کد خبر : 1786696 | 28 مهر 1400 ساعت 11:35 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

بوکس بانوان را همچنان پیگیری می‌کنیم

ثوری: ۹۵ درصد برنامه‌ها در بوکس عملی شد

رئیس فدراسیون بوکس ایران گفت: اگر منصف باشیم ۹۵ درصد برنامه‌های بوکس با وجود شرایط سخت جهان و شرایط اقتصادی کشور عملی شده است و امیدوارم اهالی این رشته منصفانه قضاوت کنند.

ثوری: ۹۵ درصد برنامه‌ها در بوکس عملی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسین ثوری درباره اهداف خود از ورود مجددش به انتخابات فدراسیون بوکس، توضیح داد: در دور اول ریاست بنده با توجه به وجود بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌های ما ناقص ماند، اما توفیقاتی به دست آمد که در این یک دهه و نیم بی‌نظیر بود. ما ۱۵ مدال در سطح آسیا گرفتیم که نتیجه یک کار تیمی، تلاش و برنامه درست بود. باید در نظر داشت که فدراسیون در این شرایط سخت چنین نتیجه‌ای گرفت.

 

او ادامه داد: طبق نتایجی که خانواده بوکس شاهد آن‌ها بود، کارها و اقامات لازم را انجام دادیم و منابع مالی خوبی نیز جذب کردیم. به نظرم بذری که کاشتیم نتیجه خوبی در چند سال آینده خواهد داد. ما هدف اصلی خود را بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس قرار داده‌ایم چون بوکس با مسیر فعلی می‌تواند در معادلات ورزش کشور نقش بسزایی داشته باشد.

 

رئیس فدراسیون بوکس در واکنش به این سوال که آیا انتقاد برخی اهالی بوکس مبنی بر عملی نشدن قول‌های او در دوره نخست ریاستش را قبول دارد یا خیر؟ توضیح داد: شخصا معتقدم که بیش از ۹۵ درصد برنامه‌های ما در بوکس انجام شد و اگر موضوعی وجود داشت، به دلیل شرایط سخت ایجاد شده بود.

 

او در مورد راه نیفتادن بوکس بانوان نیز گفت: در این زمینه اقدامات و کارهایی که بر عهده فدراسیون بوکس بود، انجام شد و یکسری موارد دیگر هست که باید برطرف شود. در دور دوم ریاست هم بنده همه تلاشم را خواهم کرد تا به این هدف دست پیدا کنم. گمان می‌کنم در حال حاضر شناخت کاملی از فرصت‌ها وآسیب‌ها بدست آورده‌ایم و اکنون به دنبال این هستیم که تمام نقاط ضعف گذشته را برطرف کنیم تا بوکس را به سمت پویایی و نتیجه گیری خوب پیش ببریم. خوشبختانه تابوی موضوعاتی مثل پخش زنده در این دوره شکسته شد که نشان داد می‌توان به این ورزش نگاه ویژه‌ای داشت. بوکس در ارگان‌های مختلف مانند نیروی انتظامی راه افتاد و حتی ورزشکاران ما به مسابقات سیزم هم اعزام شدند که بعد از انقلاب بی سابقه بود.

 

ثوری ادامه داد: راه اندازی بوکس در بخش کارگری و دانشجویی نیز اتفاق خوبی بود که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا تداوم نداشت، اما همچنان در دستور کار خواهد بود. برنامه‌ریزی خوبی در سنین پایه داشتیم که نتیجه آن کسب مدال در مسابقات آسیایی بود. زنجیره خوبی را ایجاد کرده‌ایم که نیاز است این برنامه‌ریزی خوب ادامه دار باشد تا شاهد موفقیت بوکس در آینده نزدیک باشیم. خوشبختانه دیگر میان تیم‌های پایه و بزرگسالان خلاء وجود ندارد و در هر وزنی چندین بوکسور آماده داریم.

 

او همچنین درباره پیش بینی خود از عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی صربستان نیز گفت: ما قطعا تیم را اعزام خواهیم کرد،‌ اما هدفگذاری ما این است که این میدان تجربه خوبی برای بوکسورهای ما باشد و نیم نگاهی هم به نتیجه داریم. با توجه به اینکه در مسابقات جهانی ۱۱۰ کشور شرکت می‌کنند و جوایز نفرات اول ۱۰۰ هزار دلار، نفرات دوم ۵۰ هزار ددلار و نفرات سوم هم ۲۵ هزار دلار است، باید بدانیم که همه مدعیان قهرمانی در این مسابقات حضور خواهند داشت و کار برای گرفتن مدال بسیار سخت است. از یک جهت برای ما بسیار خوب است، بوکسورهای خود را در این میدان محک می‌زنیم تا آن‌ها را برای مسابقات آینده آماده کنیم. هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی پیش رو است.

 

ثوری اظهار کرد: اگر اهالی این رشته منصفانه به بوکس نگاه کنند، در نظر داشته باشند که ما در چه شرایط سخت اقتصادی، در چه شرایط از نظر قمیت ارز و در چه شرایط سختی از نظر بیماری کرونا کار کرده‌ایم، مسلما نمره قبولی به فدراسیون می‌دهند. ما در این شرایط اردوهای خود را منظم برگزار کردیم، به ملی‌پوشان پرداختی منظم داشتیم و کم‌ترین نارضایتی‌ها پیش آمد.

 

او در پایان صحبت‌های خود افزود: قبلا به دلیل اینکه می‌گفتند پول نداریم یا اینکه امیدی به کسب مدال نداشتند، تیم‌ها را به مسابقات مختلف اعزام نمی‌کردند، اما ما این موضوع را کنار گذاشته و اعزام‌های خود را کاملا منظم در همه سنین انجام دادیم تا آینده سازی شود. از همه اهالی این رشته می‌خواهم مبلغ دریافتی ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را با هزینه‌ای که انجام داده‌ایم قیاس کنند تا ببینند ما چه کار بزرگی کرده‌ایم. این موضوع برای افراد منصف کاملا مشخص است.

دیدگاه‌ها