کد خبر : 1791016 | 18 آبان 1400 ساعت 10:17 | 13.1K بازدید | 9 دیدگاه

اتفاق خوب؛ لبنان - ایران با حضور VAR

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با لبنان از اشتباهات داوری متضرر نمی شود چرا که بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال لبنان دیدار با ایران با حضور VAR برگزار می شود.

به گزارش "ورزش سه"، برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 با حضور VAR به سود تیم ملی فوتبال ایران تمام شده است. در بازی با امارات داور وسط رای به اخراج شجاع خلیل زاده داد اما کمک داور ویدئویی خطاب به داور وسط اعلام کرد مهاجم تیم ملی امارات در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است و به همین بهانه داور وسط تصمیم خود را تغییر و توپ را در اختیار ایران قرار داد و شجاع خلیل زاده هم به بازی برگشت. 

 

فدراسیون فوتبال ایران هم در تلاش بود در بازی با کره جنوبی از کمک داور ویدئویی استفاده کند اما با وجود نصب تجهیزات در استادیوم آزادی  کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی کمک داور ویدئویی را انتخاب نکرد و در نهایت VAR در این بازی به صورت آفلاین مورد استفاده قرار گرفت. در صورتی که اگر کمک داور ویدئویی در این بازی حضور داشت به احتمال قوی خطای صورت گرفته روی مهدی طارمی را به سود ایران پنالتی اعلام می کرد و تیم ملی از این تصمیم سود می برد. 

 

از خوبی های دیگر VAR این است که تیم ها بدون دغدغه خاطر در مورد اشتباهات داوری به زمین می آیند و با تمرکز بیشتری بازی می کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان فیفا از زمانی که VAR به بازی های فوتبال اضافه شده کیفیت فنی فوتبال هم افزایش پیدا کرده به این خاطر که تیم ها دیگر هیچ نیروی صرف جر و بحث با داور نمی کنند چرا که خیالشان راحت است اگر داور هم مرتکب اشتباه شود صحنه ها مورد بازبینی قرار می گیرد و تصمیم اشتباه تصحیح می شود.

 

1662651

 

1662650

دیدگاه‌ها