کد خبر : 1784579 | 17 مهر 1400 ساعت 16:47 | 8.2K بازدید | 5 دیدگاه

تلاش زیادی کردیم مجوز را بگیریم؛

کامرانی‌فر: اگر تماشاگر بیاید، بانوان هم هستند

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که فردا تکلیف حضور هواداران در بازی کره جنوبی مشخص می‌شود.

کامرانی‌فر: اگر تماشاگر بیاید، بانوان هم هستند

به گزارش "ورزش سه"، حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران به موضوع تماشاگران در دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این سوال را کنی زود پرسیدید. ما روز ۲۱ سپتامبر (۱۸ روز پیش) به فیفا نامه زدیم و اعلام آمادگی کردیم برای بازی ایران و کره جنوبی تماشاگر داشته باشیم و همزمان بررسی می‌کنیم شرایط حضور تماشاگران را چون در این برهه علاوه بر شرایط تماشاگران در حالت عادی، مجوزهای وزارت بهداشت هم برای ما اهمیت داشت. آن موقع شرایط فوتی‌ها بالا بود اما چون روند خوبی در کشور از نظر واکسیناسیون وجود داشت، گفتیم امکان دارد در ۲۰ روز آینده وضعیت بهتر شود.

 

وی افزود: در آن مدت نامه‌های زیادی زدیم و رایزنی زیادی با وزارت بهداشت و وزارت ورزش داشتیم. بعد از اینکه به فیفا ایمیل زدیم گفت که جزییات اعلام کنید و ما هم گفتیم بعد از تایید وزارت ورزش اعلام خواهیم کرد. چند روز بعد وزارت بهداشت تاییدیه داد که صرفا بر اساس موضوع کرونا بود؛ ابتدا مجوز تعداد کمی از هواداران داده شد. مجوز از طرف آنها صادر شد اما ما باید تمام جنبه‌های تماشاگران را بسنجیم. هنوز هم قطعی نشده ما استقبال کننده زیادی برای حضور در این بازی داریم؛ ما جلسات زیادی با ارگان‌های مختلف داشتیم و امروز هم یک جلسه سنگین برگزار کردیم.

 

او با اشاره به موضع فیفا عنوان کرد: یک نگاه فیفا به این است که ما وارد بحث تبعیض نژادی و یک سری دیگر از موضوعات نشویم. ما جزییات را به فیفا اعلام کردیم اما پاسخ قطعی ندادند. این بازی در بحث بلیت فروشی فرمت بلیت ای اف سی است که برای ما ارسال کردند و ما یک سری کارها کردیم. یک مقدار نگران هستیم که تقاضای زیادی برای بلیت فروشی داشته باشیم و نتوانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم. فیفا هنوز بعد از اینکه با جزییات را اعلام کردیم، جواب قطعی به ما نداده و ما هم باید یک سری فرم‌ها را برایشان ارسال میکردیم اما هنوز جواب قطعی به ما ندادند که در حضور تماشاگران بازی برگزار شود یا خیر.

 

کامرانی فر در توضیح اقدامات فدراسیون گفت: ما چیزی که در مورد وزارت بهداشت و یک سری کارهای دیگر بود را انجام دادیم اما بحث پروتکل‌ها در استادیوم است که دوستان در وزارت بهداشت و همچنین فدراسیون رفتند بررسی کردند. یک بحث دیگر این است که تمام کسانی که می‌آیند وارد ورزشگاه می‌شوند دو دوز واکسن را زده باشند. بعد بحث [تست] پی سی آر شد که هزینه بالایی دارد و شاید هر هواداری نتواند بدهد. ما در حال بررسی جزییات هستیم و قطعا فردا نتیجه نهایی درباره حضور تماشاگران از طرف فدراسیون فوتبال عنوان خواهد شد. از طرف فدراسیون فوتبال در این مدت هیچ سهل انگاری نشده و تمام نامه نگاری و ایمیلها را حاضر هستیم بفرستیم.

 

وی درباره تاخیر در نامه اظهار داشت: ما ۲۱ (۳۰ شهریور) سپتامبر ایمیل زدیم و یعنی ۱۷ روز زودتر زدیم. ما باید ۱۵ روز قبل بازی نامه می‌زدیم  که ما یک هفته هم زودتر نامه زدیم. این ایمیلی است که در تاریخ ۲۱ سپتامبر درباره تماشاگران زدیم (تصویر نامه را نشان می‌دهد) من اگر بخواهم ایمیل ها را نشان بدهم یکی هم هست برای ۷ اکتبر.

 

حسن کامرانی فر در خصوص زمان نهایی مشخص شدن گفت: فردا قطعی مشخص خواهد شد اما چیزی که برای ما خیلی اهمیت دارد، این است که هواداران با پروتکل‌ها وارد ورزشگاه شوند و همچنین باید نگاهی به فیفا و ای اف سی داشته باشیم که شرایط را لحاظ کنیم. این موضوع مهمی بود که دوست داشتم توضیح بدهم.

 

او در ادامه گفت: اروپا وقتی می‌خواست بگوید از نظر واکسینه در شرایط بهتری هستیم با تماشاگران به رخ کشید. فدراسیون برای این بازی تلاش زیادی کرد که تماشاگران بیایند تا کنار وزارت بهداشت باشد. ما حتی می‌خواستیم بخشی از کادر درمان را بیاوریم اما این باتوجه به شرایط کادر درمان شاید امکان پذیر نبود. ما خواستیم کاری که وزارت بهداشت و مخصوصا دولت جدید انجام می‌دهد را به رخ دنیا بکشیم و بگوییم کشور ما سالم است. بعد از بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان ما شرایط [ورزشگاه] را دیدیم. ما تلاش کردیم اما شرایط به سمتی می‌رود که ما نیاز به مجوز فیفا و ای اف سی هم داریم. ما به فیفا اعلام کردیم که بازی با سوریه بدون تماشاگر و بازی بعدی را اعلام می‌کنیم و این را هم اعلام کردیم. اگر شرایط مساعد باشد از طریق سایت فدراسیون اعلام می‌کنیم.

 

حسن کامرانی فر درباره شرایط نهایی توضیح داد: فدراسیون فوتبال درخواستش را داده و یک بار هم یادآوری کردیم و این را دوست داشتم شما بدانید. اگر ورود تماشاگران باشد ۲۴ ساعت قبل از بازی سایت باز خواهد شد.

 

دبیرکل فدراسیون درباره ورود بانوان گفت: آن هم جزوی از موضوعاتی است که بررسی شده و اگر قرار باشد تماشاگر بیاید، هم آقا خواهد بود و هم خانم.

دیدگاه‌ها