کد خبر : 1786659 | 28 مهر 1400 ساعت 09:48 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

برای شروع اردوی ملی هندبال زنان تصمیم‌گیری نشد

قانع: در قهرمانی آسیا پروتکل‌ها رعایت نمی شد

مربی تیم ملی هندبال زنان گفت: برای آغاز اردوهای تیم ملی هنوز تصمیمی گرفته نشده و فدراسیون منتظر بازگشت مدیر فنی تیم ملی است.

قانع: در قهرمانی آسیا پروتکل‌ها رعایت نمی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، خدیجه قانع در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی هندبال زنان برای حضور در مسابقات جهانی استرالیا اظهار کرد: هنوز که فدراسیون برنامه ای به ما اعلام نکرده است. تنها نایب رییس بانوان به من اعلام کرد که قرار است جلسه ای برگزار شود تا تاریخ برگزاری اردوها مشخص شود. البته فدراسیون اسامی ملی پوشان را از ما گرفته است اما هنوز تاریخ شروع تمرینات را اعلام نکرده است.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا نباید هر چه سریعتر اردوهای تیم ملی آغاز شود گفت: رییس فدراسیون منتظر بازگشت رزمگر از اردن است تا بعد برای آغاز اردوها تصمیم گیری شود. رزمگر هم از بیمارستان مرخص شده اما هنوز شرایط ایمن برای پرواز طولانی را ندارند. امیدواریم که هر چه زودتر آقای رزمگر بهبودی پیدا کند و به ایران برگردد.

 

وی در خصوص حریفان تیم ملی هندبال زنان در مسابقات جهانی اسپانیا اظهار کرد: نروژ سالهای زیادی است که قهرمان مسابقات اروپا است. این تیم یکی از بهترین تیم های اروپا است. رومانی هم که تیم یازدهم اروپا است، سطح بالایی دارد و حتی از بهترین تیم های آسیایی خیلی بهتر است. قزاقستان دیگر حریف ما است، ما با قزاقستان در مسابقات آسیایی دیدار داشتیم و امیدواریم با همان ترکیب بیاید تا ما بتوانیم در شرایط بهتر مقابل آنها بازی کنیم. امیدوارم مقابل قزاقستان نتیجه مطلوبی بگیریم.

 

مربی تیم ملی هندبال زنان به شرایط پیش آمده در مسابقات قهرمانی زنان آسیا اردن اشاره کرد و گفت: روند اتفاقات و شرایط جمع کردن تیم در شرایط سخت و نفسگیر، هنوزم برای من جای سوال دارد. پرواز تیم از ایران به قطر خلوت بود اما پرواز قطر به اردن فوق العاده شلوغ بود و اکثر مسافران ماسک نداشتند. همچنین هتل نیز محدود به حضور ورزشکاران نبود و به هیچ وجه پروتکل های بهداشتی در آن رعایت نمی شد به گونه ای که ما در هتل شاهد برگزاری جشن عروسی بودیم.

 

قانع در خصوص مثبت شدن تست pcr اش گفت: وقتی صبح روز مسابقه با اردن، خبر دادند تست من و آقای رزمگر مثبت شده، شوک بزرگی برای تیم بود. در همین حال از همه بازیکنان تست گرفتند و مشخص شد تست خانم شافعیان و صونا بیداد نیز مثبت شده است. واقعا شرایط خیلی بدی بود و من دائما دعا می کردم تست بازیکنی مثبت نشود که اگر این گونه می‌شد باید کمیته فنی مسابقات در خصوص ادامه حضور تیم ملی تصمیم گیری می کرد که همین موضوع استرس فزاینده ای به تمام بازیکنان وارد کرد. دو روز پیاپی از تمام تیم تست گرفتند که ما نسبت به این امر معترض شدیم و خواستار تست گیری از سایر تیم ها شدیم چون این کار باعث استرس و اضطراب کل تیم می‌شد. پس از این اعتراض و پس از بازی با کره جنوبی دیگر از تیم تستی گرفته نشد. من فکر می کنم اینکه تست بقیه تیم مثبت نشد و توانستیم مسابقات خود را ادامه دهیم، معجزه خداوند بود.

 

وی درباره کوچ کردن تیم در شرایط قرنطینه نیز گفت: بعد از تست در اتاق هتل قرنطینه شدیم و تصمیم گرفتیم با تلفن بچه ها را کوچ کنیم. راهنمایی بچه ها از طریق تلفن هم داستانی داشت. ما بازی ها را از طریق صفحه فیسبوک فدراسیون اردن دنبال می کردیم که تاخیری ۴۰ ثانیه ای از جریان بازی داشت و همین امر روند هدایت بچه ها را با مشکل جدی مواجه و عملا صحبت‌های مربیان در بسیاری از صحنه‌ها را بی اثر کرد.

 

مربی تیم ملی زنان اظهار داشت: الان که به آن شرایط فکر می‌کنم می‌بینم کادر فنی و بازیکنان فشار بسیار زیادی را متحمل شدند، از یک طرف بی حالی و مریضی مربیان و به خصوص بدحالی آقای رزمگر و از طرف دیگر استرس فزاینده ای که هر روز به تمام تیم تزریق می‌شد، شرایط را بسیار پیچیده کرده بود. خدارا شاکرم که پاکدل به اردن آمد و کمی از فشارها کاسته شد.

 

وی در پایان گفت: بعد از پیروزی مقابل تیم سوریه و کسب سهمیه جهانی حس غیرقابل توضیحی داشتم. تنها می‌دانستیم این سرآغاز مسیری برای رقم خوردن اتفاقات بسیار خوب و فراتر از انتظار برای هندبال ایران است. امیدوارم حمایت و نگاه ویژه پاکدل به هندبال زنان کماکان ادامه داشته باشد و بتوانیم اردوهای خوب و در رده های مختلف سنی داشته باشیم که همین امر خود به خود باعث جذب بیشتر علاقمندان به هندبال شود و این امر پشتوانه ای برای هندبال در سال های بعدی باشد. همین جا باید از زحمات کلیه مسئولان فدراسیون تشکر کنم که با تمام توان پیگیر حل مشکلات تیم در اردن بودند و ما را لحظه ای رها نکردند.

دیدگاه‌ها