کد خبر : 1794472 | 06 آذر 1400 ساعت 14:01 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

مهربد شاملی، برنده راند اول روتکس مکس

اولین مسابقه کارتینگ 1400 ؛پرهیجان و پرحادثه

مسابقات قهرمانی کشور در اتومبیلرانی و موتورسواری بعد از وقفه طولانی دوباره جان گرفته است.

اولین مسابقه کارتینگ  1400 ؛پرهیجان و پرحادثه

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های اخیر رشته‌های مختلف در این فدراسیون مسابقات راند اول خود را برای سال 1400 برگزار کرده‌اند. جمعه پنجم آذر نیز اولین راند از مسابقات کارتینگ قهرمانی کشور در پیست سوپر کارت سرزمین ایرانیان در زرندیه ساوه برگزار شد و 20 راننده از 4 استان در دو گروه با هم رقابت جانانه‌ای داشتند تا این بخش از مسابقات پایه اتومبیلرانی از رکود خارج شود.


راند اول مسابقات کارتینگ به سیاق معمول در دو لِگ برگزار شد و راننده‌ها در دو گروه DD2 با کارت‌های دنده‌ای و گروه بزرگسالان انجام شد و در کلاس DD2، فرهاد موسوی برنده شد و حامد شاعری مقام دوم را کسب کرد و وحید پایداری نیز سوم شد. در این کلاس برخوردی بین دو راننده یعنی علی وحیدی و کوروش غنیمتی پیش آمد که در پی آن کوروش غنیمتی از پیست خارج شد و با لاستیک‌های ایمنی اطراف پیست برخورد کرد. علی وحیدی هم دو دور بعد به دلیل نقص فنی مجبور شد پیست را ترک کند. خوشبختانه هر دو راننده‌ای که با هم برخورد کردند آسیبی ندیدند و مسابقه هم به خوبی به پایان رسید. اما رقابت در کلاس سنیور یا بزرگسالان از هیجان بالاتر و رقابت جذابتری برخوردار بود، جایی که راننده‌های برتر آن در سنین متناسب با رقابت‌های کارتینگ در دنیا با هم مسابقه دادند.

 

در روز تایم‌گیری در این کلاس، مهربد شاملی بهترین زمان را به ثبت رساند و پشت سر او در روز مسابقه نیز آرمان رکنی و ایلیا قندهاری ایستادند. در این مسابقه که دو لِگ داشت هر دو بار مهربد شاملی که سابقه حضور در رقابت‌های فرمولا 4 را دارد برنده شد تا سکوی اول را از آن خود کند. مهربد پیشتازی خود را در طول مسابقه حفظ کرد تا به عنوان نفر اول از خط پایان بگذرد.

 

1668378

 

این مسابقه البته تمرینی بود برای مهربد شاملی که دوباره به صحنه مسابقات برگردد. قهرمان جوان ایران حدود یک سال به خاطر خدمت مقدس سربازی از تمرین و مسابقه دور بود با برنده شدن در این رقابت، بازگشت خود را به پشت فرمان جشن گرفت. مهربد شاملی خود را برای حضور در مسابقات فرمولا 4 آماده می‌کند و قرار است حدود 2 هفته دیگر در پیست مشهور ابوظبی یعنی یاس‌مارینا به میدان برود.

 

مهربد در پایان مسابقه در گفت‌وگویی کوتاه از فرمانده نیروی زمینی ارتش به خاطر مجوزی که به او برای شرکت در مسابقه قهرمانی کشور دادند تقدیر کرد و گفت:« از امیر سرتیپ حیدری، فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش و سرهنگ مصیب‌زاده مدیر‌عامل محترم باشگاه نیروی زمینی ارتش بسیار ممنونم. با هماهنگی‌های صورت گرفته باشگاه نیروی زمینی قرار است در مسابقات بین‌الملی فرمولا چهار امارات نیز حضور پیدا کنم. این مسابقه روز ۲۱ آذرماه در پیست یاس مارینا انجام خواهد شد. خوشحالم که نیروی زمینی امکان ادامه ورزش حرفه‌ای در دوران مقدس سربازی را برای من فراهم نمود.»  

 

مسابقات قهرمانی کشور کارتینگ روتکس مکس در 4 راند تا پایان سال برگزار خواهد شد و رقابت بعدی در پیست پرند انجام می‌گیرد.

 

 

1668218

 

1668219

دیدگاه‌ها