کد خبر : 1792399 | 25 آبان 1400 ساعت 15:45 | 11.7K بازدید | 5 دیدگاه

حسرت 48 ساله سوریه در تقابل با ایران

تیم ملی فوتبال سوریه فقط و فقط یک بار آن هم 48 سال پیش موفق شد از سد تیم ملی ایران عبور کند.

حسرت 48 ساله سوریه در تقابل با ایران

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان اسکوچیچ امروز در صورت پیروزی برابر سوریه، گام بسیار بلندی برای صعود به جام جهانی بر خواهند داشت. در سمت مقابل نیز میزبان که باید دیدارهایش را در اردن برگزار کند، برای زنده نگه داشتن آخرین شانس هایش جهت صعود، نیازمند کسب پیروزی است.

 

سوریه در حالی امروز برای فرار از خطر حذف به دنبال کسب 3 امتیاز دیدار برابر ایران است که در تاریخ فوتبال این کشور، آنها تنها یک بار موفق شده اند از سد ایران عبور کنند که از آن بازی نیز 48 سال می گذرد. دو تیم نخستین بار در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در ورزشگاه امجدیه تهران و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ به مصاف هم رفتند که تیم ملی فوتبال ایران با گلزنی اکبر کارگرجم موفق شد مهمانش را شکست دهد.

دو تیم ایران و سوریه چند روز بعد و باز هم در استادیوم امجدیه به مصاف هم رفتند که سوری ها با تک گل عبدالغنی تاتیش به پیروزی رسیدند. از اولین، آخرین و تنها پیروزی تیم ملی سوریه مقابل ایران بیش از ۴۸ سال و 6 ماه می‌گذرد و در این مدت زمان طولانی سوری‌ها هرگز موفق به پیروزی دوباره‌ای مقابل فوتبال ایران نشده‌اند.

 

بهترین پیروزی ایران مربوط به سال ۱۳۸۳ می شود که تیم ملی با نتیجه ۷ بر یک و با گل‌های علی دایی، علیرضا نیکبخت، محمد نصرتی، آرش برهانی (۲گل) علی کریمی و فرهاد مجیدی حریفش را شکست داد. علی دایی با ۴ گل زده، بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های دو تیم است و انس ساری و ماهر سعید با دو گل زده، بهترین گلزنان سوری‌ها برابر ایران هستند.

 

این دو تیم مجموعا ۲۹ بار به مصاف هم رفتند که سوری‌ها تنها یک بار توانستند ایران را شکست دهند و ۱۷ بار هم برابر تیم ملی شکست خورده‌اند و 11 دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این ۲۹ بازی، ایران ۴۷ گل و سوریه ۱۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

 

دیدگاه‌ها