کد خبر : 1794319 | 04 آذر 1400 ساعت 15:28 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از تیم ملی بسکتبال با چهره جدید

تیم ملی بسکتبال ایران در بازی اول خود از پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، با چهره‌ای جدید مقابل بحرین به میدان خواهد رفت.

رونمایی از تیم ملی بسکتبال با چهره جدید

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، با شروع مسابقات انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ که قرار است با میزبانی کشورهای مختلف فیلیپین (مانیل)، اندونزی (جاکارتا) و ژاپن (اوکیناوا) برگزار شود، تیم ملی ایران در نخستین گام خود،‌ فردا (پنج‌شنبه) ۵ آذر از ساعت ۱۷ به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود.

 

ملی‌پوشان بسکتبال ایران که تقریبا از دو هفته پیش تمرینات خود را به منظور حضور مقابل بحرین پیگیری می‌کنند، فردا باید در سالن بسکتبال آزادی میزبان بحرین باشند. بازی دوم دو تیم در پنجره نخست انتخابی جام‌جهانی نیز روز ۸ آذر در منامه برگزار خواهد شد که باید بار دیگر برابر یکدیگر به میدان بروند.

 

تیم ملی ایران که نخستین بازی خود با سرمربیگری مصطفی هاشنمی را (بعد از اتمام کار شاهین‌طبع) تجربه خواهد کرد، بعد از حدود ۴ سال با یک چهره جدید در میدان حاضر خواهد شد، چرا که دیگر خبری از بازیکنان دو ملیتی در تیم ملی بسکتبال نیست.

 

نبود صمد نیکخواه بهرامی، دعوت نشدن بازیکنان دوملیتی و بازگشت مهدی کامرانی و اصغر کاردوست، همگی از جمله تغییراتی هستند که با شروع کار هاشمی در تیم ملی رخ داد که باید دید رونمایی از این چهره تیم ملی بسکتبال چگونه خواهد بود.

 

اما در یکی دو روز گذشته اتفاقات غیر منتظره‌ای برای تیم ملی بسکتبال ایران رخ داد که باید دید آیا این موضوعات روی کار شاگردان هاشمی تاثیرات منفی خواهد گذاشت یا خیر؟ غیبت کامرانی در اواسط اردوی تیم ملی به دلیل بیماری فرزندش و مصدومیت بد موقع سجاد مشایخی، از جمله مواردی است که پست گارد راس ایران را تا حدودی دچار مشکل کرده است و باید دید در جریان بازی خود نمایی خواهد کرد یا نه؟ البته بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم ایران تیم ۲۲ جهان و بحرین تیم ۱۰۲ جهان در رنکینگ FIBA است.

 

 

گروه‌بندی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال در قاره آسیا-اقیانوسیه به شرح زیر است:

 

گروه A: نیوزیلند، کره، فیلیپین، هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن، چین تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی، عربستان
گروه D: ایران، قزاقستان، سوریه، بحرین

 

دیدگاه‌ها