کد خبر : 1787789 | 03 آبان 1400 ساعت 15:53 | 37.8K بازدید | 10 دیدگاه

دو طرح برای تبلیغات محیطی ارائه شد

قنبرزاده: در حال بررسی پیشنهاد استقلال هستیم

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت که جلسه خوبی درخصوص بحث تبلیغات محیطی استادیوم ها برگزار شد.

قنبرزاده: در حال بررسی پیشنهاد استقلال هستیم

به گزارش "ورزش سه"، امروز جلسه ای پیرامون تعیین تکلیف بحث تبلیغات محیطی در ساختمان سازمان لیگ برگزار شد. منصور قنبرزاده عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در حاشیه این جلسه گفت: بحث تبلیغات محیطی، یک بحث اقتصادی است و نهایتا باشگاه ها منتفع می شوند. این مسئله حق فوتبال است. در جلسه امروز هیئت رئیسه، مباحث خوبی مطرح شد. دو باشگاه برای تبلیغات محیطی پیشنهاداتی داشتند که استقبال شد. ولی قوانین و مقررات مصوبی داریم که در بحث های اقتصادی بایستی آنها انجام شود.

 

او ادامه داد: روی این مباحث کار شد و خود هیئت رئیسه و شخص آقای بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ و آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، بارها و بارها در بحث تبلیغات محیطی تأکید داشتند که باشگاه ها باید در این زمینه منتفع شوند و حتی این مسئله جزو برنامه های انتخاباتی عزیزی خادم بوده است. زمانی که من دبیرکل بودم، ایشان بارها این درخواست را از ما داشت که موضوع را به جد پیگیری کنیم.

 

قنبرزاده در ادامه گفت: روی این دو پیشنهاد بحث شد و آقای زنوزی نیز در حال مذاکره هستند و اگر واقعا با آن ساز و کارهایی که هست باشگاه ها منتفع شوند، سازمان لیگ با روی باز استقبال می کند. به نظر من جلسه امروز، جلسه خوبی بود که ان شالله به نتایج مثبت و خوبی دست پیدا کنیم.

وی درباره درآمد سازمان لیگ طی فصل قبل از تبلیغات محیطی گفت: من در ریز جزئیات این درآمد نیستم و یک قیمت حدودی درباره آن به ما اعلام کرده اند. من رقمی نمی گویم چون مطمئن نیستم.

 

قنبرزاده درخصوص درآمد 150 میلیارد تومانی استقلال بابت تبلیغات محیطی از کارگزار جدید گفت: پیشنهاد باشگاه استقلال به صورت جدی در حال بررسی است. اگر به این شکل باشد و راهکارها و مکانیزم تضامینی داده شود، پیشنهاد خیلی خوبی است. علاوه بر آن، باشگاه تراکتور پیشنهاد خیلی خیلی خوبی دارد. خود آقای زنوزی تشریف آورد و در حال مذاکره است. این نشان می دهد که جهش اقتصادی خوبی در بحث تبلیغات محیطی که نهایتا باشگاه ها از آن منتفع خواهند شد، در دست تدوین است.

 

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه باشگاه ها خواستار شفاف سازی مالی هستند، گفت: چون من نه مسئولیتی در این زمینه دارم و نه اطلاعات جامعی، یک رقم حدودی به ما گفتند که قابل قبول بود و اینکه آن رقم در فصل گذشته عینیت پیدا کرده است. این رقم حدودی را باید استخراج و کتبا به ما ارائه دهند. چون رقم دقیقی به ما نگفته اند، من چیزی اعلام نمی کنم که کم و زیاد نشود.

 

وی درباره حق پخش تلویزیونی نیز گفت: این موضوعی فراتر از فدراسیون فوتبال است. تا جایی که من می دانم خود آقای عزیزی خادم جلسات و رایزنی های مفصلی در این باره داشت. قوانینی در مجلس تصویب شده و قرار است رقم خیلی کم 50 میلیاردی به کل وزارت ورزش داده شود.

شما می گویید تبلیغات محیطی با 150 میلیارد هم کم است. به نظر شما این رقم 50 میلیارد درست است؟ باید جامعه ورزش این مطالبه را داشته باشد و عدالت رعایت شود. بحث تماشاگر و بلیط فروشی در فوتبال ما وجود ندارد و کپی رایت هم نیست. اینکه صدا و سیما این پول را نمی دهد، قصه ای تکراری شده است. نمایندگان محترم مجلس در بحث بودجه 1401 باید بازنگری دقیقی کنند و به نظر من این معادله باید برعکس شود و 70 درصد آن به ورزش و 30 درصد به صدا و سیما برسد. باید کار کارشناسی صورت گیرد و این مسئله عملیاتی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، بسیاری از مشکلات باشگاه ها حل می شود.

قنبرزاده در پایان درخصوص حضور رمال ها و جادوگرها در فوتبال گفت: عذر می خواهم، من درخصوص این مسئله صحبت نمی کنم. شأن فوتبالی که علمی است، به دور از این صحبت هاست. من پاسخی در این خصوص نمی دهم چون اعتقادی به این مسائل ندارم.

دیدگاه‌ها