کد خبر : 1792172 | 24 آبان 1400 ساعت 13:43 | 18K بازدید | 7 دیدگاه

لیگ برتر در آستانه ثبت رکورد در زمینه حق پخش

لیگ برتر انگلیس در آستانه ثبت رکوردی تازه در زمینه فروش حق پخش تلویزیونی در کشورهای خارجی است.

لیگ برتر در آستانه ثبت رکورد در زمینه حق پخش

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر جز پرببینده‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا بوده و تماشاگرانی بسیاری را از سرتاسر جهان پای تلویزیون‌ها نشانده است.


بسیاری از هواداران فوتبال باور دارند که لیگ برتر انگلیس بهترین، جذاب‌ترین و قدرتمندترین لیگ فوتبال در بین سایر لیگ‌های معتبر اروپایی است و بسیاری از فوتبال‌دوستان بازی‌های این لیگ را با علاقه خاصی دنبال می‌کنند.


حالا فایننشنال تایمز خبر داده که این لیگ در آستانه فروش حق پخش تلویزیونی خود به آمریکا با مبلغی نزدیک به دو میلیارد دلار است. شرکت‌های ViacomCBS و ESPN با مالکیت مشترک والت دیسنی جز شبکه‌های پخش کننده هستند که قصد دارند با شبکه NBC همکاری کنند که در حال حاضر حق پخش رقابت‌های لیگ برتر را در اختیار دارد.


بر اساس این قرارداد که از فصل 23-2022 تا 28-2027 ادامه خواهد  داشت، لیگ برتر موظف است که حق پخش تمامی دیدارها در هر 38 هفته را به این شرکت‌ها بفروشد و دیگر پکیج‌های جداگانه برای پخش هر بازی در اختیار آنها قرار نمی‌دهد.


مذاکرات برای ثبت این قرارداد در حالی آغاز شد و ادامه پیدا کرد که نگرانی‌هایی درباره درآمد لیگ‌های اروپایی از فروش حق پخش تلویزیونی به وجود آمده بود، چرا که به نظر می‌رسید رقابت بین شبکه‌های تلویزیونی کاهش پیدا کرده است.


اگر این مذاکرات به سرانجام رسیده و قراردادی به امضا برسد، رکورد جدیدی برای لیگ برتر در آمریکا خواهد بود. بر اساس اعلام فایننشنال تایمز، این هنگفت‌ترین قرارداد امضا شده توسط یک لیگ فوتبال برای فروش حق پخش به کشورهای خارجی به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها