کد خبر : 1788287 | 05 آبان 1400 ساعت 20:01 | 19.3K بازدید | 20 دیدگاه

گل دوم پرسپولیس را بیشتر ببینید

انتقال رمز پیروزی تیم یحیی در جدال با نساجی (عکس)

گل دوم مهدی عبدی و پرسپولیس برابر نساجی مازندران ویژگی‌های جالب توجهی داشت که آن را ممتاز می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که یحیی گل محمدی و تیمش با تک گل مهدی عبدی نیمه اول جدال با نساجی مازندران را برنده راهی رختکن شدند، کریم اسلامی با گل خود شوک بزرگی به این تیم در استادیوم آزادی وارد کرد.

 

سرمربی سرخ‌ها که وعده نمایشی تهاجمی از سوی تیمش را در این جدال داده بود، بارها روی دروازه علیرضا حقیقی صاحب موقعیت شد که مهمترین آن، ضربه عیسی آل کثیر بود که با برخورد به تیرک عمودی راهی به دروازه نیافت. 

 

پرسپولیسی‌ها که با توجه به نتایج دیگر مدعیان در هفته دوم چشم به سه امتیاز این بازی خانگی دوخته بودند، در نهایت با یک گل دیدنی و تماشایی شرایط را برای دستیابی به سه امتیاز برای خود فراهم کرده‌اند. گلی که در آن حرکتی تاکتیکی و تمرین شده از سوی پرسپولیسی‌ها تا لحظه حرکت فردی مهدی عبدی برای دستیابی به گل دوم کاملا دیده می‌شود.

 

پرسپولیسی‌ها که در دام بازی تدافعی نساجی مازندان گرفتار شده بودند و حریف کاملا از نتیجه تساوی راضی به نظر می‌رسید، برای عبور از این دیوار بازی را به سمت دروازه خود کشاندند. جایی که سیدجلال حسینی به عنوان مدافع آخر این تیم در زمان تصاحب توپ، ابتدا کریم اسلامی را نزدیک به خود برای پرس دید و در ادامه نیز 4 بازیکن دیگر از نساجی مازندران نیز برای مارک کردن و بستن فضای حریف وارد زمین پرسپولیس شده بودند تا سرخ‌ها با تعداد نفرات بیشتری در فاز تهاجمی در انتظار پاس قطری کاپیتان خود باشند.

 

این در حالی بود که در لحظه صاحب توپ شدن سیدجلال حسینی، این بازیکن فرشاد فرجی را روی دست خود می‌دید و مهدی ترابی نیز برای بازیسازی نزدیک به محوطه جریمه خودی در انتظار توپگیری از بازیکن خودی و به جریان انداختن آهنگ حمله بود. اتفاقی که نساجی مازندران نیز انتظار آن را می‌کشید اما ثانیه‌هایی بعد مشخص شد که یحیی گل محمدی دامی دیگر برای حریف در نظر گرفته بود. خارج کردن 5 بازیکن نساجی از دیوار دفاعی این تیم و فاصله انداختن بین خطوط نساجی، دقیقا همان چیزی بود که پرسپولیس نقشه‌اش را کشیده بود و همین موضوع فرصتی مناسب برای سرخ‌ها شکل داد.

 

 

حضور بازیکنان نساجی برای پرس در زمین پرسپولیس کاملا بی نتیجه ماند؛ چرا که سیدجلال خیلی زود با پاسی بلند به میانه زمین تیمش و جایی که سرلک بدون مزاحم این فرصت را داشت تا مدافع راست پا و تهاجمی تیمش را صاحب موقعیت نفوذ کند، آنها را از مدار خارج کند.

 

ارسال بلند سیدجلال حسینی درست در میانه میدان برای میلاد سرلک و فرار سیامک نعمتی (بازیکن تعویضی یحیی گل محمدی در سمت راست که برای تهاجمی‌شدن این تیم وارد زمین شده بود) پشت مدافع چپ حریف با یک حرکت بدون توپ مناسب از سوی سرلک همراه شد تا خطوط نساجی کاملا از هم بپاشد و این تیم در موقعیت گلزنی مناسبی قرار گیرد. سرلک با تاثیری کوچک روی توپ و تغییر مسیر دادن آن به سمت راست تهاجمی تیمش که سیامک نعمتی را در حال فرار می‌دید، باعث شد تا این تیم در موقعیتی 5 (نعمتی، آقایی، رضا اسدی، آل کثیر و عبدی) برابر سه مدافع حریف قرار گیرند. 

 

 

سیامک نعمتی که جانشین مهدی شیری شده بود، با این فرار دیدنی و در حالیکه مدافعان نساجی هم جا مانده بودند، تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد و در نهایت بعد از نفوذ به خط محوطه جریمه نساجی و ارسالی رو به عقب، رضا اسدی را صاحب موقعیت شوتزنی کرد.

 

نعمتی هم با کنترلی مناسب رو به جلو، بعد از چند گام وارد محوطه جریمه نساجی شد و پاس کات بک خود را در اختیار رضا اسدی قرار داد. شانس بد پرسپولیس اما عدم تعادل مناسب هافبک پرسپولیس بود که ضربه نصفه‌ و نیمه‌ای را به سمت دروازه زد اما همچنان تعداد نفرات بیشتر پرسپولیس نسبت به نساجی باعث شد تا اینبار مهدی عبدی صاحب توپ شود و با دریبلی همراه با فریب، هم مدافع نساجی و هم علیرضا حقیقی را از مدار خارج کرده و با پای مخالف ضربه‌اش را وارد دروازه این تیم کند و پرسپولیس به گلی ارزشمند به قیمت شش امتیازی شدن و حضور دوباره در جمع مدعیان دست یابد.

 

1658487

 

ضربه اسدی هرچند راهی به دروازه نیافت اما تعداد نفرات بیشتر پرسپولیس باعث شد تا اینبار عبدی صاحب موقعیت شود و با این دریبل کار را برای نساجی تمام کند.

 

1658488

 

عبدی در روز درخشش خود که با دبل برابر همشهریانش همراه بود، اینچنین با سرتوپی مناسب و به موقع، مدافع نساجی و حتی حقیقی را از مدار خارج کرد تا با پای چپ دروازه نساجی را هدف گلزنی خود قرار دهد.

دیدگاه‌ها