کد خبر : 1791051 | 18 آبان 1400 ساعت 12:40 | 51.1K بازدید | 23 دیدگاه

تونی حذف شد و رحمتی منتفی؛

گزینه های نیمکت تراکتور؛ 2 ترکیه ای و 2 ایرانی

باشگاه تراکتور در تلاش است تا در فرصت مناسبی که از فیفا دی به دست آورده، سرمربی جدید خود را هر چه زودتر انتخاب کند.

به گزارش ورزش سه، انتخاب فیروز کریمی بعد از استعفای فراز کمالوند، اتفاقی جالب بود که در باشگاه تراکتور رقم خورد و این مربی در فاصله کمتر از دو ماه، جانشینِ جانشین خود شد! شروع ضعیف تراکتور با کریمی اما شرایط را برای ادامه کار این مربی فراهم نساخت و کریمی بعد از شکست خانگی مقابل پیکان، پیش از اینکه اخراج شود، استعفا داد. این گونه بود که باشگاه تراکتور بار دیگر وارد پروسه انتخاب سرمربی شد.

 

گزینه های اولیه؛ جدی اما بی نتیجه
شبی که فیروز کریمی استعفا داد از مهدی رحمتی و جواد نکونام به عنوان دو گزینه اصلی جانشینی او یاد می شد. باشگاه تراکتور مذاکراتی هم با نکونام انجام داد اما برکناری ویسی و فراهم شدن شرایط بازگشت به اهواز باعث شد تا نکو قید حضور در تبریز را زده و هدایت فولاد را به عهده بگیرد. رحمتی هم خیلی زود از لیست مدیران باشگاه تراکتور خارج شد و آنها اعلام کردند که به دنبال توافق با گزینه های خارجی مدنظرشان هستند. هوشنگ نصیرزاده، عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتور که طی چند ماه اخیر تمامی اخبار مهم باشگاه از سوی او اعلام شده، روز گذشته تاکید کرد که سرمربی تیم خارجی خواهد بود.

 

1662688

 

تونی؛ در حد مذاکره اولیه
باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی جدید خود صحبت هایی با تونی الیویرا هم انجام داد اما شرایط این مربی باعث شد تا مذاکرات راه به جایی نبرد و خیلی زود متوقف شود. این مربی 75 ساله که سه بار روی نیمکت تراکتور نشسته، با توجه به کهولت سن و وضعیت فیزیکی اش گزینه ای ایده آل برای تراکتوری ها نبود و صحبت ها در حد و اندازه یک تعارف پیش رفت! برخی از منابع هم مدعی هستند که باشگاه تراکتور با آنتونیو، پسر تونی الیویرا مذاکراتی داشته که البته هیچ تایید رسمی و غیررسمی برای این مذاکره موجود نیست.

 

1662685

 

ساغلام؛ گزینه ای که بود و همچنان هست
بعد از منتفی شدن حضور نکونام و رحمتی، خبری که خیلی به آن توجه شد، مذاکره باشگاه تراکتور با ارطغرول ساغلام ترکیه ای بود؛ آخرین مربی تراکتور پیش از خصوصی شدن که در شرایطی سخت جانشین یحیی گل محمدی شده بود. با وجود اینکه باشگاه تراکتور هنوز نامی از گزینه های خارجی خود نبرده اما بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه، ساغلام یکی از جدی ترین گزینه های جانشینی کریمی به شمار می رود و باشگاه تبریزی با این مربی وارد مذاکره شده است. بحث طرفین به حدی پیشرفت داشته که اینک در مرحله توافق بر سر قیمت نهایی قرار دارند.

 

1662687

 

یک ترکیه ای دیگر هم هست
ساغلام اما تنها گزینه ترکیه ای تراکتوری ها برای جانشین کریمی نیست و آنها با یک مربی دیگر هم مذاکراتی انجام داده اند. از تبریز این گونه خبر می رسد که مدیران تراکتور با آیکوت کوجامان برای نشستن روی نیمکت تیم فوتبال این باشگاه مذاکراتی انجام داده اند. کوجامان 56 ساله سابقه قهرمان کردن فنرباغچه در لیگ و جام حذفی ترکیه را دارد؛ او در دومین مقطع حضورش در فنرباغچه (2018-2017) موفق به تکرار عملکرد مقطع اول حضورش نشد و پس از ترک این تیم دو سال هدایت قونیه اسپور را به عهده داشت، سپس راهی باشاک شهیر شد اما همکاری طرفین در این باشگاه دوامی نداشت.

 

1662686

 

دو گزینه ایرانی؛ بک آپ تراکتوری ها!
با وجود اینکه تراکتوری ها این روزها تاکید بر این دارند که سرمربی جدیدشان خارجی خواهد بود اما طبق اطلاعات به دست آمده، دو گزینه داخلی هم در رادار این باشگاه قرار دارند و در صورتی که به هر دلیلی جذب مربی خارجی منتفی شود سراغ آنها خواهند رفت. رضا مهاجری که رابطه خوبی با محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور دارد و در اولین فصل خصوصی شدن این باشگاه نیز وظیفه تشکیل تیم تا انتخاب سرمربی را به عهده داشت و سپس سرمربی ماشین سازی شد، یکی از گزینه های داخلی است که مورد نظر تراکتور است و دیگر گزینه ای که البته شانس کمی دارد، محمود فکری است که بعد از جدایی از نفت مسجد سلیمان هنوز تیم ندارد.

 

1662689

دیدگاه‌ها