کد خبر : 1785373 | 21 مهر 1400 ساعت 11:44 | 8.6K بازدید | 1 دیدگاه

رکوردها باعث فشار روانی علیه تیم ملی شده بود

فاضلی: شرایط جدول باعث شد ایران محتاط بازی کند

مربی فوتبال می‌گوید باید به حمایت از تیم ملی ایران ادامه بدهیم تا کادر فنی و بازیکنان از لحاظ روحی انگیزه بگیرند.

فاضلی: شرایط جدول باعث شد ایران محتاط بازی کند

به گزارش "ورزش سه"، وحید فاضلی  در خصوص تساوی یک_یک تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی به خبرنگار ما گفت: مورد اولی که می‌خواهم برای هر دو تیم نه فقط تیم ما اشاره بکنم از لحاظ جسمانی دو تیم به خصوص در دقایق آخر بازی زیاد شاداب نبودند از لحاظ روحی روانی هم اگر بخواهم اشاره کنم شرایط جدول هر دو تیم را کمی محتاط کرده بود و همین موضوع باعث می‌شد بار فنی تیم کمی پایین بیاید خلاصه نکته مثبتی که وجود دارد این است که ما توانستیم صدر جدول را حفظ کنیم و روزهای آینده با یک ریکاوری روحی روانی و جسمی بهتر برای بازی‌های آینده آماده بشویم و امتیازات بعدی را هم کسب کنیم که انشالله به جام جهانی صعود کنیم.

او در مورد تعویض ها اینگونه توضیح داد: در این بازی به لحاظ تعویض روز پر کاری نداشتیم چون دو تعویض ما در دقیقه ۹۰ بود و یک تغییر داشتیم که امید نورافکن وارد زمین بازی شد ولی بعد از این که گل خوردیم کمی سیستم بازی عوض شد. موقعیت‌های خوبی خلق کردیم دو بار به تیر دروازه آنها زدیم و سوار بازی شدیم و در نیمه دوم شرایط بازی به نفع ما بود ولی نیمه اول یک مقدار کره ای ها سوار بر بازی بودند و کنترل بازی را در دست گرفته بودند هر چند موقعیت آنچنانی نتوانستند خلق کنند.


 وی در خصوص عدم تماشاچی و تاثیراتش ادامه داد: قطعاً نبود تماشاگر خیلی دارد به ما ضربه می زند. امیدوارم که مسئولین راه حلی بیاندیشند که این مشکل حل شود چون امتیاز خیلی بزرگ است به خصوص برای کشور ما که بتوانیم برای صعود به جام جهانی از آن استفاده بکنیم و یکی از اهرم هایی است که به ما کمک می کند. 


مربی فوتبال در خصوص عدم شکست ایران در ۱۰ بازی اخیر و گل نخوردن در چند بازی پشت سر هم عنوان کرد: به هر حال همین رکوردها انگیزه ای برای تیم های حریف می‌شود که اولین تساوی و باخت را تقدیم ایران کنند یا اینکه کلین شیت دروازه‌بان ما را خراب کنند این موضوع یک بار روانی برای تیم ما و حریف دارد که یک جاهایی مثبت و یک جاهایی منفی است ولی به لحاظ انگیزشی برای حریف یک عامل  محسوب می‌شود که بیایند ‌و رکورد ها را خراب کنند.

 


وی در خصوص عملکرد دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی گفت: همه تیم‌های بزرگ دنیا برای مثال اگر بخواهید رئال یا بارسا را آنالیز کنید نمی‌توانید بگویید صددرصد بدون مشکل هستند ولی مسئله مهمی در خصوص آقای اسکوچیچ می‌توان اشاره کرد این است که ما امتیازات خوبی جمع کردیم و این را نمی‌توانیم انکار کنیم. بار فنی ایران در دو بازی اخیر زیاد جالب نبود. قبول دارم شاید به لحاظ زیبا بازی کردن ما خوب نبودیم ولی به هر حال از دو بازی اخیر ۴ امتیاز کسب کردیم و فراموش نکنید کره یکی از  بهترین تیم های آسیا و در بحث مالکیت توپ جزو سه تیم برتر آسیا است و روز گذشته در نیمه اول در بحث کنترل بازی و گردش توپ خیلی خوب بودند که واقعا تیم ما  را اذیت کرد هرچند به تولید موقعیت نیانجامید ولی کمک کرد که تیم شان کنترل بازی را در دست داشته باشد.


فاضلی در پایان  صحبت‌هایش یادآور شد: برای تیم ملی در ادامه راه آرزوی  موفقیت دارم احساس می‌کنم بار روی روانی روی کادر فنی و بازیکنان در مرحله بعدی خیلی زیاد است. تیم ما در صدر جدول مسابقات است و من احساس می کنم یک مقدار انتقاد بی‌انصافی است و باید حمایت مان را ادامه بدهیم آن هم به خاطر تیم ملی خودمان به خاطر آقا اسکوچیچ یا هر شخص دیگری که سرمربی تیم ملی است. حداقلش این است که ما الان داریم نتایج خوبی کسب می کنیم که اگر همین ها را هم کسب نکنیم مشکلاتی برای فوتبال ما پیش می آید بنابراین بهتر است حمایت کنیم و بار روحی روانی را از روی تیم مان برداریم.

دیدگاه‌ها