کد خبر : 1786677 | 28 مهر 1400 ساعت 10:22 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

فوتبال 3 دفاعه نساجی با دو بازیکن زیر 23 سال

نساجی روز گذشته در بازی نخست در برابر فجر سپاسی در استادیوم شهدای ساری به برتری یک بر صفر رسید تا لیگ برتر این فصل را خوب شروع کند.

فوتبال 3 دفاعه نساجی با دو بازیکن زیر 23 سال 

به گزارش "ورزش سه"، اگر چه حضور باتجربه هایی چون مسعود شجاعی – علیرضا حقیقی – حامد شیری – ایوب کلانتری – کریم اسلامی و ... در ترکیب تیم نساجی خود نمایی می کرد اما ساکت الهامی در خط دفاعی تیمش به دو بازیکن جوان بازی داد. دو بازیکنی که در لیست زیر 23 ساله های تیم هستند. امیر مهدی جانملکی که فصل گذشته و بعد از حضور ساکت الهامی در اردوی نساجی شانس بازی به دست آورد. او نوه عزت جانملکی فقید بازیکن اسبق باشگاه استقلال است و دیگری محمد قربانی که اولین حضور در بازی های لیگ برتر را دیروز و در برابر فجر سپاسی تجربه کرد. این دو بازیکن جوان دیروز در کنار حامد شیری خط دفاعی نساجی را تشکیل می دادند. به واقع نساجی در بازی با فجر سپاسی 3 دفاعه بازی کرد. 

 

معمولا مربیان در خط دفاعی کمتر به بازیکن جوان بازی می دهند چرا که هر اشتباه مدافع جوان در خط دفاعی می تواند منجر به یک گل از سوی حریف شود در حالی که بازیکن جوان اگر در پست حمله یا هافبک مرتکب اشتباه شود پشت سر خود بازیکن دارد که اشتباه او را پوشش دهد. و از همه مهمتر در سال های اخیر کمتر دیده شد که تیم ها با 3 دفاع فوتبال بازی کنند و باید گفت این سیستم هنوز در فوتبال ما غالب نشده است و بیشتر تیم ها با شیوه 1-3-2-4 بازی می کنند. اما نساجی با بازی با سه دفاع نشان داد که می خواهد حضور پرتعداد تری در حمله داشته باشد و از همه مهمتر نمی خواهد در فصل جاری تنها هدفش از حضور در بازی ها بقاء در جدول رده بندی باشد. 

 

نکته جالب اینکه به دنبال قهرمانی تیم امید نساجی در لیگ برتر امیدهای کشور درفصل گذشته چند بازیکن از تیم امید هم در تمرینات نساجی حضور دارند و ممکن است ساکت الهامی در هفته های آتی از آنها هم در ترکیب تیم رونمایی کند. میدان دادن به بازیکن جوان در ترکیب نساجی آنهم در خط دفاع نشان می دهد سرمربی جوان نساجی برای تیم سازی تنها متکی به باتجربه ها نیست و هراسی از بازی دادن به جوان ها ندارد.

 

1656013

دیدگاه‌ها