کد خبر : 1782223 | 05 مهر 1400 ساعت 10:59 | 6.4K بازدید | 2 دیدگاه

طباطبایی: مربیان ایرانی از بهترین‌های دنیا هستند

رئیس فدراسیون کاراته گفت: در بخش مربیگری ظرفیت‌های بالایی داریم و بسیاری از کشورهای صاحب نام کاراته دنیا از مربیان ایرانی استفاده می‌کنند.

طباطبایی: مربیان ایرانی از بهترین‌های دنیا هستند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته ضمن بیان مطلب فوق گفت: مربیان ایران در دنیای کاراته صاحب اعتبار و اعتماد ویژه ای هستند. اکنون بیش از ۳۰ باشگاه و تیم ملی از مربیان کاربلد و با دانش ایرانی استفاده می‌کنند. در این سال‌ها با تلاش مربیان پرتلاش سبک خاصی از کاراته به جهان معرفی شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای استفاده از مربیان خارجی در بخش کاتا دارید یا خیر؟ تاکید کرد: در این شرایط به هیچ عنوان به چنین موضوعی فکر هم نمی‌کنیم. ما مربیان با دانش زیادی داریم که توانایی بالایی در هدایت تیم‌ها و سازندگی دارند و برنامه ما چون گذشته اعتماد به مربیان داخلی است که تاکنون هم به خوبی از آن جواب گرفته ایم.

 

طباطبایی با اشاره به انتخاب کادر فنی تیم‌های رده سنی پایه اظهار داشت: کمیته فنی در جلسه‌ای چهار ساعته، رزومه بیش از ۲۰ مربی را به دقت مورد بررسی قرار داد و در نهایت به چند اسم رسیدیم. قرار شد اعضای کمیته هر کدام انتخاب‌های خود را به ما معرفی کنند. این کار انجام شده و به امید خدا طی روزهای آینده تصمیم گرفته و اسامی را اعلام می‌کنیم.

 

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: دو رویداد مهم قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و بر همین اساس تصمیم گرفتیم در بحث سفرها مدیریت بیشتری داشته باشیم که در این بین اولویت اصلی را به اعزام تیم‌های پایه اختصاص دادیم. طی دو سال گذشته به دلیل شرایط شیوع مسابقات رده‌های سنی پایه در دنیا کمتر برگزار شد و ما نیز هیچ اعزامی نداشتیم، بر همین اساس است تیم‌های پایه که تغذیه کننده تیم‌های ملی ما در طول سالهای گذشته بودند را اولویت قرار داده ایم و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هر دو بخش آقایان و بانوان به قزاقستان اعزام خواهند شد.

 

طباطبایی به تیم ملی هم اشاره کرد و افزود: برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بالایی کاراته کشور، دو تیم متفاوت در بخش انفرادی به مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. این تصمیم کادر فنی تیم ملی بود که با حمایت ما وارد فاز اجرایی شده و مسابقات انتخابی در حال برگزاری است.

 

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص دلیل اعزام پورشیب به مسکو هم گفت: بعد از خارج شدن برنامه سفر تیم ملی به روسیه، تصمیم گرفتیم کاپیتان تیم ملی را برای صعود به رده یک رنکینگ دنیا و کسب «گرندوینری» به این مسابقات اعزام کنیم. کسب این عنوان برای کاراته ایران افتخاری دیگری است تا بعد از عسگری و پورشیب، سومین گرندوینر را در کاراته ایران داشته باشیم.

دیدگاه‌ها