کد خبر : 1793541 | 01 آذر 1400 ساعت 08:45 | 5.1K بازدید | 1 دیدگاه

جنگ صدرنشینی در رشت/ مس به دنبال توقف شگفتی‌ساز

با هفته داغ لیگ دسته اول فوتبال ایران

هفته هفتم لیگ آزادگان امروز در شهرهای مختلف با انجام 9 بازی پیگیری خواهد شد تا جدول لیگ احتمالا در پایان این هفته مدعیان اصلی خود را بهتر بشناسد.

با هفته داغ لیگ دسته اول فوتبال ایران 

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت 6 هفته از لیگ دسته اول ملوان توانسته با 14 امتیاز صدر جدول را از آن خود کند و امروز نیز در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پذیرای تیم مس شهربابک خواهد بود. قشقایی شیراز و شهرداری همدان نیز به عنوان شگفتی‌سازان لیگ در شش هفته اخیر تقابل سختی برابر رقبا خواهند داشت و باید دید قادر به تداوم حضور در کورس مدعیان خواهد بود یا خیر.

 

شهرداری همدان - مس کرمان؛ آخرین فرصت حسین خانی؟
فرزاد حسین خانی که یکی از چهره‌های محبوب بین کرمانی‌ها محسوب می‌شود بعد از مدت‌ها توانست در این فصل هدایت مس را برعهده بگیرد. کرمانی‌ها که در طول فصول اخیر علیرغم تلاش و هزینه زیاد برای صعود در این مسیر ناکام بوده‌اند، امیدوار بودند با حضور فرزاد حسین خانی شرایط را تغییر دهند. سرمربی مس کرمان اما در طول شش هفته اخیر دو برد و 3 تساوی و یک شکست را تجربه کرده و اکنون در همدان باید برابر تیمی قرار گیرد که در این فصل شگفتی بزرگی را رقم زده است. شهرداری همدان که در این فصل از لیگ دسته دوم صعود کرده، با سه برد و سه تساوی و بدون دریافت گل، در رده سوم جدول جا گرفته و اکنون در خانه به دنبال تداوم عملکرد موفق خود است و باید دید شاگردان طلایی‌منش قادر خواهند بود اینبار مس را هم غافلگیر کنند یا خیر.

 

1654853

 

ماشین سازی - استقلال خوزستان؛ فرصت ایده آل برای سهراب
نماینده تبریز در لیگ آزادگان هم روزهای خوبی را پشت سر نمی‎گذارد و با تنها یک امتیاز و تقابل منفی 11 در قعر جدول جا گرفته است. آنها بعد از شکست چهارگله هفته گذشته برابر ویستاتوربین اکنون برابر استقلال خوزستان و در تبریز تقابل خواهند داشت. استقلال خوزستان هم با دستیابی به دومین برد خود در هفته گذشته که با ثبت سه گل مقابل شاهین بوشهر رقم خورد، از امیدواری زیادی برخوردار است که در این بازی خارج از خانه نیز دست پر خارج شود. با این حال جوانان باانگیزه ماشین سازی شاید دست به غافلگیری بزرگی بزنند و سهراب بختیاری زاده باید کاملا مراقب این اتفاق باشد. ماشین سازی اکنون در رده هجدهم قرار دارد و استقلال خوزستان نیز با هشت امتیاز رتبه دوازه جدول را از آن خود کرده است.

 

ملوان بندرانزلی - مس شهربابک؛ قوی سپید به دنبال تداوم صدرنشینی

انزلی‌چی‌ها این فصل را با امیدواری بزرگی دنبال می‌کنند؛ تیم آنها نه مشکلات مالی فصول گذشته را تجربه می‌کند و نه مجبور شده تنها تکیه به بازیکنان سرباز داشته باشد. آنها با زوج پژمان نوری و مازیار زارع شرایط مناسبی را در این فصل دنبال می‌کنند و در دو بخش مدیریت و فنی امیدواری بزرگی را در انزلی شکل داده اند. دستیابی به 14 امتیاز طی 6 بازی و دریافت تنها یک گل، آنها را با امید زیادی به مصاف مس شهربابک خواهد فرستاد. هرچند مشکل بزرگ آنها برای میزبانی در انزلی همچنان پابرجا است و در این بازی هم باید در چمن مصنوعی سردار جنگل مقابل حریف قرار گیرند. مس شهربابک نیز با وحید رضایی بعد از برد روحیه بخش هفته گذشته مقابل سایپا، اکنون با تفکرات خاص خود برای این بازی حاضر شده است. تیمی که اولین تجربه لیگ دسته اول را تجربه می‌کند و اکنون با 10 امتیاز جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص داده و باید دید در پایان این بازی چه شرایطی را دنبال می‌کند.

 

1663858


شمس آذر قزوین - خیبرخرم آباد؛ پاگشای عبدالله در قزوین

نماینده قزوین روزهای خوبی را در لیگ دسته اول دنبال نمی کند و هفته هفتم را به امید دستیابی به اولین برد استارت خواهد زد. هرچند شاید آنها سخت ترین کار ممکن را برابر تیم مدعی خیبر خرم آباد پیش رو داشته باشند. خیبر که تنها سودای دستیابی به سهمیه صعود آنها را آرام می کند، خیلی زود و در شرایطی که جایگاه چهارم جدول را از آن خود کرده‌اند، با محسن عاشوری قطع همکاری کرده‌اند و عبدالله ویسی را جانشین وی کردند. با این حال ویسی که فصل گذشته هم روزهای خوبی با خرم آبادی ها داشت، باید دید در اولین حضور دوباره خود روی نیمکت این تیم چه شرایطی را برابر شمس آذر در قزوین دنبال خواهد کرد. شمس آذر در رده شانزدهم و خیبر خرم آباد رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

 

سایپا تهران - خوشه طلایی ساوه؛ نارنجی‌ها به دنبال سه امتیاز طلایی
سعید اخباری روی نیمکت سایپا بیش از هر زمان دیگری چشم به سه امتیاز بازی دوخته است. بعد از شکست هفته گذشته مقابل مس شهربابک، تیم تهرانی امیدوار است با برد در این بازی شرایط خود را در جدول تغییر دهد و به جمع بالانشین‌ها اضافه شود. خوشه طلایی نیز با هدایت داوود مهابادی همانند فصول گذشته با نتایج غیرمنتظره خود چشم به رده های بالای جدول دوخته است.

آنها هفته گذشته مقابل خیبر خرم آباد نتوانستند برد خود را حفظ کنند و در نهایت به تساوی خارج از خانه رسیدند. ساوه‌ای ها اکنون با 9 امتیاز در رده نهم جدول جا گرفته‌اند و به خوبی می‌دانند شکست در این دیدار می‌تواند آنها را با چند پله سقوط مواجه کند. از سوی دیگر نارنجی‌پوشان نیز با بازیکنان با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه خود، امیدوارند سه امتیاز را در تهران حفظ کنند و به نتیجه دلخواه دست یابند.

 

1598989


آرمان گهر سیرجان - قشقایی شیراز؛ میزبان علیه شگفتی‌ساز

شاگردان قاسم شهبا در این فصل سه برد کسب کرده‌اند که هر سه در خانه بوده و به تیمی در سیرجان باج نداده‌اند. از سوی دیگر قشقایی شیراز هم توانسته علیرغم مشکلاتی که به نظر می‌رسید آنها را جزو کاندیدهای سقوط تلقی کند، با دستیابی به 13 امتیاز در رده دوم جا بگیرند. قشقایی در این فصل در بیرون از خانه دو برد و یک شکست را در کارنامه دارد و هفته گذشته نیز در همدان برابر حریف خود به تساوی دست یافت. باید دید آرمان گهر قادر خواهد بود اینبار هم در خانه یقه حریف خود را گرفته و مانع از تداوم شگفتی‌سازی قشقایی شود یا خیر.


رایکا بابل – ویستاتوربین تهران؛ قربانی و حریف ناشناخته
سرمربی صاحبنام رایکا که فصل گذشته موفق شد این تیم را در لیگ آزادگان حفظ کند، بعد از برد ارزشمند هفته گذشته در خانه و برابر آرمان گهر، اینبار هم میزبانی دیگر را پیش رو دارد و چشم به امتیازات آن دوخته است. با این حال ویستاتوربین که آخرین تیم حاضر در لیگ دسته اول لقب گرفته، با نتایج خود با هدایت میلاد بلادی توانسته لیگ را تحت تاثیر قرار دهد. نماینده تهران هفته گذشته با 4 گل ماشین سازی را پشت سر گذاشتند و اکنون نیز امیدوارند بتوانند برابر رایکا به نتیجه دلخواه دست یابند. ویستاتوربین در این فصل در بازی‌های بیرون از خانه برابر خوشه طلایی و آرمان گهر شکست خورده و مقابل شمس آذر نیز برنده از زمین خارج شده و باید دید چهارمین مهمانی آنها با چه نتیجه‌ای همراه خواهد شد. علی نعمتی، هادی خیری، مهرداد قاسمی‌نژاد از جمله نفرات مازنی حاضر در لیست ویستاتوربین علیه رایکا بابل هستند و باید دید پیروز قربانی مقابل این حریف ناشناخته و شگفتی ساز چه تدابیری خواهد داشت. 

 

1664011

 

شاهین شهرداری بوشهر - پارس جنوبی جم؛ دربی داغ در پاییز

هفته هفتم لیگ آزادگان با انجام دربی جنوب در ساعت 14:45 دنبال خواهد شد. یکی از آخرین بازی‌های این هفته جدال شاهین بوشهر و پارس جنوبی خواهد بود. دو تیمی که طعم حضور در لیگ برتر را چشیده‌اند و اکنون اما روزهای خوبی را در دسته اول دنبال نمی‌کنند. شاهین  اکنون جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داده و با تفاضل منفی هفت پا به این بازی خواهد گذاشت و پارس جنوبی نیز با تنها 4 امتیاز از شش بازی و تفاضل هفت، روزهای خوبی را دنبال نمی‌کند. با این حال دربی پرهیجان و پر از کری‌های مرسوم بین هواداران دو تیم، باعث خواهد شد تا انتظار نمایشی متفاوت را در این بازی کشید. باید دید دربی جنوب به کام کدام تیم پایان خواهد یافت. تیمی که احتمالا با دستیابی به برد در این بازی از هم اکنون سایه سقوط را هم از خود دور خواهد کرد. 

 

استقلال ملاثانی - شهرداری آستارا؛ چشم پیوس به برد خارج از خانه
فرشاد پیوس هفته گذشته علیرغم نمایش تهاجمی تیمش برابر ملوان در نهایت با یک گل شکست خورد تا دربی گیلان به کام حریف باشد. او که تیمش را اکنون با دستیابی به 10 امتیاز در رده هفتم جدول می‌بیند، امیدوار است در یکی دیگر از بازی‌های پایانی روز هفتم مسابقات، برابر تیم چغر و سختکوش استقلال ملاثانی به نتیجه دست یابد. 

شاگردان ابراهیم اشکش طی شش بازی با دستیابی به سه تساوی و تنها یک برد با 6 امتیاز در رده چهاردهم جدول حاضر هستند.  5 گل زده و 8 گل دریافتی توسط این تیم برابر شهرداری آستارا که 4 گل زده و 3 گل دریافتی در کارنامه‌اش می‌بیند، شرایط را برای هر دو تیم یکسان به نظر می‌رساند. شاگردان فرشاد پیوس طی سه بازی خارج از خانه این فصل خود به دو برد دست یافته‌اند و باید دید سومین برد نیز از آنها خواهد شد یا استقلال ملاثانی به دومین برد خانگی خود در این فصل دست خواهد یافت. 

 

1655050

 

دیدارهای این هفته لیگ آزادگان از ساعت 14:15 دقیقه انجام خواهد شد و میزبان‌های جنوبی (بازی دو تیم استقلال ملاثانی و شهرداری استقلال/ شاهین بوشهر و پارس جنوبی) ساعت 14:45 برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها