کد خبر : 1786950 | 29 مهر 1400 ساعت 13:23 | 13.9K بازدید | 6 دیدگاه

حق‌شناس، برنده تصمیم جنجالی کوپال؛

رونمایی از اولین پنالتی‌گیر فصل جدید در آزادی(عکس)

به رغم خرید یک دروازه‌بان باتجربه، با این‌حال رضا عنایتی تصمیم گرفت تا در نخستین تجربه حضور هوادار در لیگ برتر به یک دروازه‌بان کم‌تجربه‌تر میدان بدهد.

رونمایی از اولین پنالتی‌گیر فصل جدید در آزادی(عکس)

به گزارش "ورزش سه" مسلم حق‌شناس، دروازه‌بانی که نامش پس از صعود به همراه داماش و اشک‌های به یادماندنی‌اش به واسطه فوت مادرش و سنگ‌تمام هواداران گیلانی در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها افتاد و بعدتر با درخشش در مسیر صعود هوادار به لیگ برتر، توانست به روزهای خوب فوتبالی خود ادامه دهد. حق‌شناس هر چند 31 ساله است، اما تجربه بازی در سطح بالای فوتبال ایران ندارد و در لیگ‌های دسته اول و دوم حضور داشته است.

 

اما رضا عنایتی سرمربی جوان تیم فوتبال هوادار تصمیم گرفت تا در اولین تجربه بازی هوادار در لیگ برتر به مسلم حق‌شناس میدان بدهد و مقابل استقلال او را درون دروازه تیمش قرار داد؛ آن‌هم در شرایطی که هوادار در بازار نقل و انتقالات برای تقویت دروازه خود به سراغ جذب مهرداد بشاگردی باتجربه که فصل گذشته در گل‌گهر سیرجان حضور داشت، رفت و این دروازه‌بان را به خدمت گرفت.

 

حق‌شناس در طول مسابقه با استقلال توانست نمایش خوبی را از خود نشان بدهد و مقابل حملات آبی‌پوشان ایستادگی کرد؛ مهم‌ترین صحنه برای مسلم حق‌شناس در دقیقه 56 رخ داد. جایی که او با خطا ارسلان مطهری را متوقف کرد و داور مسابقه اعلام پنالتی به سود استقلال کرد.

 

 

در رویارویی اول با وریا غفوری، سنگربان هوادار خلاف جهت ضربه کاپیتان استقلال رفت و دروازه‌اش باز شد اما تصمیم جنجالی کوپال ناظمی و اعلام تکرار ضربه پنالتی این فرصت را به مسلم حق‌شناس داد تا بتواند در مقابل ضربه غفوری ایستادگی کند؛ اتفاقی که رخ داد و او توانست ضربه پنالتی کاپیتان آبی‌ها را مهار کند و این‌گونه اشتباه خود در انجام خطای پنالتی را جبران کند.

 

هر چند که این دروازه‌بان 31 ساله در کلین‌شیت ناکام بود و دقایقی پس از مهار پنالتی، روی شوت ناگهانی جعفر سلمانی غافلگیر شد و دروازه خود را باز شده دید اما با این‌حال مسلم حق‌شناس در اولین تجربه لیگ برتری خود توانست نمایش خوبی را در ورزشگاه آزادی مقابل آبی‌پوشان پایتخت داشته باشد و هم‌چنین اولین دروازه‌بان پنالتی‌گیر فوتبال ایران در فصل جدید نام گرفت.

دیدگاه‌ها