کد خبر : 1782222 | 05 مهر 1400 ساعت 10:52 | 16.8K بازدید | 5 دیدگاه

گلایه‌های تند جهانگیر کی‌شمس

وضعیت قرمز در نفت آبادان

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان با اشاره به مشکلات این تیم، از نهادهای مختلف درخواست حمایت و همکاری بیشتر برای عبور از این شرایط را دارد.

وضعیت قرمز در نفت آبادان

به گزارش "ورزش سه"، تغییرات شکل گرفته در دو بخش مدیریت و فنی هم نتوانسته نفت آبادان را از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دور کند و اکنون مدیرعامل جدید این باشگاه با اشاره به عدم تامین منابع مالی، مدعی است در صورتی که وضع به همین منوال پیش برود شاید اتفاقات بدتری در انتظار طلایی‌پوشان باشد.

 

جهانگیر کی‌شمس درباره آخرین وضعیت این تیم می‌گوید: اردوی صنعت نفت در تهران لغو شده است. منطقه اروند هنوز یک ریال هم پرداخته نکرده و در حساب باشگاه هیچ پولی نیست. ما منتظر آینده هستیم. بازیکنان و کادرفنی صنعت نفت آبادان هم از شرایط مطلع هستند و با تیم همکاری می‌کنند؛ اما الزامات و امکاناتی که بقیه تیم‌ها دارند ما نداریم. نه اردو رفته‌ایم، حتی پول خرید لباس هم نداریم. قطعاً این موضوعات در آینده تیم تاثیرگذار خواهد بود. 

 

وی در ادامه انتقادات خود نسبت به بی‌توجهی به این باشگاه گفت: با تیمی که تا امروز ریالی ندارد و کسی هم پاسخگو نیست که چه زمانی می‌خواهد بودجه به حساب تیم واریز شود. هر چه به مسئولین می‌گوییم در حال از دست دادن زمان هستیم و زمان قابل بازگشت نیست به نتیجه نرسیدیم. کم کم به شروع مسابقات نزدیک می‌شویم اما کسی به صحبت‌های ما توجه نمی‌کند. به اندازه کافی مشکلات را در  رسانه‌ها  و صدا و سیما شفاف سازی کردیم و وضعیت بد را گفته‌ایم. 

 

مدیرعامل صنعت نفت آبادان با اشاره به مشکلات مالی این باشگاه گفت:  10 میلیارد نسبت به بودجه دیگر تیم‌ها اصلاً مبلغ قابل محسوسی نیست. حتی اگر این 10 میلیارد تومان هم پرداخت شود 19 میلیارد بدهی فصل گذشته باقی می‌ماند. برای آینده  چه کار باید بکنیم؟ اردو را لغو کردیم. دیگر بعد از این شاید امکان حضور در مسابقه را نداشته باشیم و به سمت عدم حضور در لیگ برتر برویم!

 

1645360

 

کی‌‍شمس با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش گفت: این مسائل را وزارت ورزش باید پاسخگو باشد. آقای وزیر ورزش می‌گوید امسال نگاه ویژه‌ای به تیم‌های نفتی دارم باید در این باره پاسخگو باشد. دیگر چه زمانی قرار است بودجه تیم واریز شود. بعد از دی ماه یا بهمن ماه؟! تنها بودجه تیم صنعت نفت آبادان، از طریق اسپانسرینگ لباس و مبلغ آن 10 میلیارد تومان است که خنده دار است.

 

مدیرعامل صنعت نفت آبادان درباره دلیل مشکلات مالی ادامه‌دار طی سالیان اخیر  این باشگاه گفت: 9 سال پیش بند قانونی ایجاد کردند که شرکت‌های دولتی نمی‌توانند هزینه تیم فوتبال را  پرداخت کنند. وزارت نفت هم طبق قانون مجلس نمی‌تواند هزینه‌ای انجام بدهد. تیم در برهوت  و بیابان رها شده است. به همین خاطر معلوم نیست زیر نظر کدام نهاد هستیم. وزارت ورزش یا وزارت نفت؟ به همین خاطر درگیر مشکلات  شده‌‌ایم. متاسفانه بعد 9 سال تکلیف روشن نشده است. امسال وزیر ورزش قول ویژه داده است اما دو تیم نفتی همچنان مظلوم هستند. تاریخ واریز پول هم اهمیت زیادی دارد. اگر  25 مهر ماه 3 هزار میلیارد هم بدهند فایده‌ای ندارد.

 

وی گفت: وقتی پول لباس و اردو نداریم چگونه به مصاف استقلال و پرسپولیس برویم؟ وقتی از امروز نتیجه را می‌دانیم چرا لیگ برتر برگزار می‌کنیم. 8 تیم خصولتی و صنعتی با  200 یا 300 میلیارد هزینه بهترین مربی، بازیکن و اردو ممکن را دارند و از همین حالا  اعلام می‌کنم تیم ما بازنده است. اصلاً با این شرایط تیم چطور باید در لیگ برتر بماند؟ بعید است اتفاق خاصی بیفتاد. صنعت نفت قدیمی‌ترین‌ تیم فوتبال کشور است. وزرای ورزش و نفت، فرماندار باید پاسخگو باشند و مشکل را حل کنند. نمایندگان مجلس مسئولیت اجتماعی، امنیتی و سیاسی برابر تیم دارند. 

 

کی‌شمس در پایان گفت: تا امروز در زمان‌های گفته شده پرداختی انجام نشده. اگر این شرایط ادامه پیدا کند امکان حضور موفق در لیگ برتر را داریم؟ پول هتل، غذا و.... همه این موارد مسائلی است که باید پاسخگو باشیم. فرض کنید اولین مسابقه تبریز باشد باید پول پرواز و اسکان و... را داشته باشم. ما در حال حاضر ریالی نداریم. این یک معادله ریاضی مشخص است که برای موفقیت به بودجه و حمایت نیاز است و امیدوارم این مشکلات حل شود.

دیدگاه‌ها