کد خبر : 1791121 | 18 آبان 1400 ساعت 18:36 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

یاد احمد جانعلی به خیر؛

کرمی:نیم نگاهی هم به ما بیندازید

سجاد کرمی، مربی بدنساز تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران از کم لطفی‌ها به این تیم می‌گوید و معتقد است باید نگاه ویژه‌تری به فوتبال هفت نفره ایران شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال هفت نفره ورزشی است که بازیکنان آن را افراد ناتوان جسمی و معلولان تشکیل داده‌اند که علیرغم برخی ناتوانی‌ها به نسبت دیگر افراد، تلاش ستودنی و قابل تحسینی دارند و حتی در پارالمپیک ریو این بازیکنان روی سکو ایستادند. در مورد شرایط و وضعیت این تیم با سجاد کرمی یکی از مربیان فوتبال هفت نفره ایران گفت و گو کردیم.

 

او صحبت‌هایش را در مورد خودش و تیم شروع کرد و گفت: من دکترای فیزیولوژی ورزش دارم و سالیان سال در لیگ یک، لیگ برتر و تیم ملی کار کردم و الان مربی بدنساز تیم ملی هفت نفره هستم. تیم ملی هفت نفره ایران، با وجود کم توجهی‌ها و بی‌مهری‌‌ها و امکانات کمی که داریم عناوین خوبی کسب کرده است. چند دوره نایب قهرمانی مسابقات جهانی و نایب قهرمانی مسابقات پارالمپیک را دارد که شاید اگر هر رشته‌ دیگری بود خیلی به آن پرداخته می‌شد و به آن اهمیت می‌دادند ولی تیم ما مورد کم لطفی و کم مهری مسئولان قرار گرفته است. فوتبال هفت نفره برای کسانی است که از نظر جسمانی دارای نقصی هستند که این نقص هیچ وقت نتوانسته مانع شود که بچه‌ها فوتبال بازی نکنند. آنها فوتبال باکیفیتی و قشنگی انجام می‌دهند و آخرین دوره مسابقاتی که انجام شد که من  با تیم بودم مسابقات جهانی آرژانتین بود که سال 2017 برگزار شد و نایب قهرمان شدیم. پارسال هم در اسپانیا مسابقاتی برگزار شد و در آنجا پنجم شدند. به دلیل کم توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها تیمی که نایب قهرمان مسابقات پارالمپیک ریو برزیل شد مقداری افت داشته.

 

 

1662762

 

 

 

او ادامه داد: رقیبان اصلی ما تیم های روسیه، اوکراین و انگلیس هستند که آن‌ها خیلی اردوهای پیوسته، امکانات، مسابقات دوستانه، کمپ‌های تمرینی و کمپ‌های برون مرزی دارند اما متاسفانه تیم ما به دلیل امکاناتی که داریم ماهیانه یا چندماه یک بار اردویی برگزار می‌کند. در حال حاضر در مجموعه ورزشی شیرودی اردو یک هفته‌ای برگزار می‌کنیم برای مسابقات جهانی بارسلون اسپانیا که اردیبهشت ماه اعزام داریم ولی هنوز مشخص نیست شاید به دلایلی اعزام لغو شود و اتفاقات دیگری بیفتد!

 

کرمی درخصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال هم نظارتی به این تیم دارد یا خیر گفت: تیم زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولین است و یک بی مهری دیگری که شده این است که فدراسیون فوتبال، تیم ما را گردن نمی‌گیرد. ما به عنوان تیم ملی فوتبال می‌رویم و انتظاری که از فدراسیون و آقای عزیزی خادم و سایر کمیته‌ها داریم این است که مقداری اهمیت دهند و حمایت کنند. ما زمین تمرین و سالن وزنه نداریم و درواقع هیچ امکاناتی نداریم و اگر شما تمرین ما را ببینید از یک تیم محلی هم محلی تر بر خورد می‌کنیم. در صورتی که ما نایب قهرمان مسابقات جهانی و نایب قهرمان پارالمپیک هستیم. نه خبرگزاری‌ها، نه تلویزیون، نه روزنامه و نه فدراسیون توجهی به فوتبال ۷ نفره ندارند. 

 

 

 

1662763

 

 

مربی تیم ملی هفت نفره ایران اضافه کرد: این بچه‌ها هرکدام ناتوانی دارند و به عنوان معلول فعالیت می‌کنند. انتظار می‌رود به آن‌ها بیشتر توجه شود. در مسابقات می‌بینیم تیم‌های روسیه، اوکراین و انگلیس و تیم‌های دیگری مثل مالزی که از لحاظ فوتبالی جایگاه پایین تری نسبت به ما دارند از نظر امکانات، فیزیوتراپ، پزشک یا ماساژور و امکانات دیگری که هر تیمی باید داشته باشد از ما خیلی جلوتر هستند و ما همچنان در حسرت و آرزو به آن‌ها نگاه می‌کنیم که می‌شود روزی به ما تا این اندازه اهمیت دهند؟ من سالیان سال کار کردم و تیم‌هایی مثل پیکان و نیرو زمینی و بادران بودم و حرفه‌ای گری را تجربه کردم. حتی می‌دانم بعضا چه ریخت و پاش‌های بی موردی در چه تیم‌هایی می‌شود. 

 

او در مورد شرایط کار با بچه‌های تیم ملی گفت: من به واسطه کارم که به نوعی بدنساز یا مربی آمادگی جسمانی بچه‌ها هستم؛ کارم خیلی سخت تر است چون شما زمانی با یک فرد سالم کار می‌کنی که هیچ محدودیتی ندارند و هیچ منعی برای حرکت ندارند و شاید با یک سری وسایل بتوانند کار را انجام دهند. اما زمانی که با این بچه‌ها کار می‌کنید نیاز به یک ابزار تخصصی است که ما نه تنها آن را نداریم بلکه همین امکاناتی که شاید یک لیگ دسته‌ سه یا یک لیگ آسیا ویژن در سطح تهران دارد نداریم و از آن محرومیم. با این وجود بچه‌ها و مربیانی که به اردو دعوت شدند با دل و جان کار می‌کنند. جا دارد یاد آقای احمد جانعلی را زنده نگه داریم.  ایشان از مربیان تیم بودند که دوماه گذشته به دلیل عارضه‌ای از بین ما رفتند و از فوتبالیست‌های پیشکسوت و قدیمی ایران بودند که به عنوان کمک مربی در کنار تیم بودند.
کرمی ادامه داد: ما بدون اینکه چشم داشت یا انتظاری از مسئولین داشته باشیم اما حداقل می‌شود شرایط را فراهم کرد این تیم به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و ما برای پرچم کشورمان خواهیم جنگید. بحث ملی، بحث علایق و سلیقه‌ها نیست و نه قرمز است و نه آبی. ما زیر پرچم کشور بازی خواهیم کرد و انتظار کمترین رسیدگی را چه از لحاظ خبری و امکانات داریم و از فدراسیون انتظار می‌رود یک نیم نگاهی به ما داشته باشد.

 

 

1662764

 

 

 

او در خصوص اینکه امکان همکاری مشترک بین دو فدراسیون فوتبال و جانبازان و معلولان وجود دارد گفت: شرایط جسمانی بچه‌ها و ساختاری که از قبل بوده باعث شده این رشته زیر نظر فدارسیون جانبازان و معلولین باشد اما هیچ قانون و شرایطی وجود ندارد که ما نتوانیم بین دو مجموعه فعالیت کنیم و می‌توانیم از امکانات فدراسیون فوتبال نیر استفاده کنیم. ما کمپ تمرینی، سالن وزنه ایده آل و خیلی امکانات دیگر نداریم. فدراسیون فوتبال می‌تواند در تست‌های پزشکی ورزشی، بازی‌های دوستانه کمک کند.

 

او در پایان در خصوص کمبودهای جدی تیم ۷ نفره ایران گفت: این بچه‌ها بیشتر از تیم‌های دیگر نیاز به ماساژور و فیزیوتراپ دارند در صورتی که حتی یک فیزیوتراپ نداریم! در حالی که این بچه‌ها به دلیل نقص و معلولیت به فیزیوتراپ احتیاج دارند و بیشتر باید به آن‌ها رسیدگی شود. بحث ریکاوری، پوشاک، تغذیه، امکانات تمرینی، زمین تمرینی مناسب و هر چیزی که به ذهن شما خطور کند، در آن کمبود داریم! با این حال کادر فنی و تک تک بازیکنان تا جایی که توانستند تلاش‌شان را کردند تا پرچم کشورمان را بتوانیم مثل سابق به اهتزار درآوردیم و برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

دیدگاه‌ها