کد خبر : 1791047 | 18 آبان 1400 ساعت 12:26 | 26K بازدید | 19 دیدگاه

خداداد: این دو نفر بهترین دورانشان را با هم گذرانده‌اند

موضوع اسکوچیچ و طارمی بیخود بزرگ شده

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید اسکوچیچ و طارمی باید در جلسه ای رودررو مشکلات شان را حل کنند.

موضوع اسکوچیچ و طارمی بیخود بزرگ شده

به گزارش "ورزش سه"، خداداد عزیزی شب گذشته روی خط اسکایپی برنامه فوتبال برتر رفت و درباره مساله رخ داده برای مهدی طارمی به طور مفصل صحبت کرد. مشروح حرف‌های خدادادرا در ادامه می‌خوانید:


**مساله خاصی رخ نداده، بزرگش نکنید
ما این قضیه را خیلی بزرگ کردیم. نیازی نیست اینقدر شلوغش کنیم. این اتفاقات در دنیا می‌افتد. تیم فوتبال مثل خانواده است که اعضایش اختلاف سلیقه دارند. ما یک چیز را باید درست کنیم و آن این است که اجازه بدهیم آدم ها عقاید و نظرات شان را بگویند. اسکوچیچ مصاحبه کرده و گفته فوتبالیست های ایرانی از فوتبالیست های خارجی از لحاظ تاکتیک پذیری ضعیف ترند. ایشان عقیده و نظرش را گفته است. حالا من با این عقیده مخالفم. مهدی طارمی مخالف است. طارمی هم نظرش را گفته که ایراد کار جای دیگری است. شاید منظور مهدی اصلا اسکوچیچ نباشد. چرا ما الکی شلوغی می کنیم؟ ما اجازه بدهیم طارمی ها عقاید خود را بگویند. چرا زور می‌گوییم؟ چرا می‌خواهیم دیکتاتوری عمل کنیم؟


**باقری گفت طارمی جواب تلفن خودش و اسکوچیچ را نداده
من با کریم باقری در لبنان صحبت کردم. طارمی در شرایط فعلی برند فوتبال ما است. نباید تیم ملی مان را از مهدی طارمی محروم کنیم. اما باقری حرفی به من زد که برای من این حرف سند است. او جزو مفاخر فوتبال ما است. کریم به من گفت اسکوچیچ 3 بار زنگ زده اما طارمی جواب نداده است. من تماس گرفتم و جواب تلفن من را هم نداد. این اتفاق قشنگ نیست که طارمی به خاطر دلخوری اش جواب تلفن ندهد. 


**دلیل نداشت اسکوچیچ به طارمی زنگ بزند
اصلا دلیلی نداشت اسکوچیچ به طارمی زنگ بزند. جایگاه اسکوچیچ آنقدر بالا است که نباید زنگ بزند و ماجرا را حل کند. این همه بحث و جدل پیش می‌آید برای چه؟ اتفاق عجیبی نیفتاده است.


**اسکوچیچ مختار است اما نباید از طارمی محروم شویم
درباره تصمیم اسکوچیچ نظری ندارم. او فرمانده این گروه است و بابتش می‌تواند هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد. این حق مسلم اسکوچیچ است. من اعتقاد دارم نباید از مهدی طارمی محروم شویم. می‌شد این را بهتر مدیریت کرد. دلیلی نداشت مهدی طارمی را دعوت نکنیم. دلیلی نداشت به او زنگ بزنیم. 

 

1561666


**می‌توانستیم دعوتش کنیم، روی نیمکت بنشانیم
ما می‌توانستیم او را دعوت کنیم و دو طرف رودررو صحبت کنند. اگر مشکلات حل نشد او را روی نیمکت بنشانند. اگر قرار به تنبیه است، اینگونه تنبیه شود. من بازی های مهدی طارمی را می‌بینم و لذت می‌برم. چرا سر مساله ای که اتفاق خاصی نیست باید او را در تیم ملی نبینم؟ 


**زودتر از اینها باید مشکل را حل می‌کردند
در بحث مدیریتی در تیم ملی مشکل داریم. آقایان باید این قضیه را زودتر از اینها حل می‌کردند. با مدیربرنامه های اسکوچیچ هم صحبت کردم. صحبت اسکوچیچ به صورت کامل بیرون نیامده است. قسمت اولش که گفته بود بازیکنان ایرانی نسبت به خارجی ها تاکتیک پذیر نیستند برداشته شده است. این ماجرا را باید حل کنند. اگر طارمی را دعوت می‌کردند و کار به اینجا نمی‌رسید دوطرف کارشان را می‌کردند و تمام می‌شد. الان هم ماجرا را خیلی داریم بزرگ می‌کنیم. 


**من و علی دایی 3 روز مانده با استرالیا بحثمان شد
ما با دو تیمی بازی داریم که باید بدون طارمی آن ها را ببریم. لبنان و سوریه تیم هایی نیستند که اذیت مان کنند. ولی حرفم این است اختلافات در گذشته نیز در فوتبالمان بوده است. من و علی دایی 3 روز قبل از بازی ایران و استرالیا در ملبورن بحث مان شد و بحث مان بالا گرفت. اما آقای افتخاری آمد و مدیریت کرد. روز بازی هم این اتفاق خوب افتاد. این دوطرف که به هم پرخاشی نکردند. نمی‌توانیم از اسم طارمی به راحتی بگذریم. 

 


**چرا با طارمی این برخورد را می‌کنید؟
باید ستاره باشی تا بفهمی مهدی طارمی چیست؟ چرا این برخورد را با طارمی می‌کنید؟ فوتبال پرتغال جلویش تعظیم می‌کند. علی پروین و بقیه را ببرید تا مشکل را حل کنند.


**اسکوچیچ و طارمی بهترین دوران فوتبالشان را با هم داشتند
عده ای این ماجرا را شلوغ کرده‌اند. کمپین ساختند و توییت زدند. اسکوچیچ را همه ما می‌شناسیم. او مهربان و باشخصیت است و فوتبال ایران را دوست داردو کار می‌کند. اسکوچیچ و مهدی طارمی بهترین دوران فوتبالشان را کنار هم داشتند. آن ها بهترین دوران فوتبالی شان را با هم گذراندند. چرا الان نباید باهم باشند؟ از میرشاد ماجدی خواهش می‌کنم. شما فوتبالی‌ها این ماجرا را حل کنید. 


**طارمی آنقدر حرفه ای است که شرایط را درک کند

آنقدر مهدی طارمی حرفه‌ای شده که شرایط را درک کند. کاری نکنیم که فوتبالمان از طارمی محروم شود. از اسکوچیچ و کریم باقری و وحید هاشمیان خواهش می‌کنم. طارمی بسیار باارزش است و این را حل و فصل کنند. او را دعوت کنیم و دوطرف را باهم جایی بنشانیم تا سنگ هایشان را باز کنند.


**رختکن تیم ملی بدون طارمی متشنج نیست
به نظرم اتفاق خاصی نمی‌افتد. طارمی با بازیکنان دوست است و من فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید. دورانی که 14 بازیکن استعفا می‌دادند گذشته است. بازیکنان الان حرفه‌ای هستند و زندگی شان از این راه می‌گذرد. الان از تیم ملی بازیکنان به اروپا می‌روند. در رختکن اتفاقی نمی‌افتدو بچه ها با توان شان بازی می‌کنند. همه بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و خاطرتان جمع باشد که اتفاقی نمی‌افتد. من یا علی دایی یا کریم باقری در گذشته در مقاطعی دعوت نشدیم. نگران نباشید اتفاقی نمی‌افتد. بچه ها نبود مهدی طارمی را جبران خواهند کرد. اگر لبنان و سوریه را نتوانیم ببریم چه ادعایی داریم؟ مطمئنم بازی لبنان سخت نیست. بازیکنان خوبی داریم. نفرات قابلی داریم و فکر می‌کنم نگرانی ای وجود نخواهد داشت.


**این تیم ملی حیف است
این تیم ملی حیف است. این تیم به راحتی جام جهانی خواهد رفت و نباید مشکلات را ایجاد کنیم. من با برخورد انضباطی موافق هستم و اعتقاد دارم. اما این برخورد درباره بازیکنی مثل مهدی طارمی درست نیست. در آلمان که بودیم بازیکنان بسیار محکم بازی می‌کنند و درگیر هم می‌شوند اما مربی توجه نمی‌کند. 


**اگر قبل از کره بود این اتفاق نمی‌افتاد
اگر بازی قبلی با کره جنوبی که به امتیازش احتیاج داشتیم این اتفاق می‌افتد، مهدی طارمی را دعوت می‌کردیم. این نظر شخصی ام است و مربیان تیم ملی هم ریسک را در نظر گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها