کد خبر : 1784548 | 17 مهر 1400 ساعت 13:28 | 114.4K بازدید | 21 دیدگاه

مهاجم نامرئی تیم اسکوچیچ

برای طارمی تله آفساید بگذارید!

مهاجم ایرانی باشگاه پورتو این روزها هم در لیگ پرتغال و هم در مقدماتی جام جهانی در نقش یک سوپر استار ظاهر شده است.

برای طارمی تله آفساید بگذارید!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با کسب سومین برد خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 به صدرنشینی خود در جدول رده بندی گروه A تداوم بخشید تا با روحیه ای بالا روز سه شنبه چهارمین بازی خود را مقابل تیم ملی کره جنوبی در تهران برگزار کند. تیم ملی در سه بازی پنج گل زده و هیچ گلی دریافت نکرده است؛ این یک توازن قابل قبول برای عملکرد تیمی است که می خواهد بدون دردسر راهی جام جهانی شود. برای رسیدن به قطر، تیم ملی ستاره های باتجربه و بین المللی کم ندارد؛ در میان این ستاره ها اما این روزها مهدی طارمی درخشش قابل توجهی از خود به نمایش گذاشته است؛ تقریبا در هر گل تیم ملی، ردپایی از طارمی دیده می شود و کمتر پیش می آید که خلاف این موضوع پیش بیاید مگر اینکه مهدی در زمین نباشد.

 

 

1652308

 

زوج طارمی – سردار در بهترین کیفیت ممکن و با تجربه یک جام جهانی، خط حمله قدرتمندی را در تیم ملی ایران ساخته اند. مهدی طارمی همان گونه که در پورتو، فراتر از یک مهاجم نوک ظاهر شده، در تیم ملی هم به خوبی با سردار هماهنگ شده و همان طارمی تیم باشگاهی اش است که هم گل می زند، هم سوپر گل می زند، هم پاس گل می دهد و هم پنالتی می گیرد. این همان چیزی است که یک مربی  برای مهاجمانش متصور است. طارمی نه یک بار، نه یک ماه و نه در یک مقطع خاص بلکه چنین خصوصیتی را طی سال های اخیر همیشه با خود داشته و توانسته خود را به حدی برساند که این روزها زوج او با سردار را با زوج طلایی دایی – خداداد مقایسه می کنند.

 

1652309

 

تیم ملی ایران در 3 بازی دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 توانسته 5 بار دروازه حریفان را باز کند؛ تاثیر طارمی روی این 5 گل تحسین برانگیز است. او در 80 درصد از گل های تیم ملی نقش داشته و یا زننده این گل ها بوده یا آنها را برای هم تیمی های خود مهیا کرده است. شماره 9 بوشهری تیم ملی که ذات گلزنی دارد، با کار کردن روی دیگر خصوصیات یک مهاجم حرفه ای از جمله پنالتی گیری و گل سازی، تراش های هنرمندانه ای به سبک فوتبالی خود داده که می تواند آن را برای همیشه در ذهن فوتبال دوستان ایران ماندگار کند؛ این دیگر یک مهاجم معمولی نیست که فقط گل می زند؛ مهدی طارمی این روزها یک سبک شده، سبکی که تک تک مهاجمان برای نزدیک شدن به آن باید کلی تلاش کنند و این یک موفقیت بزرگ است؛ مهدی در اوج پختگی به دنبال دومین جام جهانی خود است؛ جامی که گلزنی در آن را نشانه رفته و برای عملی کردن آن طی دو سال اخیر تمرین های گلزنی به دروازه بانان بزرگ جهان را در دستور کار خود قرار داده است که آخرین مورد آن را در بازی پورتو – لیورپول شاهد بودیم که طارمی توانست دروازه آلیسون بکر برزیلی را با ضربه سری دیدنی باز کند.

 

 

1652310

 


برای درک بهتر موضوع 4 گل از 5 گل تیم ملی که مهدی طارمی دو تا را ساخته و دو تا را زده مورد بررسی قرار داده ایم:

 

ایران 1-0 سوریه (گل: علیرضا جهانبخش – پاس گل: مهدی طارمی)
شروع کار تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی با سوریه بود؛ شاگردان اسکوچیچ این دیدار را با پیروزی یک بر صفر به پایان رساندند. نیمه اول این مسابقه بدون گل به پایان رسید؛ پیروزی در گام اول بسیار مهم است اما سوریه هم تیم مرموزی بود و نمی شد با قطعیت از برد صحبت کرد. روی یک و دو زیبای حردانی و قلی زاده و پاس بازیکن شارلوا به طارمی، این بازیکن در حالت پشت به دروازه صاحب توپ شد، در حالی انتظار می رفت خود او به توپ ضربه بزند اما مهاجم تیم ملی با آرامش خاص و سر بالا، پاس به علیرضا جهانبخش را انتخاب کرد که در شرایط شوتزنی بهتری قرار داشت؛ نتیجه به ثمر رسیدن تک گل پیروزی بخش تیم ملی بود.

 

1652311

 


ایران 3-0 عراق (گل اول: علیرضا جهانبخش – پاس گل: مهدی طارمی)
بازی با عراق در شب دوم مقدماتی یکی از حساس ترین بازی های تیم ملی بود. این بازی در قطر برگزار شد و در شرایطی که هنوز یخ مسابقه آب نشده بود، شاگردان اسکوچیچ دروازه حریف را باز کردند. مهدی طارمی که فراتر از یک مهاجم نوک در هر جایی از زمین که نیاز باشد حضور دارد، در سمت راست صاحب توپ شد؛ او با قلدری و قدرت حفظ توپ بالا خود چند متری با توپ حرکت کرد و در حالی که هنوز کسی در داخل محوطه جریمه عراق دیده نمی شد، یک سانتر مواج را به نزدیکی های محوطه جریمه این تیم روانه کرد؛ او به خوبی متوجه حرکت رو به جلوی جهانبخش شده بود و سانتر دقیقش در زمان ایده آل روی سر علیرضا فرود آمد و کاپیتان تیم ملی با یک ضربه دقیق دروازه عراق را باز کرد. به این ترتیب طارمی که در بازی قبل با یک پاس کوتاه زیبا گل سازی کرده بود این بار یک سانتر دقیق کرد و گل اول ایران را مقابل عراق ساخت.

 

 

1652312

 


ایران 3-0 عراق (گل دوم: مهدی طارمی – پاس گل: سردار آزمون)
همان گونه که اشاره شد، زوج مهدی طارمی – سردار آزمون یکی از بهترین زوج های تاریخ فوتبال ایران در خط حمله به شمار می رود. گل دوم ایران مقابل عراق روی همکاری چشم نواز این دو بازیکن به ثمر رسید. طارمی که بعد از ساختن دو گل در دو بازی به دنبال اولین گل خود بود، روی پاس حرفه ای سردار، به زیبایی از تله آفساید مدافعان حریف گریخت، توپی را که کنترل آن بسیار دشوار بود، در میان مدافعان حریف کنترل کرد و با ورود به محوطه جریمه، یک بغل پای دقیق را از بین پاهای دروازه بان عراق عبور داده و گل دوم را برای ایران رقم زد. خیلی ها بعد از این گل با حسرت به شوتی که طارمی مقابل پرتغال گل نکرده بود اشاره کردند ولی این گل حسرت برانگیز نبود بلکه یک گل امیدوار کننده بود؛ این گل نشان داد که مهدی طارمی در حال پیشرفت است و هر روز بهتر از دیروز ظاهر شده و اشتباهات قبلی را به جای تکرار، اصلاح می کند.

 

1652313

 

 


ایران 1-0 امارات (گل: مهدی طارمی – پاس گل: سردار آزمون)
روی همکاری زوج مخوف خط حمله، تک گل تیم ملی مقابل امارات به ثمر رسید. مهدی طارمی در میانه های میدان یک و دوی جالبی با سردار آزمون داشت؛ او بعد از اینکه توپ را به سردار برگرداند، با یک استارت سریع و ناگهانی سر از نزدیکی های محوطه جریمه حریف در آورد؛ جایی که پاس سردار آن جا فرود آمد و مهدی با یک بغل پای حرفه ای، روی هوا توپ را از کنار دستان دروازه‌بان امارات وارد دروازه کرد. خونسردی، سرعت عمل و دقت طارمی روی این گل مثال زدنی بود. مهدی در ادامه همین بازی با استفاده از مهارت بالای خود، یک پنالتی هم گرفت تا سردار آن را به گل تبدیل کند اما دروازه بان حریف ضربه مهاجم تیم ملی را گرفت تا آزمون بعد از ساختن دو گل برای طارمی، در گل کردن پنالتی که او گرفته بود ناکام بماند. البته هنوز بازی های حساس زیادی پیش رو داریم و همچنان منتظر تداوم درخشش این زوج مخوف هستیم.

 

1652314

 

1652315

 

دیدگاه‌ها