کد خبر : 1783550 | 11 مهر 1400 ساعت 22:34 | 42.4K بازدید | 11 دیدگاه

جام جهانی فوتسال – لیتوانی؛

پرتغال انتقام گرفت و قهرمان شد

پرتغال با شکست دادن آرژانتین، ضمن گرفتن انتقام نیمه نهایی دور قبل، برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های آرژانتین و پرتغال از ساعت 20:30 در کاوناس آره نا برگزار کننده دیدار فینال جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی بودند؛ فینالی که آرژانتین آمده بود با پیروزی در آن از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در سمت مقابل پرتغالی حضور داشت که برای اولین بار حضور در فینال را تجربه می کرد. این تیم در دور قبل با قبول شکست 5-2 مقابل آرژانتین از صعود به فینال بازمانده بود.

 

 

1650599

گلاره ناظمی به عنوان وقت نگه دار در کوبل داوری فینال جام جهانی حضور داشت.

 

 

آرژانتین مرحله گروهی را با پیروزی 11-0 مقابل امریکا شروع کرد. این تیم در بازی دوم خود صربستان را 4-2 شکست داد و در گام سوم با نتیجه دو بر یک از سد ایران گذشت. به این ترتیب آرژانتینی ها با 9 امتیاز کامل به عنوان تیم اول گروه F راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. آنها در این مرحله پاراگوئه را 6-1 شکست دادند و برای حضور در نیمه نهایی پیروزی دشواری مقابل روسیه در ضربات پنالتی داشتند. شاگردان لوکوئیکس در نیمه نهایی طی یک رقابت نفس گیر 2-1 برزیل را شکست داده و فینالیست شدند.

 

 

 

1650600

 

بازیکن آرژانتین با این حرکت عجیب و مشتی که به بازیکن حریف زد از زمین بازی اخراج شد.

 

 

پرتغال مرحله گروهی را با پیروزی 4-1 مقابل تایلند شروع کرد و سپس 7-0 از سد جزایر سلیمان گذشت. تساوی 3-3 مقابل مراکش پایان کار این تیم در مرحله گروهی بود که باعث شد پرتغالی ها با 7 امتیاز، به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. آنها در یک هشتم نهایی 4-3 صربستان را شکست دادند و سپس یک برد ارزشمند 4-2 مقابل اسپانیا، دارنده دو عنوان قهرمانی جام جهانی کسب کردند تا راهی نیمه نهایی شوند. پیروزی در ضربات پنالتی مقابل قزاقستان، جواز صعود پرتغال به فینال جام جهانی بود تا این تیم حریف آرژانتین شود.

 

 

1650595

 

 

نیمه اول مسابقه دو تیم با نتیجه 0-0 به میانه های خود رسیده بود که بوروتو یک لحظه زمین فوتسال را با رینگ بوکس اشتباه گرفته و مشت محکمی را به شکم کاپیتان حریف زد. داور بازی پس از بازبینی صحنه کارت قرمز را مقابل چشمان بازیکن آرژانتین گرفته و او را از زمین بازی اخراج کرد. در ادامه این نیمه پرتغال توسط پانی در پانزدهمین دقیقه به گل اول دست یافت تا این بازیکن شمار گل هایش در جام جهانی را به عدد 7 برساند. کار در 20 دقیقه نخست با همین یک گل به سود پرتغال به پایان رسید.

 

تا اواسط نیمه دوم تلاش آرژانتینی ها برای به تساوی کشاندن بازی با درخشش به به، دروازه بان پرتغال ناکام بود تا اینکه پرتغال گل دوم را هم توسط پانی به ثمر رساند؛ آرژانتین که کار را سخت شده می دید بلافاصله روی شوت زیبای آنجل کلودینو دروازه پرتغال را باز کرد تا فاصله بازهم به یک گل کاهش یابد.

 

 

1650593

 

 

دقایق پایانی کار با تنشی بالا دنبال شد و داور بازی در فاصله 5 دقیقه به پایان مسابقه، دو بازیکن پرتغال و یک بازیکن آرژانتین را با کارت زرد جریمه کرد. به این ترتیب با یک کارت قرمز و 6 کارت زرد، فینال خشنی را شاهد بودیم؛ فینالی که پرتغال توانست با پیروزی دو بر یک مقابل آرژانتین، فاتح آن شود.

 

لازم به ذکر است که پیش از این تیم های برزیل (5 بار)، اسپانیا (2 بار) و آرژانتین (یک بار) موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شده بودند و پرتغال برای اولین بار در تاریخ صاحب این افتخار شد تا بعد از قهرمانی اروپا، خود را به عنوان قدرت جدید فوتبال دنیا معرفی کنند.

 

 

1650598

 

 

1650594

 

دیدگاه‌ها