کد خبر : 1784780 | 18 مهر 1400 ساعت 16:10 | 29.8K بازدید | 9 دیدگاه

فرصت کنعانی‌زادگان برای نمایش کلاس جهانی(عکس)

محمدحسین کنعانی‌زادگان این روزها به یکی از بازیکنان کلیدی ترکیب تیم ملی بدل شده و دراگان اسکوچیچ حساب ویژه‌ای رو این مدافع باز کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین کنعانی‌زادگان که از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود، در سال‌های اخیر روزهای تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشت. او پس از انتقال ناکام به استقلال که با مصدومیت شدید رباط صلیبی برای او همراه شد، مدتی از فوتبال دور ماند، اما با پیوستن به ماشین‌سازی توانست خودش را احیا کند و با عملکردی که داشت هم دوباره به اردوی تیم ملی بازگشت و هم بار دیگر مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت که پس از پایان خدمت سربازی در ملوان، در شرایط پیچیده‌ای مجبور به ترک آن و پیوستن به استقلال شده بود.


این بازیکن یکی از خریدهای پرسپولیس در روزهایی بود که خیلی از هواداران این تیم با پایان دوران حضور برانکو به شدت احساس نگرانی می‌کردند، اما حضور کالدرون، گل محمدی و بازیکنانی نظیر کنعانی‌زادگان سبب شد تا پرسپولیس روی دور قهرمانی بماند و در لیگ نوزدهم و بیستم هم قهرمان لیگ شد؛ دو فصلی که مدافع ملی‌پوش این روزهای الاهلی قطر، یکی از ستون‌های تیم در خط دفاعی بود.

 

1652709

 


کنعانی‌زادگان حالا و پس از دوران ویلموتس، توانسته در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج بسیار خوبی را در قلب خط دفاعی تشکیل بدهد و تیم ملی با رهبری این دو بازیکن به همراه بیرانوند و البته تلاش سایر بازیکنان توانسته طی 10 بازی اخیر، 8 کلین شیت داشته باشد و دروازه تیم ملی فقط دو مرتبه مقابل ازبکستان (اولین بازی تیم ملی به رهبری اسکوچیچ) و هنگ‌کنگ باز شده است.


مدافع تیم فوتبال الاهلی قطر در دیدار برابر امارات هم نشان داد که چه مهره ارزشمندی در ترکیب تیم ملی به شمار می‌رود. او هم در کارهای دفاعی با صلابت نشان داد و بارها حملات مهاجمین امارات را خنثی کرد و هم در حمله یکی دو بار به گلزنی بسیار نزدیک شد، اما شاید باید نقطه عطف بازی کنعانی‌زادگان در مقابل امارات را جمع کردن توپ‌هایی ارزیابی کرد که به قصد فضاهای پشت دفاع ایران ارسال می‌شد و این بازیکن در کنار شجاع خلیل‌زاده با زمانبدی خوب موفق به زدن اکثر این توپ‌ها شدند.

 

 


حالا در دیدار برابر کره‌جنوبی چالش بزرگ‌تری پیش روی این مدافع قرار دارد. کنعانی زادگان در مصاف با شاگردان بنتو که روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، مثل همیشه به عنوان بازیکن سمت راست قلب خط میانی بازی خواهد کرد و شجاع خلیل‌زاده به عنوان مدافع میانی سمت چپ توپ خواهد زد و این آرایش یعنی اینکه کنعانی‌زادگان و صادق محرمی به همراه هافبک دفاعی سمت راست تیم ملی که اصولا باید سعید عزت‌اللهی باشد، بیشترین درگیری را با سون هیونگ مین ستاره تاتنهام و تیم ملی کره‎‌جنوبی خواهند داشت که پست تخصصی‌اش وینگر چپ است.


این مسابقه در واقع فرصتی برای کنعانی‌زادگان است تا توانایی‌های خود را مقابل یک بازیکن در کلاس جهانی نشان دهد و با مهار سون که این روزها مهارناپذیر در لیگ جزیره به میدان می‌رود و در بازی آخر کره جنوبی هم در دقیقه 89 پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد، گام بزرگی برای شکست شاگردان بنتو در آزادی، البته با همراهی سایر بازیکنان خط دفاعی، میانی و هجومی بردارد؛ چالشی که باید ببینیم برای این مدافع که نشان داده توانایی‌های فیزیکی و فنی بالایی دارد، چطور پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها