کد خبر : 1793801 | 02 آذر 1400 ساعت 14:27 | 13.2K بازدید | 8 دیدگاه

از حمایت صدری از یحیی لذت بردم؛

منصوریان: سقف فوتبال ایران شش ماه تمرین است

علیرضا منصوریان صاحب یک رکورد غیررسمی در فوتبال ایران است: او همواره طولانی ترین گفتگوهای قبل و بعد از مسابقات را به خود اختصاص می‌دهد.

منصوریان: سقف فوتبال ایران شش ماه تمرین است

به گزارش "ورزش سه"، کنفرانس امروز علیرضا منصوریان نزدیک به 30 دقیقه طول کشید که بخشهایی از آن در این خبر منتشر می‌شود. بخش هایی که به بازی تیمهای پرسپولیس مقابل نفت آبادان، شرایط تیمی آبادانی ها و همچنین موضوعات او با تراکتور مربوط است.

منصوریان همچنین درباره تیم ملی هم به صورت مفصل صحبت کرد که این بخش از حرفهای او در خبری دیگر به انتشار خواهد رسید.

 

صحبتهای سرمربی نفت آبادان را در گفتگو با خبرنگاران بخوانید:

 

* به هواداران فوتبال تبریک می‌گویم
او در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس اظهار داشت: بازی بسیار سختی خواهیم داشت به دو دلیل؛ یکی اینکه پرسپولیس از بازی قبل به اندازه ای که لازم بوده امتیاز جمع نکرده و در یکی دو هفته شرایط حرکتی اش سینوس وار بوده و دومین مساله هم اینکه وقتی با هوادار بازی می‌کنند با انرژی و روحیه مضاعف بازی می‌کنند و بابت ورود هواداران هم به فوتبال کشورمان تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: برای من بازی بسیار سختی خواهد بود چون به ما پنج هفته قرعه بسیار سخت خورده و شروع ما با آقای قلعه‌نویی بوده و قبل تر در زمین ساری بازی کردیم که برای دو تیم بد بود اما توانستیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم. هفته قبل بازی سنگینی با تیم آقای قلعه‌نویی داشتیم و این هفته با تیم آقا یحیی بازی می‌کنیم و بعد با استقلال و پیکان و سپاهان بازی می‌کنیم.

 

* دردهایمان از بقیه بیشتر است
منصوریان با اشاره به وضعیت مالی نامناسب تیمش گفت: لیگ هنوز خودش را پیدا نکرده و امسال از آن لیگ هاست که شاید تا هفته چهاردهم هم ما باید منتظر حرکت های سینوس وار همه تیم ها باشیم و یک هفته یک تیم صدر جدولی یک نتیجه خوب می‌گیرد و هفته بعد ممکن است ببازد. در مجموعه در مورد بازی فردا، خیلی باید باهوش باشیم و به بچه ها هم گفته‌ام تیم های بزرگ پایتخت در هر صورت تیم های بزرگی هستند و اصلا نباید نگاهی نسبت به بازی آنها با مس رفسنجان داشته باشیم. تیم منسجمی هستند و معمولا این دو تیم پایتخت دو تا یازده تا بازیکن خوب دارند چه روی نیمکت و چه داخل زمین. ما هم شاید بضاعت مالی کمی داشته باشیم و شاید تیممان را با نرخ پایینی بسته باشیم و تا امروز هم یک ریال دریافتی نداشته باشیم اما وضع ما در آبادان یک تفاوت با بقیه تیم ها دارد. مردم آبادان نگاهی ندارند که تیم ما چقدر پول گرفته و از تیمشان بهترین بازی را می‌خواند. ما این مساله را در بچه ها حل کرده‌ایم و اگر ببینید سر و صدای بی پولی که اگر بخواهیم دردهایمان را بگوییم به مراتب از بقیه تیم ها بیشتر است ولی دنبال یک هدف واحد هستیم و یک شعاری برای خودمان گذاشتیم: یک نفر برای همه، همه برای آبادان و می‌جنگیم.

سرمربی صنعت نفت درباره بازی فردا توضیح داد: فردا هم ابایی نداریم از اینکه با چه تیمی بازی می‌کنیم و بچه ها را به لحاظ روحی و روانی کاملا آماده کرده‌ایم. برای ما دو ساعت بعد از بازی با تیم آقای قلعه‌نویی، آن بازی تمام شد و تمام گروه روی تیم آقا یحیی رفتیم و این تیم را آنالیز کردیم و سعی و تلاشمان هم این است که بتوانیم فردا خیلی زیرک و باهوش بازی کنیم و دیشب صحبت های آقای صدری را گوش می‌دادم و خیلی خوشحالم که با قاطعیت و با تمام وجود از کادرفنی ایرانی اش دفاع کرد و واقعا خسته نباشید دارد که با این کار خوب، خیلی زود تکلیف سرمربی اش را معلوم کرد و حمایت قاطعی که سال ها در فوتبال دنبال آن می‌گشتیم خدا را شکر یکی از مدیرهایمان ورود پیدا کرد و حمایت کاملی از کادرفنی اش کرد. انشاالله اگر فردا اشتباه فردی نداشته باشیم و دوندگی مان بالاتر از پرسپولیس باشد می‌توانیم دست به کارهایی بزنیم اما اگر بخواهیم اشتباه فردی داشته باشیم و مقابل تیم پرمهره ای مثل پرسپولیس مسائل تاکتیکی را رعایت نکنیم قطعا تنبیه می‌شویم.

 

1667200

 

 

* سقف فوتبال ما شش ماه تمرین است
منصوریان درباره روند خوب تیمش پس از بازگشت به نیمکت و ادامه این روند در بازی فردا گفت: سعی و تلاشمان این است که بتوانیم این روند را ادامه بدهیم اما خیلی مهم است که ما بچه ها را با چه مدل روحی و روانی داخل زمین هدایت کنیم و خیلی مهم است که پرسپولیس یا استقلال یا تیم های بزرگ را برای بچه ها چطور تعریف کنیم و بچه ها با چه ذهنیتی به زمین بروند. مساله بعدی هم بحث تاکتیکی است که باید بدانیم با چه تاکتیکی روبروی پرسپولیس بازی کنیم. کاری که روبروی تیم گل گهر کردیم قطعا مقابل پرسپولیس نخواهیم کرد و مدل دیگری بازی می‌کنیم. هفته های بعد هم سعی می‌کنیم تاکتیکمان را با تیمی که روبرویش بازی دارین تغییر بدهیم. به بچه ها امیدوارم چون خیلی خوب زحمت می‌کشند. در تمام بازی ها را کاملا  محکم و امیدوار وارد زمین می‌شویم و اصلا نگاهی به میزان هزینه تیم حریف و تیم خودمان نداریم.

وی افزود: اعتقاد قلبی من این است که سقف فوتبال ما شش ماه تلاش مداوم است و اصلا نمی‌توانیم بگوییم یک نفر با دو سال زحمت به سقف فوتبال ما رسید. یک بازیکن چه در سن کم و چه در سن بالا، شش ماه زندگی فوتبالی انجام بدهد و با انضباط تمرین کند و وقتش را شبانه روز بگذارد، به سقف فوتبال می‌رسد. وقتی ما سقف فوتبال ما برای جوان ها انقدر کوتاه است، جوان ها باید وقت بگذارند. این کاری است که ما امروز در صنعت نفت انجام می‌دهیم و بیشتر به بازیکنان یاد می‌دهیم که چقدر این سقف فوتبال در کشور ما کوتاه است و مثال های مختلف از لژیونر ها می‌زنیم که با افتخار می‌توانیم بگوییم امروز بیشتر از ۲۰ لژیونر داریم. وقتی شما شش ماه خوب کار می‌کنی لژیونر می‌شوی. پس نمی‌توانیم بگوییم در لیگ ما خیلی بازیکنان متفاوت هستند. در قیمت متفاوت هستند اما در کیفیت خیلی به هم نزدیک هستند. این فضا را داخل تیم برده‌ایم که بتوانیم راحت با تیم های بزرگ بازی کنیم.

 

 

* شکایت تراکتور از من رو به جلو است
منصوریان در خصوص شکایت تراکتور از او به CAS عنوان کرد: پدر من همیشه می‌گفت بدترین و پرعیب ترین آدم ها همیشه کسانی هستند که اطلاعات ندارند و بی اطلاعی عامل بدبختی است. در قوانین داخل کشور من یک رایی دارم و این رای قطعی شده و پولی برای تجدید نظر ریخته شده و آن هم قطعی شده. این شکایت، یک شکایت رو به جلو است و لازم نیست من بیشتر توضیح بدهم چون من با دبیر کل صحبت کرده‌ام و یک قول و قرارهایی با آقای کامرانی فر داریم. مثل این است که شما در دادگاه محکوم شدیم و در تجدید نظر‌ محکوم شدی و در دیوان اداری یا مراجع بالاتر هم محکوم شده‌ای. شما اگر بخواهی یکبار دیگر از من شکایت کنی باید اول اشتباه گذشته ات را پرداخت کنی و بعد جای دیگری شکایت کنی. من از شما شکایت می‌کنم و شما نمی‌توانی روی شکایت من، از من شکایت کنی. باید صبر کنی شکایتی که من از شما دارم تمام شود و بعدا ادعای شرف کنی.

او درباره حمایت مدیران از سرمربی ها توضیح داد: من چند مدیر را اسم می‌آورم که پای سرمربی می‌ایستند. یکی از آقای قنبرزاده است که من در نفت با ایشان بودم، آقای سعید آذری، آقای صدری و آقای امیرواعظ آشتیانی که سرآمد آنها است. ما باید بدانیم که قربانی کردن سرمربی راحت ترین کار برای فرار رو به جلو است. من از صحبت های دیشب صدری لذت بردم.

 

* پرسپولیس و استقلال با بحران قهرمان می‌شوند
منصوریان در مورد بحرانی بودن شرایط پرسپولیس و تاثیر این مساله روی بازی فردا توضیح داد: ما روزهای گذشته یک جلسه داشتیم و هر کس تحلیل های خودش را داشت. پرسپولیس و استقلال چه ببرند و چه ببازند هفته بعد خطرناک هستند‌. وقتی می‌برند با روحیه زیاد مقابل شما بازی می‌کنند و ببازند زخمی وارد بازی می‌شوند. این دو تیم با بحران شروع می‌کنند، با بحران قهرمان می‌شوند، با بحران افت می‌کنند و یک چیز عجین شده است چون هواداران این دو تیم فقط یک چیز را می‌فهمند، شما دوم شوی کار بزرگی برای این هواداران نکرده‌ای و فقط قهرمانی را می‌بینند. اگر بگوییم از سال ۱۳۴۰ قهرمانی های فوتبال کشور ما شروع شده، شما وقتی داخل این دو باشگاه می‌روی ۸۰ درصد قهرمانی ها را در داخل این دو باشگاه می‌بینی و بقیه یکی دو قهرمانی برداشته‌اند. این اواخر مقداری خیز سپاهان رو به بالا بوده، سپاهان باشگاه خوبی است و شکل جدیدی پیدا کرده است. سطح توقع از این دو تیم زیاد است و هوادار اصلا طاقت مساوی ندارد و فقط به عقب که نگاه می‌کند هر کدام ۵۰۰-۶۰۰ پیشکسوت رده بالا و رده یک دارند و قهرمانی را تجربه کردند.

 

1667198

 

* اصلا این کلمه را قبول ندارم
منصوریان ادامه داد: کلمه بحران به نظر من درست نیست. شما این هفته بازی می‌کنی و مساوی می‌شود و همان می‌تواند یک بحران باشد کمااینکه چندین بار پرسپولیس و استقلال در این چند سال بحران های مختلف را گذرانده‌اند و من در رابطه با استقلال اصلا به کلمه بحران اعتقاد ندارم چون نتایج می‌تواند بحران ها را جمع کند و آنجا بحران ها زود به وجود می‌آیند. در تیم های دیگر شاید پنج باخت یک بحران را به وجود بیاورد اما در استقلال و پرسپولیس یک مساوی هم بحران درست می‌کند.

 

* آبادان گنج یک منبع خیلی خوب است
سرمربی صنعت نفت در پاسخ به این سوال که آیا بازی فردا با توجه به استقلالی بودنش می‌تواند یک پیش دربی باشد یا خیر، گفت: ما فقط برای خودمان فوتبال بازی می‌کنیم‌. شما وقتی وارد آبادان می‌شوی ظرف یک به شما یاد می‌دهند که اینجا نه قرمز نه آبی فقط زرد طلایی است و اگر خودت هم قبول نکنی وقتی پایت را از خانه بیرون می‌گذاری این شکل را حس می‌کنی. تنها استادیوم در ایران است که هیچ هواداری از حریف نمی‌آید. هیچ بی احترامی هم نمی‌کنند اما به قدری فشار و اتمسفر سنگین است که حاضر نمی‌شوند بیایند. با تمام احترام به همه تیم ها ما فقط برای خودمان می‌جنگیم چون دوست داریم یک کاری در آبادان کنیم و یک دینی را دردل خودمان احساس می‌کنیم که باید برای فوتبالیست های خوب آبادان انجام بدهیم از جمله اینکه استنباط این است که اگر ما خوزستان را یک منبع خیلی خوب از فوتبالیست قرار بدهیم گنج آن منبع آبادان است. من فکر می‌کنم امسال ۱۰-۱۵ بازیکن سطح بالا ولی کم درآمد و ارزان می‌توانیم از تیم های پایه برای باشگاه پیدا کنیم.

 

 

* ورود به ورزشگاه یعنی خرید جنس مجانی
وی در مورد حضور هواداران آبادانی در استادیوم از هفته آینده اظهار داشت: هواداران آبادانی قطعا باید وارد استادیوم شوند. من دیشب صحبت های آقای میثاقی را گوش می‌کردم و اصلا چیزی به اسم تست وجود ندارد. الان این تست ها، تست مثبتی از ورود هوادار بود یا منفی؟ هوادار را نمی‌توانید پشت در نگه دارید. هوادار استقلال وقتی از بالا به پایین می‌آمد، نفر اول وقتی با پیراهن آبی آمد دست هایش را باز کرد انگار یک افتخاری بود. ما فردا تحت فشار هوادار پرسپولیس هستیم اما خوشحالیم که هفته بعد ما هم هوادار داریم. ما خیلی هواداران پرشوری داریم و آقای میثاقی خیلی حرف خوبی زد. حق همه است که هوادارانش وارد استادیوم شوند و اصلا چیزی به اسم تست نداریم. ما فردا ۵۰۰ هوادار داریم و نمی‌دانیم چطور باید آنها را وارد استادیوم کنیم. آنجا که اینترنت نیست، ثبت نام هم که می‌کنند برمی‌گردد و مول هم برمی‌دارد و دوباره یک پول دیگر هم از حساب خارج می‌شود. مگر هوادار ما چقدر پول دارد که از آبادان بیاید؟ عمده هواداران ما از کرج و تهران و اطراف تهران می‌آیند و ۵۰۰ نفر هستند و من به مدیرعامل محترم و اعضای هیات مدیره هم گفتم فدراسیون در اختیار خودمان بگذارد. لیدرهای ما می‌دانند چه کسی آبادانی است. من قول می‌دهم اگر اینطور تقسیم شود ما فردا ۲۵-۳۰ هوادار از ۵۰۰ تا را داریم چون بقیه هم سمت پرسپولیس می‌نشینند. به نظر من چهارشنبه همه باید وارد استادیوم شوند و حق تراکتور، سپاهان و همه است و نمی‌توانیم دو تا تست روی استقلال و پرسپولیس بزنیم و برای هفته بعد هم همینطور. اگر این اتفاق هفته بعد قطع شود، یک کار عقلانی نبوده. دیروز قسمت های منفی هم نشان می‌دادند اما واقعا اگر به مردم ما که یکی باهوش ترین مردم جهان هستند بگویند چه کاری انجام بدهند و جایشان را تعریف کنید. وقتی هوادار نمی‌داند کجا بنشیند همه کنار هم می‌نشینند که تشویق کنند. شما شرح وظایف به نیروی انتظامی بدهید که اینجا ۵۰ نفر بنشینند. کار باید از ریشه درست شود. هفته بعد ما با استقلال بازی داریم. مگر کسی می‌تواند جلوی هوادار آبادانی را بگیرد؟ سایز همه دبل ایکس لارج است.

 

لحظه ای که هواداران استقلال می‌دویدند که روی سکو بنشینند انگار یک جایی را باز کردند و گفته‌اند می‌توانید از اجناس مجانی بردارید. این یک پتانسیل است و ما باید از آن استفاده کنیم. با بودن این ها ما می‌توانیم اسپانسر ها را وارد استادیوم کنیم. هواداران ما هم قطعا در بازی با استقلال به استادیوم می‌آیند. ۲۲ ماه وقت بوده. بنظرم یک سری سهل انگاری وجود دارد و در ۲۰ سال گذشته ما همیشه در دقیقه ۹۰ هستیم. در وقت اضافه می‌خواهیم کارها را انجام بدهیم. AFC می‌خواست استادیوم ها را کنترل کند، ۱۵ روزه استادیوم را دست کردند و ۱۷ روز بعد هم خراب شد. اساسی باید کار انجام بدهیم.

 


منصوریان درباره افزایش قیمت بلیت ها گفت: ما اگر بلیت هوادار دست خودمان باشد قطعا با توجه به اینکه جزو معدود شهرهایی هستیم که کل هوادارنمان می‌خواهند بیایند، ما باید هزینه هوادار را خودما بدهیم. ما این کار را خواهیم کرد. قیمت نجومی اصلا درست نیست. بچه ۱۴ ساله ۱۰۰ تومان بدهند و ۵۰ تومان هم هزینه کند و برگردد و کوچکترین چیزی هم بخواهد بخورد، یک بچه باید برای یک بازی ۲۰۰ تومان هزینه کند. من خودم هوادار فوتبال بودم و وقتی سنم کم بود یک نان و پنیر برمی‌داشتیم به استادیوم می‌رفتیم و هزینه ای هم نداشتیم و من با قیمت ۱۵ تومان هم به استادیوم رفته‌ام و آن زمان می‌گفتند قدت از یک اندازه‌ ای کوتاه تر باشد می‌توانی بروی و شرایط بهتر بود. ما در داخل کشور هنوز نمی‌دانیم هواداران چه پتانسیلی دارند و احترام لازم را به آنها نمی‌گذاریم. بیست سال است در جام باشگاه‌های آسیا پرشورترین هوادار را داریم. با هر رنگی همیشه استادیوم‌ها با هواداران ما پر می‌شود ولی نمی‌دانیم با این‌ها چه‌کار کنیم. ما روش درآمدزایی از آنها را بلد نیستیم.

دیدگاه‌ها