کد خبر : 1792173 | 24 آبان 1400 ساعت 13:45 | 55K بازدید | 47 دیدگاه

تونل وحشت پلی آف؛

وحشت ستاره‌های بزرگ؛ مسیر جام جهانی دشوار است!

پلی آف جام جهانی بسیار دشوار بوده و تیم های حاضر در این مرحله مسیر سختی برای صعود به قطر دارند.

وحشت ستاره‌های بزرگ؛ مسیر جام جهانی دشوار است!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا به روزهای پایانی نزدیک می شود. این قاره 13 سهمیه دارد و 10 صدرنشین گروه های مقدماتی مستقیم راهی قطر می شوند. اما در ادامه 12 تیم برای آن سه سهمیه مبارزه دشواری با یکدیگر خواهند داشت.

 

ده تیم دوم گروه های فعلی در کنار دو تیم اول از مسابقات لیگ ملت های اروپا در سه مسیر حذفی چهار تیمی تقسیم شده و با هم رقابت می کنند که تیم برنده بازی فینال در این سه مسیر، راهی جام جهانی 2022 خواهد شد. دو سهمبه لیگ ملت های اروپا به تیم هایی تعلق پیدا می کند که در گروه های 10 گانه مقدماتی جام جهانی نتوانستند رتبه اول یا دوم را کسب کنند.

 

1664525

 

در واقع این برنامه ریزی به این دلیل است که لیگ ملت های اروپا از سوی تیم های قاره جدی گرفته شده و به مثابه مسیری برای کسب سهمیه جام جهانی در نظر گرفته شود.

 

اما شش تیم دوم در مرحله مقدماتی با بالاترین امتیازلات در سید اول و چهار تیم با امتیازات کمتر به اضافه دو تیم لیگ ملت ها، در سید دوم مرحله پلی آف قرار می گیرند. بازی های پلی آف تک حذفی و به صورت مرحله نیمه نهایی و فینال برگزاز می شود و شش تیم سید اول در این تک بازی میزبان خواهند بود.

 

در حال حاضر پرتغال، سوئد، اسکاتلند، روسیه و اتریش  و البته یکی از دو تیم جمهوری چک یا ولز (سهمیه لیگ ملت ها) در پلی آف حضور خواهند داشت و امکان حضور بزرگانی چون ایتالیا، انگلیس و هلند نیز در این مرحله وجود دارد.

 

مسابقات پلی آف در تاریخ 26 نوامبر برگزار شده و تیم ها بعد از شناخت قرعه خود در بهار سال آینده این مسیر دشوار را برای صعود به جام جهانی طی خواهند کرد. بدین ترتیب ممکن است رقابت های جام جهانی بدون حضور ستاره های بزرگی چون رونالدو، زلاتان، هری کین، ویرژیل فن دایک و البته بازیکنان تیم قهرمان رقابت های یورو 2020 برگزار شود.

دیدگاه‌ها