کد خبر : 1793991 | 03 آذر 1400 ساعت 12:11 | 12.8K بازدید | 12 دیدگاه

نبرد حیثیتی استاد و شاگرد

فرهاد-قلعه، جنگ پنجم اینگونه از راه رسید

امروز پنجمین تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی در کسوت مربیگری است. شاگردی که در 4 مرتبه قبلی مچ استادش را خوابانده و در پی پیروزی پنجم است.

فرهاد-قلعه، جنگ پنجم اینگونه از راه رسید

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و گل گهر امروز در شرایطی به مصاف هم می روند که جدا از حساسیت های این دیدار برای کسب 3 امتیاز و بهبود جایگاه دو تیم در جدول و همچنین تقابل بازیکنان سابق استقلال با این تیم، این مسابقه شاهد یک نبرد شخصی میان امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی خواهد بود. شاگرد و استادی که حتی اگر امروز منکر اختلافاتشان با همدیگر شوند، نمی توان از مشکلاتی که از قدیم میان دو طرف بوده به راحتی گذشت.

 

از زمانی که فرهاد مجیدی در 3 مقطع هدایت استقلال را برعهده گرفته، او 4 مرتبه به مصاف تیم های امیر قلعه نویی رفته که آمار 100 درصد پیروزی را به ثبت رسانده است. سرمربی جوان آبی ها دو مرتبه با سپاهان و دو بار نیز با همین گل گهر مچ قلعه نویی را خوابانده و به امید کسب پنجمین پیروزی برابر استاد قدیمی خودش است. جا دارد یک بار دیگر 4 تقابل قبلی مجیدی و قلعه نویی را با هم مرور کنیم:

 

1667489

 

1667486

 

* سکانس اول:


استقلال و سپاهان در مرداد 99 و ظرف 9 روز دو بار به مصاف هم رفتند. دیدار نخست از هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر بود و جدال دوم نیز در چارچوب رقابت های جام حذفی. در گام اول، امیر قلعه نویی به دلیل کسالت و بستری در بیمارستان، قادر به همراه تیمش نبود و زردپوشان اصفهانی که تا چند هفته قبل از آن دیدرا یکی از مدعیان قهرمانی بودند، حالا برای کسب سهمیه می جنگیدند.

 

1667496

 

1667487

 

بازی برای استقلال خوب پیش نرفت و آرش رضاوند در دقیقه 44 با دریافت کارت زرد دوم از سوی بیژن حیدری از زمین مسابقه اخراج شد. فرهاد مجیدی نیز در ابتدای نیمه دوم ترجیح داد تا محمد دانشگر را با مهدی قایدی تعویض کند. باشوی کوچک که مدت های زیادی در باز کردن دروازه حریفان ناکام بود، پس از تعویض اشک می ریخت که سرمربی آبی ها او را در کنار زمین در آغوش گرفت.

 

1667491

 

1667484

 

1667483

 

اما استقلال با وجود یک یار کمتر، در نیمه دوم توانست همه را سورپرایز کند. شیخ دیاباته روی پنالتی که خودش از مصلح گرفته بود، دروازه نیازمند را باز کرد و در ادامه دانشگر با حرکت از سمت راست، باعث شد تا شایان مصلح دچار اشتباه شده و سانتر ارسالی مدافع پیش تاخته آبی ها را به اشتباه وارد دروازه خودی کند. گل محمد محبی در دقایق پایانی نیز چاره ساز نبود و فرهاد مجیدی در نخستین تقابلش با امیر قلعه نویی برنده از زمین خارج شد. سرمربی استقلال در پایان این دیدار رو به عکاسان حاضر در استادیوم هیس نشان داد که خیلی ها این حرکت مجیدی را دعوت منتقدانش به سکوت برداشت کردند.

 

1667488

 

1667481

 

1667490

 

1667493

 

* سکانس دوم:

چند روز بعد این بازی، دو تیم در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفتند. استقلال در وقت های تلف شده نیمه نخست روی نفوذ مهدی قایدی و خطای شایان مصلح به روی او، صاحب یک ضربه پنالتی شد که وریا غفوری کاپیتان آبی ها، این توپ را وارد دروازه سپاهان کرد. خطای پنالتی که با اعتراض شدید سپاهانی همراه بود و آنها اعتقاد داشتند که مصلح مرتکب خطایی نشده است.

 

در نیمه دوم نیز علی کریمی گل دوم را به ثمر رساند تا استقلال راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایران شود. قلعه نویی نیز که به تازگی از بیمارستان مرخص شده بود، در کنار زمین و روی صندلی نشسته بود و عملکرد شاگردانش را به نظاره نشسته بود. پس از این شکست بود که ژنرال با انتشار نامه ای احساسی، از هدایت زردپوشان اصفهانی کناره گیری کرد. شایان مصلح نیز 9 روز کابوس وار را سپری کرد. او در دو دیدار برابر استقلال 2 پنالتی داد و یک مرتبه نیز دروازه خودی را باز کرد.

 

1667482

 

1667494

 

1667492

 

* سکانس سوم


سومین تقابل مجیدی و قلعه نویی در لیگ گذشته رخ داد زمانی که ژنرال هدایت گل گهر را بر عهده گرفته بود. دو تیم در هفته  بیست و چهارم لیگ برتر به دیدار هم رفتند. پیش از آغاز بازی، مجیدی و قلعه نویی یکدیگر را در آغوش گرفته تا نشان دهند هیچ اختلاف و درگیری با یکدیگر نداشته و همه چیز خوب و خوش در جریان است.

 

استقلال بازی را فوق العاده آغاز کرد و ظرف همان 19 دقیقه ابتدایی، نسخه گل گهر را پیچید. آبی ها توسط مرادمند و مهدی پور 2 بار به گل رسیدند و در ادامه تلاش سیرجانی ها برای بازگشت به بازی بی نتیجه بود. مشت های گره کرده فرهاد مجیدی و رگ باد کرده گردن او پس از گل های استقلال، نشان از این مسئله داشت که پیروزی در این دیدار تا چه اندازه برای او حائز اهمیت است. اتفاقی که در نهایت رخ داد و او برای سومین مرتبه متوالی مچ استادش را خواباند.

 

1667480

 

1667485


* سکانس چهارم


از اتفاقات عجیب میان تقابل های مجیدی و قلعه نویی این بود که باز هم این دو نفر در فاصله کمی، در دو دیدار لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم رفتند. پس از اینکه فرهاد فصل قبلش توانست ظرف 9 روز استادش را دبل کند، حالا او 40 روزِ بعد و پس از پیروزی در لیگ برتر، این بار در جام حذفی به مصاف امیرخان و تیمش رفت.

این مرتبه و برخلاف دفعات قبل، تیم قلعه نویی گل نخست بازی را به ثمر رساند. دفع توپ اشتباه سیدحسین حسینی موقعیت ایده آلی را برای امین پورعلی ایجاد کرد و این بازیکن در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده نیمه نخست، گل گهر را پیش انداخت تا سیرجانی ها در بهترین زمان ممکن به گل رسیده و برنده راهی رختکن شوند.

 

1667495

 

1667479

 

در حالیکه توپ های بازیکنان استقلال به در بسته می خورد، این تیم ظرف 9 دقیقه دو بار صاحب ضربه پنالتی شد. تصمیمات وحید کاظمی در پایان بازی باعث خشم شدید قلعه نویی شد. وریا غفوری کاپیتان آبی ها پشت هر دو ضربه پنالتی ایستاد و آنها را وارد دروازه مهرداد بشاگردی کرد تا استقلال با پیروزی 2 بر یک، راهی دیدار فینال جام  حذفی شود. پس از پایان این دیدار امیر قلعه نویی سخنان تندی را علیه داوری و استقلال به زبان آورد که با دلخوری و واکنش هواداران آبی پوش در فضای مجازی همراه شد.

 

این چهارمین تقابل میان فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی بود. جایی که فرهاد توانست برای چهارمین مرتبه متوالی مچ استادش را بخواباند. نکته مهم اینکه تمامی 4 دیدار برگزار شده، در استادیوم آزادی انجام شد و حالا فرهاد برای اولین بار خارج از تهران، با تیم ژنرال دیدار می کند.

 

دو تیم فصل را خوب آغاز کرده اند و کسب 3 امتیاز این مسابقه برای سرمربیان دو تیم حائز اهمیت است. باید دید فرهاد می تواند به پنجمین پیروزی متوالی اش مقابل قلعه نویی دست یابد یا پرافتخارترین مربی استقلال، این بار از سد تیم سابقش خواهد گذشت؟

دیدگاه‌ها