کد خبر : 1786743 | 28 مهر 1400 ساعت 15:20 | 42.9K بازدید | 33 دیدگاه

حق تبلیغات محیطی به آبی‌ها داده می‌شود؟

استارت دعوای بزرگ استقلال با سازمان لیگ

باشگاه استقلال تهران به دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود از سازمان لیگ است.

استارت دعوای بزرگ استقلال با سازمان لیگ

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال امروز از کارگزار جدید خود برای حضور در رقابت های داخلی و خارجی رونمایی کرد. فارغ از مسائل مبهمی که در این قرارداد و اعداد و ارقامش وجوددارد، مساله اصلی درباره 150 میلیارد تومانی است که کارگزار جدید برای گرفتن تبلیغات محیطی در اختیار استقلال می‌گذارد.


در بند آخر اطلاعیه باشگاه استقلال در این خصوص آمده است:‌«گفتنی است ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی باشگاه استقلال است.»


این بند کاملا مشخص می‌کند که باشگاه استقلال در نظر دارد تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود را در اختیار داشته باشد. تبلیغات محیطی در رقابت های لیگ برتر طی سال‌های گذشته به طور کامل در اختیار سازمان لیگ فوتبال بوده است.


مسئولان سازمان لیگ در سال های قبل یک قرارداد کلی برای تمام ورزشگاه‌ها با یک شرکت امضا می‌کردند و در ازای دریافت مبلغی به طور سالیانه کل تبلیغات دور زمین را به آن شرکت واگذار می‌کردند. در نهایت هم هر چند وقت یکبار مبلغی که از شرکت کارگزار به سازمان لیگ می‌رسید را بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کردند.


موضوع قراردادهای سازمان لیگ با شرکت هایی که تبلیغات محیطی را در اختیار داشتند، در سال های گذشته همواره جنجالی شده و حتی پای دادگاه و شکایت هم وسط آمده است. در این شرایط اما سازمان لیگ هیچ گاه حاضر نشده موضوع تبلیغات را به باشگاه ها واگذار کند و همواره امور مربوط به تبلیغات دور زمین را خودش انجام داده است.


حالا اما با حضور مصطفی آجورلو در راس مدیریت باشگاه استقلال، این مدیر قصد دارد یک اقدام جدید و جنجالی را انجام بدهد. او به دنبال آن است که تبلیغات محیطی بازی  های خانگی استقلال را خودش در اختیار بگیرد و اعتقادش بر این است که سازمان لیگ نباید به عنوان یک واسطه در این ماجرا نقش داشته باشد.


در چنین شرایطی مدیرعامل استقلال در قرارداد 500 میلیارد تومانی ای که با کارگزار جدید امضا کرده،‌150 میلیارد تومان را برای گرفتن حق تبلیغات قرار داده است. به عبارتی اگر استقلالی ها بتوانند تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود را از سازمان لیگ بگیرند و در اختیار این شرکت تبلیغاتی بگذارند، 150 میلیارد تومان دریافت می‌کنند.


گرفتن تبلیغات محیطی استقلال از سازمان لیگ موضوعی بسیار پیچیده است که بعید به نظر می‌رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال زیر بار این موضوع بروند. اگرچه سازمان لیگ فوتبال می‌داند بیشترین مبلغی که از تبلیغات محیطی به دست می‌آورد مربوط به دیدارهای استقلال و پرسپولیس است اما قطعا شاهد مخالفت آنها با درخواست باشگاه استقلال خواهیم بود.
از طرف دیگر به نظر می‌رسد مدیران استقلال هم عزم خود را برای گرفتن حق تبلیغات دور زمین در بازی های خانگی جزم کرده‌اند که نتیجه این مساله شروع یک دعوای بزرگ میان استقلال و سازمان لیگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها