کد خبر : 1787923 | 03 آبان 1400 ساعت 22:35 | 237.6K بازدید | 1 دیدگاه

اینجا بازیکنان رایگان بازی می‌کنند؛

خانم فوتسال آسیا از حضور عجیب در کویت می‌گوید

ستاره فوتسال زنان ایران برای فصل جدید تصمیم به حضور در لیگ کویت گرفته و برای تیم سلوی الصباح به میدان می‌رود.

خانم فوتسال آسیا از حضور عجیب در کویت می‌گوید

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه در هفته دوم لیگ برتر فوتسال زنان کویت، از ستاره ایرانی جدیدالورود تیم سلوی الصباح رونمایی شد و فرشته کریمی که به عنوان برترین فوتسالیست زن آسیا شناخته می‌شود، پس از توافق با مدیران باشگاه کویتی رسماً برای این تیم پا به توپ شد و نمایش خوبی را هم از خود نشان داد و سازنده یکی از 2 گل تیمش در شب شکست 3-2 بود.

 

با فرشته کریمی پس از اولین تجربه بازی در فصل جدید لیگ کویت همکلام شدیم و درباره انتخاب او برای ادامه حضور در لیگ کویت و توافق با سلوی الصباح، تکاپوی باشگاه کویتی برای جذب یک بازیکن ایرانی دیگر، ماجرای بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان، ورود سرخابی‌های پایتخت به تیمداری در فوتبال زنان و هم‌چنین حضور شهرزاد مظفر در فوتسال کویت صحبت کردیم.

 

مشروح صحبت‌های فرشته کریمی با خبرنگار "ورزش سه" را ادامه می‌خوانید:

 

* تئوری مدیران سلوی الصباح، جذب دو بازیکن خوب ایرانی است

من بعد از این‌که فصل گذشته در لیگ فوتسال زنان کویت حضور داشتم، پیشنهاداتی را از این کشور برای تمدید دریافت کردم؛ پس از بررسی شرایط و پیشنهاداتی که داشتم، تصمیم به همکاری با باشگاه سلوی الصباح گرفتم. مدیران این باشگاه برای فصل جدید به دنبال استفاده از ملی‌پوشان کویت در کنار جذب دو بازیکن ایرانی بودند که من یکی از آن دو بازیکن بودم.

 

درباره انتخاب دیگر بازیکن ایرانی، می‌دانم که باشگاه با یک بازیکن ایرانی هم در حال مذاکره است که امیدوارم توافقات انجام شود و به تیم اضافه شود.

 

* فصل گذشته در القادسیه تنها بودم

در القادسیه تنها بودم و واقعا شرایط فنی تیم هم به نحوی بود که باید هم در جلوی زمین و هم در عقب زمین دوندگی زیادی می‌کردم تا تیم بتواند نتیجه بگیرد؛ اما زمانی‌که متوجه شدم مدیران سلوی الصباح به دنبال جذب دو بازیکن ایرانی هستند، مصمم‌تر شدم تا با این تیم همکاری کنم و تجربه جدیدی در کنار یک بازیکن ایرانی به دست آورم، چرا که مطمئنا این اتفاق می‌تواند به من هم کمک کند و کمک بزرگی هم به تیم سلوی الصباح کند.

 

* فعلا میانگین تیم‌مان زیر 20 سال است!

با این‌که دو هفته از لیگ فوتسال زنان کویت گذشته اما تیم ما تکمیل نیست، برای بازی قبلی مقابل فتیات من با 3 جلسه تمرین بازی کردم، آن‌هم در مقابل رقیبی که بازیکنان آرژانتینی و برزیلی داشت؛ ضمن آن‌که در ترکیب تیم‌مان 6 بازیکن بودند که همگی از بازیکنان تیم جوانان کویت بودند و هنوز ملی‌پوشان بزرگسال کویت به ترکیب تیم اضافه نشدند و مطمئنا در صورت تحقق این اتفاق و هم‌چنین اضافه شدن یک بازیکن ایرانی دیگر، تیم‌مان می‌تواند مدعی قهرمانی باشد اما فعلا میانگین سنی تیم حدود 20 سال است!

 

* در لیگ کویت بازیکنان داخلی رایگان بازی می‌کنند

با توجه به این‌که هنوز چهارمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان کویت است، بازیکنان کویتی شاغل در این لیگ براساس توافق با باشگاه‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و بدون حقوق بازی می‌کنند و در واقع برای کسب تجربه بیشتر تلاش می‌کنند. اما درباره بازیکنانی که از خارج جذب می‌کنند حقوق خوبی را مدیران باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند. در حال حاضر بازیکنانی از آرژانتین، برزیل، تونس و بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی در لیگ کویت حاضر هستند و این لیگ در حال قدرتمند شدن است.

 

* به دنبال کسب تجربه جدید بودم

من را نقد می‌کنند که چرا در فصول گذشته در ایران بازی نکردم؟ اولاً جواب روشن است، من در دو سال گذشته به دلیل مصدومیت و بدشانسی که گریبان‌گیرم شده بود نتوانستم کامل بازی کنم و مقطعی حضور داشتم. اما این‌که چرا که به پیشنهاداتم در لیگ ایران پاسخ منفی دادم و برای حضور در لیگ کویت پیشنهادشان را پذیرفتم جواب بازهم روشن است، 10 سال قهرمان ایران شدم چه اتفاقی افتاد؟ چقدر نگاه‌ها تغییر کرد؟ دوست داشتم در دوران حرفه‌ای بازی خودم تجربه جدیدی کسب کنم و خوشحالم از این اتفاق که در لیگ کویت بازی می‌کنم.

 

1658015

 

اگر شرایط پاندمی کرونا نبود مطمئنا الان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کردم همانطور که از ایتالیا و پرتغال پیشنهاد داشتم اما واقعا شرایط آن‌طور که دلم می‌خواست پیش نرفت؛ با این‌حال لیگ کویت هم به لحاظ حمایت رسانه‌ای در این کشور که فدراسیون فوتبال کویت همه بازی‌های زنان را کاملا به صورت زنده و گزارش تصویری پوشش می‌دهد و هم امکانات لجستیکی و تمرینی و هم پیشنهادات مالی در وضعیت خوبی قرار دارد و از این انتخاب راضی هستم.

 


* انگار بعد از شهرزاد مظفر در ایران مربی نداریم!

واقعا نمی‌دانم که باید چه پاسخ به سوالات درباره تیم ملی فوتسال زنان بدهم؛ وقتی هفته پیش به کویت آمدم، نایب رئیس زنان کویت از من پرسید که در ایران تیم ملی در چه شرایطی قرار دارد؟ من هم واقعا پاسخی برای او نداشتم و به مزاح این‌چنین گفتم که شما شهرزاد مظفر را از ایران گرفتید و انگار بعد از ایشان در ایران مربی نداشتیم (باخنده).

 

امیدوارم فدراسیون فوتبال تصمیم نگرفته باشد که حالا که جام داخل سالن آسیا عقب افتاده، انتخاب سرمربی تیم ملی هم بار دیگر معوق شود؛ آقای عزیزی خادم و خانم موسوی، این تیم ملی دیگر فرصت از دست دادن زمان را ندارد و همین الان هم اگر تمرینات‌مان آغاز شود بازهم دیر است.

 

به ما گفتند نسل طلایی اما 3 سال از عمر همین نسل طلایی در سال‌های گذشته با نمی‌دانم سهل‌انگاری یا اتفاق دیگری، سوزانده شده و امیدوارم بتوانیم زودتر تیم ملی فوتسال زنان را تشکیل یافته ببینیم و تمرینات تیم ملی برقرار شود.

 

کشورهایی که فرسنگ‌ها از ما فاصله داشتند و عقب‌تر بودند مثل کویت حالا در عرصه ملی پیشتازی می‌کنند و در حال آماده‌سازی هستند اما تیم ملی ما 3 سال است که در خواب به سر می‌برد و اردویی برگزار نشده است.

 

1658016

 

* ورود پرسپولیس و استقلال به فوتبال زنان فوق‌العاده است

یادم هست که چند سال قبل استقلال در فوتبال زنان و پرسپولیس در فوتسال زنان تشکیل تیم دادند اما خیلی زود این تیمداری به پایان رسید؛ حتی اگر الزامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نباشد که گویا قرار است چنین الزامی برای تیمداری در عرصه زنان شکل بگیرد، سرخابی‌های پایتخت به این عرصه ورود کنند، چرا که ورود آن‌ها می‌تواند به حمایت بیشتر از فوتبال و فوتسال زنان ختم شود.

 

در حال حاضر سپاهان و ذوب‌آهن در فوتبال زنان هم مشغول هستند و امیدوارم به‌زودی استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌هایی که در فوتبال مردان تیمداری می‌کنند به جمع این تیم‌ها اضافه شوند، چون حضور آن‌ها در این عرصه هم می‌تواند به موضوع برابری کمک کند و هم این‌که به رشد و توسعه امکانات و زیرساخت‌های فوتبال زنان کمک کند.

 

* از فوتسال کویت با شهرزاد مظفر خیلی بیشتر خواهیم شنید

این‌که خانم مظفر مصاحبه کردند و گفتند نمی‌دانند قرار است کدام ایرانی به کویت بیایند، حرف درستی است؛ ایشان 14 سال مربی من بودند و من از ایشان چه در زمینه پیشنهاداتم از باشگاه‌های کویتی و چه دیگر باشگاه‌ها مشورت می‌گرفتم و قبل از این‌که من با ایشان مسئله تیم کویتی را مطرح کنم، خانم مظفر اطلاعی از نقل و انتقالات تیم‌های کویتی و جذب بازیکنان ایرانی مثل من نداشتند.

 

بی‌شک حضور ایشان در رأس تیم ملی فوتسال زنان کویت باعث شده تا بازیکنان ایرانی با شوق و اشتیاق بیشتری لیگ کویت را انتخاب کنند، اینجا هم به لحاظ مالی و هم امکانات لجستیکی شرایط فراهم است و واقعا حمایت خوبی از لیگ فوتسال زنان کویت صورت می‌گیرد.

 

خانم مظفر به عنوان کسی که تجربه قهرمانی آسیا را دارد و بهترین مربی آسیاست، توانسته کمک‌های زیادی به فوتسال کویت کند و من در اینجا از نزدیک می‌بینم که شاگردان ایشان هم در تیم ملی کویت تلاش زیادی را می‌کنند که بتوانند نظر مثبت ایشان را جلب کنند؛ واقعا حضور شهرزاد مظفر در تیم ملی کویت باعث پیشرفت چشمگیر فوتسال زنان این کشور شده و مطمئنا در آینده از این تیم بیشتر خواهیم شنید.

 

1657290

دیدگاه‌ها