کد خبر : 1782416 | 06 مهر 1400 ساعت 11:29 | 5.3K بازدید | 5 دیدگاه

دفاع قاطع عضو هیئت رئیسه والیبال از بهروز عطایی

محمود افشار دوست معتقد است نباید با یک برد خوشحال و با یک باخت ناراحت شویم و پشت مربی ایرانی را خالی کنیم.

دفاع قاطع عضو هیئت رئیسه والیبال از بهروز عطایی

به گزارش "ورزش سه"، محمود افشار دوست پیشکسوت والیبال ایران و عضو هیئت ریییسه فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه در خصوص قهرمانی ایران در آسیا گفت: تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا که فاصله نزدیکی از المپیک داشت شرکت کرد و به خاطر کووید19 خیلی از مسابقات سال گذشته برگزار نشده بود و تیم ما هم چندتا از بازیکنانش را نداشت و از قبل هم مشخص بود بعد از المپیک استراحت خواهند کرد.

در نهایت تیم دیگری شکل گرفت و تصمیم بر این شد که یک مربی ایرانی هدایت تیم را بپذیرد و تقریبا تمام جامعه والیبال از این تصمیم خوشحال شدند و با کادری کاملا ایرانی نتیجه بسیار خوبی گرفتیم. هرچند بازی‌ها به شکلی بود که توان فنی ما از دیگر تیم‌ها بیشتر بود ولی اگر تیم اصلی کره می‌آمد ممکن بود بازی ایران و کره جذاب تر شود اما در نهایت ایران توانست قهرمان شود و ژاپن میزبان را که تنها دو بازیکن اصلی‌اش را نداشت، شکست دهد. 

 

او ادامه داد: نکته‌ مهم این بود که بعد از المپیک چند بازیکن المپیکی ما نیز در این مسابقات حضور داشتند و سطح کار برای المپیک طراحی شده بود اما ریکاوری خوبی انجام شد و تیم سرحال در آسیا بازی کرد. همه دوست داشتیم تیم به فینال برود و این اتفاق قابل پیش‌بینی هم بود اما در فینال هم به خوبی برنده شدیم.

 

افشاردوست در مورد عملکرد خوب کاظمی و صالحی گفت: امسال از زمان لیگ ملت‌ها چند بازیکن جدید به تیم‌مان اضافه شد.صابر در لیگ با تیم سیرجان تعیین کننده بازی می‌کرد و انصافا خیلی خوب بود و راه زیادی برای تبدیل شدن به یک ستاره بین المللی دارد. میثم صالحی و صابر کاظمی خیلی خوب بازی کردند و ترکیب خوب و جوانی بود و اگر این دو قدر خودشان را بدانند می‌توانند تبدیل به ستاره‌های بین المللی شوند. آقای آلکنو این‌ها را آورد و کار مثبت ایشان بود و با اعتماد به آنها در لیگ ملت‌ها و المپیک بازی داد. آنها در کنار بهترین‌های دنیا در تیم‌مان بازی کردند و تجربه سید، غفور،معروف و... بسیار به آنها کمک کننده بوده است.

 

1646597

 

وی در خصوص حذف ایران در جوانان جهان گفت: مسابقات جوانان به طور کلی طوری است که تیم‌ها هرسال عوض می‌شوند و نوسان در آنها زیاد است و خیلی سخت است تیمی بتواند عنوان قهرمانی خود را تکرار کند‌. بعضا اتفاق میفتد که تیم‌‌ها بازی‌های کمی دارند و کم تجربه‌اند. مثل تیم‌ ما که پارسال در قهرمانی جوانان جهان بازی نکرد و این شرایط روی وضعیت روحی و روانی بازیکنان در این رده سنی هم تاثیر می‌گذارد. به طور کلی خود آقای عطایی هم این را می‌داند که پذیرفتن دو تیم بسیار سخت و وقت گیر است اما بعضی تصمیم‌ها به اقتضای زمان گرفته می‌شود. هیچ مسئولی در شرایط عادی این تصمیم را نمی‌گیرد و در شرایطی خاص این تصمیم گرفته شد و اگر یک ماه بینش زمان بود این تصمیم گرفته نمی‌شد. در ضمن اگر دو کادر داشتیم به علت اینکه چند بازیکن در تیم اصلی حضور داشتند تمرین تیم جوانان در ماه آخر مختل می‌شد و بازهم ضربه می‌خورد. اگر در شرایط دیگری بود این تصمیم‌ گرفته نمی‌شد.

 

وی در پایان در دفاع از مربیان ایرانی گفت: مربیان والیبال ما واقعا خوب هستند و می‌توانند تمام رده‌های سنی ما را هدایت کنند و بحث برد و باخت نیست. ما وقتی تیم‌مان در آسیا قهرمان شد گفتم که نمی‌توانیم با یک برد خوشحال شویم و با یک باخت ناراحت. این اعتماد ایجاد شده که سکان هدایت دست مربیان ایرانی باشد و همه باید از مربیان ایرانی دفاع کنیم. ما مربیانی داریم که می‌توانند هم جوانان و هم بزرگسالان را هدایت کنند و در این چندساله آن قدر مراودات بین المللی ما زیاد شده که مربیان ما خودشان علاقه دارند توان فنی خود را گسترش دهند.

دیدگاه‌ها