرد می رفتند، نشان عقابی به نام Aquila را با خود حمل کرده و به میدان جنگ می بردند تا این عقاب به عنوان سمبل امپراتوری روم شناخته شود. به این ترتیب نماد باشگاه لاتزیو شکل گرفت و به جز تغییراتی جزئی، هرگز دچار تغییراتی اساسی نشد.

 

به همین دلیل در بسیاری از بازی های لاتزیو، هواداران افراطی این تیم عقاب دست آموزی را به استادیوم می آورند و پیش از آغاز بازی های خانگی بیانکوچلستی در المپیکوی رم، آن را به پرواز در می آورند. به طور مثال، چند سال پیش هواداران لاتزیو عقابی به نام المپیا را با مبلغ ۷۵۰۰ یورو خریداری کردند. عقابی با نژاد طلایی و اصیل آمریکایی که ۱۲ کیلو وزنش دارد و طول بالهای آن به 2 و نیم متر می‌رسید. المپیا قبل از بازی های خانگی لاتزیو به پرواز در می آمد و بعد از گردش در استادیوم به جای اولش باز می گشت.

 

 

 

1648006

 

 

در دربی یکشنبه شب دلاکاپیتاله نیز لاتزیویی ها عقاب معروفشان را با خود به استادیوم آوردند و پس از غلبه بر رقیب دیرینه، اینگونه با آن عکس یادگاری گرفتند. مائوریتزیو ساری نیز یکی از کسانی بود که نتوانست شادی زاید الوصفش از پیروزی در دربی پایتخت را پنهان کند. او با در دست کردن دستکش مخصوص نگهداری، این عقاب را روی دستش نگه داشت و با آن عکس یادگاری گرفت. شکار گرگ و عکس با عقاب، شبی خاطره انگیز را برای ساری به وجود آورد.

 

 

1648005

 

دیدگاه‌ها