کد خبر : 1791177 | 18 آبان 1400 ساعت 22:50 | 155.6K بازدید | 36 دیدگاه

ساده انگار نیستیم رویا پردازیم 

ایران، برزیل، آرژانتین و فرانسه 99‌درصد

با بررسی احتمالات مختلف از سوی یک سایت ورزشی، بخت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2022 در کنار تیم‌های برزیل، آرژانتین، انگلیس، بلژیک، مکزیک و فرانسه بیش از 99 درصد است.

ایران، برزیل، آرژانتین و فرانسه 99‌درصد 

به گزارش ورزش سه ، هیچ‌کدام از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی آسان نیست، حتی اگر حریفان سوریه و لبنان باشند که از چهار بازی قبلی به ترتیب پنج و یک امتیاز دارند. انتظار می‌رود دو حریف بعدی تیم ملی با تفکرات دفاعی به زمین بیایند و با بازی فشرده تمام فضاها را ببندند. پتانسیل آنها کمتر از تیم ملی است ولی این به معنی دست‌کم گرفتن‌شان نیست. با وجود موانع احتمالی در دو بازی آتی و دشواری‌های ادامه مسیر مرحله مقدماتی، احتمالات می‌گوید که تیم ملی با توجه به نتایج چهار بازی قبلی و همچنین نتایج سایر بازی‌های گروهش بخت خیلی زیادی برای صعود به جام جهانی دارد.


سایت «وی گلوبال» (We Global) شانس صعود تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 را بررسی کرده و ایران یکی از تیم‌هایی است که 70/99 درصد بخت صعود دارد. این یعنی تنها یک اتفاق نادر تیم ملی را از سومین صعود متوالی به جام جهانی محروم می‌کند. البته این به معنی این نیست که کار را تمام شده بدانیم و بازیکنان تا لحظه قطعی شدن صعود نباید دست از تلاش بردارند.


طبق بررسی این سایت بعد از قطر، آلمان و دانمارک که خیال‌شان بابت حضور در جام جهانی راحت است، برزیل هم می‌‌تواند از حالا بلیت دوحه را رزرو کند. برزیل در گروه ده تیمی مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی با 31 امتیاز از یازده بازی صدرنشین است و با توجه به صعود چهار تیم طلایی‌پوشان به احتمال تقریباً 100 درصد صعود خواهند کرد. برزیل در روزهای آینده ابتدا میزبان کلمبیا است و بعد از آن باید به سان‌خوان آرژانتین سفر کند.

 

 

 

1662849

 

 


در رده‌های بعدی تیم‌های آرژانتین، انگلیس، بلژیک، مکزیک، ایران و فرانسه ایستاده‌اند که بخت صعودشان بیش از 99 درصد برآورد شده است. بخت صعود آرژانتین که با 25 امتیاز در رده دوم جدول منطقه کانمبول ایستاده، 98/99 درصد است.


بخت صعود انگلیس و بلژیک هم که صدرنشین گروه‌های‌شان هستند، مشابه آرژانتین است. انگلیس که با 20 امتیاز و سه امتیاز بیشتر از لهستان صدرنشین گروه I منطقه اروپاست، در دو بازی روزهای آینده با آلبانی و سن‌مارینو روبه‌رو می‌شود. بلژیک هم که با 16 امتیاز و 5 امتیاز اختلاف نسبت به جمهوری چک صدرنشین گروه E است با گرفتن تنها یک امتیاز از دو بازی آینده مقابل استونی و ولز صعودش را قطعی می‌کند.


در منطقه کونکاکاف که هشت تیم حضور دارند، مکزیک با 14 امتیاز از شش بازی و سه امتیاز بیشتر از آمریکا صدرنشین است و با توجه به صعود قطعی سه تیم، بخت صعود این تیم 71/99 درصد برآورد شده است.


بخت صعود تیم ملی ایران با توجه به گرفتن 10 امتیاز از چهار بازی و فاصله نسبتاً زیاد با تیم‌های سوم تا ششم گروه A آسیا 70/99 درصد برآورد شده است. تیم ملی با توجه به نتایج خیلی خوبی که در این چهار بازی گرفته در میان تیم‌های دو گروه مرحله مقدماتی در آسیا بالاترین بخت صعود را دارد.

 

 

 

1662857

 

 


فرانسه هم برای کسب جواز صعود و دفاع از عنوان قهرمانی جهان کافی است که در بازی خانگی پیش‌رو مقابل قزاقستان به سه امتیاز برسد. بخت صعود قهرمان جام جهانی روسیه 65/99 درصد تخمین زده می‌شود.


تیم دوم منطقه آسیا بعد از ایران، کره جنوبی است که بخت صعودش 57/96 درصد برآورد شده است. کره از 4 بازی 8 امتیاز دارد و بعید است که در ادامه مسیر جایش را به یکی از تیم‌های لبنان، امارات، عراق یا سوریه بدهد.


بر اساس تقسیم‌بندی این سایت تیم‌های برزیل، آرژانتین، انگلیس، بلژیک، مکزیک، ایران، فرانسه، کره‌جنوبی، آمریکا، پرتغال، کانادا، هلند، ایتالیا، کلمبیا و اروگوئه که بخت صعودشان 99 تا 84 درصد برآورد شده به احتمال خیلی زیاد مسافر قطر خواهند بود.

 

 

 

1662856

 

 


بعد از گروه اول، به تیم‌هایی می‌رسیم که بخت خوبی برای صعود دارند. استرالیا، ژاپن و عربستان، تیم‌های گروه B مقدماتی آسیا در این دسته قرار دارند و بخت صعودشان به ترتیب 90/78، 89/71 و 74/71 تخمین زده شده است. در این گروه عربستان (12 امتیاز)، استرالیا (9 امتیاز)، عمان (6 امتیاز) و ژاپن (6 امتیاز) به ترتیب اول تا چهارم هستند و رقابت فشرده‌ای دارند، با این حال این سایت برای استرالیا که در رده دوم ایستاده بخت بیشتری برای صعود نسبت به عربستان قائل است، چرا که شاگردان هروه رنار فرانسوی هنوز چهار بازی خارج از خانه دارند.


در میان تیم‌هایی که بخت خوبی برای صعود دارند، سوئد، روسیه، اسپانیا، کرواسی، سوییس و صربستان هم حاضرند.

 

منبع : ایران ورزشی

دیدگاه‌ها