کد خبر : 1786945 | 29 مهر 1400 ساعت 13:15 | 9.6K بازدید | 7 دیدگاه

کلین‌شیت در بدو ورود از وین به اصفهان؛

کنت، برنده دوئل گلر خارجی‌های فوتبال ایران

تقابل سپاهان-مس رفسنجان تقابل دو دروازه‌بان تازه‌وارد خارجی فوتبال ایران بود که به سود گلر اتریشی به پایان رسید.

کنت، برنده دوئل گلر خارجی‌های فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" پس از برداشته شدن قانون منع ورود بازیکنان خارجی به فوتبال ایران با ضوابط خاصی که تعریف شد، دو باشگاه سپاهان و مس رفسنجان که بدهی به بازیکنان خارجی نداشتند، به سراغ جذب بازیکنان خارجی رفتند تا تیم‌های خود را برای حضور در لیگ بیست و یکم تقویت کنند.

 

نقطه مشترک خریدهای خارجی دو تیم در خط دروازه بود؛ جایی که محرم نویدکیا تصمیم به جذب کریستوف کنت اتریشی گرفت و محمد ربیعی هم فایز الرشیدی عمانی را به فهرست تیمش اضافه کرد.

 

هفته اول لیگ برتر دوئل این دروازه‌بان‌های خارجی بود، دروازه‌بان‌هایی که با اعتماد نویدکیا و ربیعی خیلی زود به گلرهای شماره یک تیم‌هایشان تبدیل شدند و اولین تجربه بازی در لیگ برتر فوتبال ایران را به دست آوردند.

 

اما در این دوئل اتریشی-عمانی این دروازه‌بان تیم سپاهان بود که توانست در اولین بازی خود در این تیم اصفهانی، طعم شیرین کلین‌شیت را بچشد و در برتری 2-0 سپاهانی‌ها حضور داشته باشد؛ در طرف مقابل الرشیدی به رغم ایستادگی در مقابل موقعیت‌های پرشمار طلایی‌پوشان، 2 بار دروازه خود را باز شده دید تا نتواند با کلین‌شیت حضورش در فوتبال ایران را آغاز کند.

 

کنت در یک‌قدمی از دست دادن کلین‌شیت خود قرار داشت اما مهاجم رفسنجانی‌ها در دقیقه 90 پنالتی خود را به بیرون زد تا گلر اتریشی دروازه‌اش بسته بماند، هر چند او مسیر توپ را به درستی تشخیص داده بود.

 

با حضور کنت و الرشیدی، حالا لیگ برتر فوتبال ایران با احتساب بوژیدار رادوشوویچ دارای سه دروازه‌بان خارجی است که باید دید تا پایان لیگ بیست و یکم این سه دروازه‌بان چه میزان فرصت بازی پیدا خواهند کرد و چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند.

 

دروازه‌بان اتریشی سپاهان برای حضور در دروازه نیما میرزازاد را به عنوان رقیب دارد، الرشیدی با داوود نوشی‌صوفیانی برای دروازه مس رفسنجان رقابت می‌کند و حامد لک نیز رقیب رادوشوویچ برای حضور در درون دروازه پرسپولیس است.

دیدگاه‌ها