کد خبر : 1791048 | 18 آبان 1400 ساعت 12:32 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی سمیه یزدانی برای بورسیه IOC

فدراسیون دوچرخه‌سواری سمیه یزدانی را به عنوان گزینه خود برای بورسیه کمیته بین المللی المپیک معرفی کرد.

معرفی سمیه یزدانی برای بورسیه IOC

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اشرف ساکی درباره معرفی گزینه فدراسیون دوچرخه سواری برای بورسیه کمیته بین المللی المپیک بیان کرد: ما باید یک ورزشکار خانم را معرفی می کردیم از این رو سمیه یزدانی معرفی شد که یکی از بهترین‌های دوچرخه‌سواری بانوان است. البته ما در کنار یزدانی، دوچرخه‌سواران با استعداد دیگری هم داریم و انتخاب هم سخت بود اما چون فقط یک سهمیه داشتیم، مجبور شدیم یک نفر را معرفی کنیم.

 

او در مورد کنترل جدی دوپینگ در بخش دوچرخه سواری زنان گفت: کنترل دوپینگ در بخش بانوان هم جدی است. هر زمان که ماموران برای تست دوپینگ آمده اند هم از دختران و هم پسران تست دوپینگ گرفته‌اند. البته سهمیه بانوان را پایین آورده بودند. با درخواست های مکرر ما و دکتر قنادی پزشک فدراسیون تعداد سهمیه ورزشکاران خانم را بالا بردند. هر زمان که ماموران ضد دوپینگ بیایند، به صورت تصادفی از آنها تست گرفته می‌شود.

 

نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این پرسش که شانس دختران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی چقدر است، گفت:  ما برای بازی‌های آسیایی برنامه های خوبی داریم که اگر عملیاتی شود ۱۰۰ درصد امیدوار می‌شویم در قهرمان آسیا و بازی های آسیایی نتیجه خوبی بگیریم. اولویت ما بازی های آسیایی است و امیدواریم  ۲ تا ۳ مدال داشته باشیم و تاریخ‌سازی کنیم.

دیدگاه‌ها